Marketing Communication (5 op)
Toteutuksen tunnus: HBIB0021-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
07.01.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
11.01.2021 - 21.05.2021
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketoimintayksikkö
- Toimipiste
- Pääkampus
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 0 - 50
- Koulutus
- Bachelor's Degree Programme in International Business (AMK)
- Opettajat
- Jay Panjwani
- Ryhmät
-
ZJA20SHIPAvoin AMK, IB, AMK-polku
-
HBI20S1Bachelor's Degree Programme in International Business
- Opintojakso
- HBIB0021
Arviointiasteikko
0-5
Sisällön jaksotus
Voit tarkentaa toteutuksen etenemistä ja aikataulua, esim. jos on erilaisia vaiheistuksia (labrat tai harjoitukset, työelämään tutustuminen jne.), voit kertoa, miten ne ajoittuvat toteutukselle.
Tavoitteet
The course will provide students with an understanding of the construct of modern marketing communication tools, its theoretical origins and practical applications. Students will study a wide range of communications instruments. We shall explore traditional organizational tools of communication and take a look at recent changes performed in the field. Students will learn of new and innovative marketing communications tactics, including guerrilla campaign, digital, social media, WOM methods, and viral marketing. Furthermore, students are expected to develop their own academic skills in reading scientific articles, handling group work and in-class discussions, and designing a marketing communication plan for a product/service.
Below are the intended learning outcomes (ILO's).
IBCOM Communication Skills: Communicate responsibly and effectively in English through oral, written and digital formats in academic and professional contexts.
IBCOL Intercultural Collaboration Skills: Demonstrate intercultural teamwork, leadership, and conflict resolution skills.
IBETH Ethical conduct: Embrace ethical conduct in practice and decision-making. This may be according to the Principles for Responsible Management Education (UNPRME) or the Sustainable Development Goals (SDGs) of the United Nations.
Sisältö
Introduction to Marketing Communication
Integrated Marketing Communications
Buyer Behaviors
The IMC Planning Process
Advertising Design
Traditional Media Channels
Digital and Mobile Marketing
Social Media
Alternative Marketing
Database and Direct Response Marketing and Personal Selling
Sales Promotions
Public Relations and Sponsorship Programs
Regulations and Ethical Concerns
Evaluating an Integrated Marketing Program
Aika ja paikka
Jätä tyhjäksi! Ei käytetä JAMKissa.
Muistutus: tarkista arviointiasteikko alareunassa!
Oppimateriaalit
Julkinen opiskelumateriaali (kirjat, artikkelit, videot jne.), joka vaaditaan opintojakson läpäisyyn (must know).
Tämän toteutuksen suorittamiseen tarvittava opiskelumateriaali tulee kuvata yksityiskohtaisesti JAMKin raportointiohjeita noudattaen, EI esim. materiaalin sijaintia verkko-oppimisympäristössä tai että materiaali ilmoitetaan myöhemmin.
Opetusmenetelmät
Tässä kuvataan tämän toteutuksen opetus- ja oppimismenetelmät sekä kuinka opiskelijan ohjaus toteutetaan, esim. palautteen anto.
- esim. flipped learning, problem-based learning, case study, design thinking, projektioppiminen, verkkopedagogiikka jne.
Avataan, mitä edellä olevat tarkoittavat tällä toteutuksella konkreettisina toimintoina.
- esim. luennot/verkkoluennot, webinaarit, harjoitustyöt/oppimistehtävät, seminaarit/workshopit, erilaiset verkkopedagogiset menetelmät
- blogit, vlogit, verkkotestit, tietotestit jne.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opinto-oppaassa kentän nimi Työelämäyhteydet.
Voidaan kuvata esim. erilaiset tutustumisen työelämään, alumniyhteistyö, vierailevat luennoitsijat jne.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kerrotaan, milloin on varsinainen tentti ja kaikki uusintamahdollisuudet. Onko tentti exam-tentti, kotitentti, verkkotentti vai lähitentti jne.
Tentin tarkka ajankohta ilmoitetaan opintojakson avausinfossa.
Kansainvälisyys
Opinto-oppaassa kentän nimi on Kansainvälisyys.
Kuvataan, miten kansainvälisyys toteutuu tässä toteutuksessa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Sinulla on oikeus hakea osaamisen tunnistamista ja tunnustamista, jos sinulla on aiemmin hankittua osaamista (esimerkiksi muualla suoritettuja korkeakouluopintoja), joita voidaan katsoa hyväksi nyt suoritettavaan tutkintoon.
