Skip to main content

Effective marketing 1 (2cr)

Code

General information


Enrollment
19.11.2025 - 27.04.2026
Registration for the implementation has begun.
Timing
05.01.2026 - 06.05.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
2 cr
Institution
LAB University of Applied Sciences, Verkkokampus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 200

Unfortunately, no reservations were found for the realization Effective marketing 1 C-10126-AY00CT09-3011. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation methods and criteria

Kurssin suorittamiseksi tulee kaikki osa-alueet suorittaa hyväksytysti kurssin loppuun mennessä.

Evaluation scale

Approved/Failed

Content scheduling

Markkinoinnin peruskäsitteitä ja perusteita käsittelevä kurssikokonaisuus on jaettu kahteen osaan: Markkinoi vaikuttavasti 1 (2op) ja Markkinoi vaikuttavasti 2 (3 op). Kurssit on toteutettu kahden markkinoinnin opettajan yhteistuotantona ja hyödyntäen muita markkinoinnin osaajia asiantuntijoina, joten saat varmasti kattavan ja monipuolisen johdatuksen markkinoinnin saloihin. Tämän 1. kurssin aiheina on: mitä on markkinointi, osto- ja kulutuskäyttäytyminen sekä kilpailijat, kumppanit ja liiketoimintaympäristöt. Katso kurssikokonaisuuden videoesittely: https://vimeo.com/720229943

Objective

The student is able to - understand the importance of marketing in a company's business - identify customer-oriented business. - determine the key concepts of marketing and customer-oriented business

Content

Kurssi perehdyttää markkinoinnin merkitykseen osana yritystoimintaa sekä asiakaslähtöiseen toimintatapaan. Opit ymmärtämään kuluttajakäyttäytymistä sekä yritysten kilpailu- ja yhteistyöympäristöjä sekä tunnistamaan keskeiset markkinoinnin käsitteet.

Location and time

Ajoitus MOOC-sivuston mukaisesti. Opintojakso avautuu 5.1.2026 ja on suoritettavissa 6.5.2026 mennessä.

Materials

-Bergström, S. & Leppänen, A. 2021 (2018 käy myös) Yrityksen asiakasmarkkinointi (saatavissa e-kirjana) -Kurssilla erikseen jaettava tehtäväkohtainen materiaali -Videoluennot

Teaching methods

Kurssi suoritetaan 100% verkko-opiskeluna. Kurssin saa suorittaa muutoin täysin oman aikataulun mukaisesti, mutta kaikki oppimistehtävät tulee suorittaa opintojakson päättymiseen mennessä. Kurssimateriaalit: videoluennot, kurssikirja & erikseen jaettava kurssimateriaali, verkkotentit, yksilötehtävät ja esseet. Toteutus MOOC-alustalla: https://mooc.lab.fi/course/view.php?id=307 Kun olet ilmoittautunut kurssille, käy rekisteröitymässä MOOC-alustalle ja voit aloittaa kurssin suorittamisen oman aikataulusi mukaisesti. (Huomaathan, että pelkkä MOOC-alustalle rekisteröinti ei riitä, vaan saadaksesi kurssisuorituksen, sinun tulee olla ilmoittaunut virallisen opintojärjestelmän kautta, kuten Pepin tai LABin avoimen AMK:n kautta kurssille) Tämä kurssi on tarkoitettu muille kuin LABin liiketoiminnan opiskelijoille.

Go back to top of page