Skip to main content

Basics of marketing law (5cr)

Code

General information


Enrollment
01.12.2025 - 18.10.2026
Registration for introductions has not started yet.
Timing
19.01.2026 - 31.12.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Institution
South-Eastern Finland University of Applied Sciences Xamk, E-kampus
Teaching languages
Finnish
Seats
1 - 300

Unfortunately, no reservations were found for the realization Basics of marketing law C-10118-CO00FP60-3002. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

1-5

Objective

Osoitat perehtyneisyyttä markkinointia koskevaan suomalaiseen lainsäädäntöön ja itsesääntelyohjeisiin sekä kuluttajamarkkinoinnin että business to business -markkinoinnin kannalta tarkastellen. Tunnistat Kuluttajansuojalain ja Sopimattomasta menettelystä elinkeinotoiminnassa annetun lain ja niiden mukaisen oikeuskäytännön tärkeimmät määräykset. Olet perehtynyt markkinoinnissa eteen tuleviin tekijänoikeuskysymyksiin ja markkinoinnin valvonta- ja seurantajärjestelmiin sekä henkilötietojen käsittelyyn markkinoinnissa. Sinulla on valmiudet arvioida yrityksiin, organisaatioihin ja kuluttajiin ja muihin kohderyhmiin kohdistuvaa markkinointia juridisesta näkökulmasta. Tunnistat ja osaat kuvata markkinointiin liittyviä oikeudellisia riskejä ja ottaa ne ennakoivasti huomioon.

Content

Mitkä ovat kuluttaja- ja B2B-markkinoinnin keskeiset säännöt? Millaisia toimialakohtaisia markkinoinnin säännöksiä on? Miten suojataan brändejä, tuotteita ja palveluja? Mitä ovat kilpailijoihin kohdistuvat moitittavat markkinoinnin menettelyt? Miten henkilötietoja voidaan käyttää markkinoinnissa? Mitkä ovat seuraamukset sääntöjen vastaisesta markkinoinnista?

Teaching methods

Tässä nonstop-aloituksena alkavassa koulutuksessa opiskelija pääsee aloittamaan opinnot noin yhden viikon sisällä opinnoille ilmoittautumisen jälkeen.

Go back to top of page