Osaamisen tunnistamisessa ja tunnustamisessa on kolme päätapaa: hyväksilukeminen (korvaaminen, sisällyttäminen) ja muulla tavoin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen sekä opinnollistaminen. Lisätietoa JAMKin tutkintosäännössä, luku 17.
(Millä eri tavoilla opintojakso voidaan suorittaa.)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yksi opintopiste tarkoittaa laskennallisesti keskimäärin 27 tunnin työtä eli viiden opintopisteen opintojakson kuormitus on noin 135 h. Kuormitus jakautuu eri tavoin opintojakson toteutustavasta riippuen.
Kuvataan oppimistehtävät ja niiden ajankäyttö sekä opiskelijan muu ajankäyttö (esim. opetuskerrat ja kirjallisuuteen perehtyminen, luennoille valmistuminen jne.)
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Sufficient (1)
Knowledge and Understanding; The student attempts to demonstrate his/her theoretical and conceptual knowledge. However, command of the subject area remains unclear. Practical Skills The student fails to show a convincing ability to transform theory into applicable real-life situations. Transferable Skills Within a team environment, s/he contributes to the content inadequately and fails to be a dependable member. The group project planning and implementation including scheduling has been only partly student-led. The group requires extensive supervision concerning many basic issues. The aims of the project have been achieved partially. Group communication in oral, written and digital format contains clear weaknesses and the structure is not organized.
Satisfactory (2)
Knowledge and Understanding The student demonstrates his/her theoretical and conceptual knowledge at a reasonably clear level. Central concepts have been defined satisfactorily. The student has an obvious overall command of the subject area. Practical Skills The student shows a basic ability to transform theory into applicable real-life situations. Transferable Skills Within a team environment, s/he contributes to the content and is a dependable member. The group project planning and implementation including scheduling has been student-led. The group requires close guidance concerning basic issues. The aims of the project have been achieved rather well. Group communication in oral, written and digital format contains some weaknesses. The structure is logical.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Good (3)
Knowledge and Understanding; The student demonstrates his/her theoretical and conceptual knowledge at a relatively clear level. Central concepts have been defined rather well. The student displays a competent command of the subject area. Practical Skills The student shows adequate but general ability to transform theory into applicable real-life situations. Transferable Skills Within a team environment, s/he contributes to the content adequately and participates actively in group meetings. The group delivers the project rather independently under supervision. The aims of the project have been achieved and the results have some significance. Group communication in oral, written and digital format is comprehensible and the structure is descriptive.
Very good (4)
Knowledge and Understanding; The student demonstrates his/her theoretical and conceptual knowledge fluently. Central concepts have been defined very well. The student displays a good command and understanding of the subject area. Practical Skills The student shows competent ability to transform theory into applicable real-life situations. The ideas are worth implementing. Transferable Skills Within a team environment, s/he contributes to the content providing relevant sources of information and is supportive of others and allows them to participate. The group delivers the project independently under supervision. The aims of the project have been achieved well and the results are of significance. Group communication in oral, written and digital format is almost error free and precise.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Excellent (5)
Knowledge and Understanding; The student demonstrates his/her theoretical and conceptual knowledge in detail. Central concepts have been defined with precision. The student displays a clear command of the subject area. Practical Skills The student shows an advanced ability to transform theory into applicable real-life situations. The ideas have significant value for implementation. Transferable Skills Within a team environment, s/he contributes to the content extensively providing new and relevant sources of information and shows supportive leadership capability. The group delivers the project independently under supervision. The aims of the project have been achieved very well and the results are significant. Group communication in oral, written and digital format is error free and precise.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
50 % = individual written exam, 30 % = group assignment, 20 % = active lecture participation
Grading:
Grade 0 = 0-44 point = Fail
Grade 1 = 45-54 points
Grade 2 = 55-64 points
Grade 3 = 65-74 points
Grade 4 = 75-84 points
Grade 5 = 85-100 points
Esitietovaatimukset
First-year studies in marketing completed: Principles of Marketing course
Lisätiedot
OLGA/PIIA TÄYTTÄÄ NÄMÄ LUKUMÄÄRÄT!
Avoin AMK:
Campusonline:
Vaihto-opiskelijat:
Kuvaa käytettävät arviointimenetelmät, esim. jatkuva palaute, itsearviointi, vertaisarviointi. Oppimisen arviointi on ns. kehittävää arviointia.
Arviointi on osaamistavoitteisiin pohjautuvaa, laadullista, kriteeriperusteista ja siinä opiskelijan itsearvioinnilla on tärkeä rooli.
Tähän kenttään lisätään myös avoimen AMKin, campusonlinen ja vaihto-opiskelijoiden paikkamäärät tässä toteutuksessa.