Siirry suoraan sisältöön

Digimarkkinoinnin suunnittelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: EK00BZ69-3001

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
01.04.2024 - 31.05.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
1 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Liiketoimintayksikkö
Opetuskielet
suomi
Ryhmät
EKH23KDEK
Digitaalisen liiketoiminnan kehittäjä
Opintojakso
EK00BZ69
Toteutukselle EK00BZ69-3001 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Digitaalisen markkinoinnin taktinen ja operatiivinen taso
Digitaalisen markkinoinnin työkalujen valinta ja hyödyntäminen
Suunnitelmallisuus osana jatkuvaa kehittämistä

Opintojaksolla on seuraavat kontaktikerrat: lähipäivä 12.4.2024 klo 10 - 18, webinaari 26.4. klo 14 - 17, webinaari 24.5. klo 14 - 17. Kontaktiopetus sisältää vierailijaluentoja, oppimistehtävien ohjausta, yhteistä työskentelyä ja demoja sekä EK00BZ70-3001 Kehittämistehtävä -opintojaksoon liittyvää ohjausta.

Tavoitteet

Opintojakson tarkoitus
Tällä opintojaksolla opit viemään strategisia päätöksiä markkinointisuunnitelmiksi ja taktiikoiksi. Opit analysoimaan ja arvioimaan kriittisesti tehtyjä toimenpiteitä sekä hyödyntämään MRACE-mallia osana digitaalisen markkinoinnin suunnittelua ja toteutusta.

Opintojakson osaamiset
Kansainvälisyys- ja viestintäosaaminen
Työelämässä toimiminen

Opintojakson tavoitteet
Osaat seurata ja hyödyntää markkinointialan kansainvälistä kehitystä työssäsi ja toimia ammatillisesti työelämän viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa. Osaat johtaa digitaalista markkinointia hyödyntäen erilaisia malleja taktisessa ja operatiivisessa toteutuksessa. Painotat päätöksissä data-ohjautuvan (data driven) ja analyyttisen markkinoinnin näkemystä. Tunnistat eri mar-tech-välineiden mahdollisuuksia.

Sisältö

Digitaalisen markkinoinnin mallin hyödyntäminen markkinoinnin suunnittelussa ja toteutuksessa, markkinoinnin data-ohjautuvuus ja analytiikan merkitys sekä erilaiset markkinointiteknologiat.

Oppimateriaalit

Lahtinen, N., Pulkka, K., Karjaluoto, H., Mero, J., & Mäkelä, T. (2022). Digimarkkinointi: Luo strategia, vie se käytäntöön, myy enemmän. Alma Talent.
When and How to Apply Agile Principles in Marketing and Communications. 2023. Gartner-webinar.
Brinker, S. (2016). Hacking marketing: Agile practices to make marketing smarter, faster, and more innovative (1st edition.). Wiley. tai vastaava materiaali
Opettajan osoittama materiaali.

Opetusmenetelmät

Opintojaksoon sisältyy seuraavia oppimiseen ja oman työn kehittämiseen liittyviä vaiheita:
1. Teemaan perehtyminen itsenäisesti hyödyntäen aiemmin opittua.
2. Yhteinen työskentely verkossa ja kontaktiopetuksessa (mm. digitaalisen markkinoinnin työkalut)
3. Suunnitelman laatiminen digitaalisen markkinoinnin malleja hyödyntäen.
4. Omaan suunnitelmaan liittyvä vertaisoppiminen ja kehittäminen.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Vierailijaluennot, yritykseen tehtävä kehittämistehtävä

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojakso ei sisällä tenttiä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennot ja webinaarit 14 h, yksilötehtävät 93 h, yhteinen työskentely verkossa 28 h

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Arviointiaineisto osoittaa, että opiskelija:
Hyväksyttävä osaaminen
• kykenee löytämään ja hyödyntämään ajankohtaista lähdeaineistoa
• hallitsee harjoitustehtävissään käyttämänsä käsitteistön ja kykenee esittämään ajatuksensa ymmärrettävästi. Tehtävien ratkaisuilla on yhteys käytäntöön.
• teoreettinen tieto jää osittain irralleen käytäntöön sovellettavasta tiedosta ja käytännöstä
• osallistuu aktiivisesti yhteiseen työskentelyyn
Tavoiteltava osaaminen
• käyttää tiedonhankinnassaan erilaisia ja luotettavia lähteitä monipuolisesti
• käsittelee harjoitustehtävissä käyttämäänsä käsitteistöä luovasti, jäsentyneesti; problematisoi tarkastelemiaan ilmiöitä. Tehtävän ratkaisut tuottavat arvoa ja niillä on selkeä yhteys käytäntöön.
• kykenee integroimaan teoreettista, käytännöllistä ja itsesäätelytietoa niin, että pystyy tuottamaan uusia näkökulmia harjoitustehtävän teemaan.
• osallistuu aktiivisesti yhteiseen työskentelyyn problematisoimalla aiheena olevia asioita ja tuomalla keskusteluun uusia näkökulmia.

Esitietovaatimukset

Koulutus sopii soveltuvan korkeakoulututkinnon suorittaneille sekä niille, joilla korkeakoulu toteaa muutoin olevan opintoja varten riittävät tiedot ja valmiudet. Soveltuvia korkeakoulututkintoja ovat esimerkiksi tradenomi, insinööri ja restonomi.

Lisätiedot

Palaute, itsearviointi, vertaisarviointi

Siirry alkuun