Strategic Marketing (7 op)
Toteutuksen tunnus: HBIB0022-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.11.2020 - 30.11.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
11.01.2021 - 21.05.2021
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 7 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Liiketoimintayksikkö
- Toimipiste
- Pääkampus
- Opetuskielet
- englanti
- Koulutus
- Bachelor's Degree Programme in International Business (AMK)
- Opettajat
- Salman Saleem
- Ryhmät
-
HBI19SGUDegree Programme in International Business, Guangdong
-
HBI19S1Degree Programme in International Business
-
ZJA21KHAvoin AMK, lita
- Opintojakso
- HBIB0022
Arviointiasteikko
0-5
Sisällön jaksotus
Voit tarkentaa toteutuksen etenemistä ja aikataulua, esim. jos on erilaisia vaiheistuksia (labrat tai harjoitukset, työelämään tutustuminen jne.), voit kertoa, miten ne ajoittuvat toteutukselle.
Tavoitteet
Kurssi koostuu kahdesta osasta, jotka ovat teoreettinen ja käytännöllinen. Kurssin teoreettisessa osassa käsittelemme useita strategisia markkinoinnin kysymyksiä. Opimme kehittämään markkinointistrategioita ja suunnitelmia. Saamme kuluttajanäkemyksiä tutkimalla asiakasanalyysin ja kuluttajakäyttäytymisen käsitteitä. Keskustellaan siitä, miten tuote tai palvelu sijoitetaan tietylle kuluttajalle käyttämällä oikeita brändäystä, hinnoittelua, tuotekehitystä, kanavanhallintaa ja markkinointiviestintää koskevia strategioita. Käytännön osassa opiskelijat tekevät ryhmissä strategisen markkinointisuunnitelman.
Markkinoinnin keskeisten ideoiden ja ilmiöiden ymmärtäminen.
Markkinointianalyysitaidot
Kuinka suunnitella brändin asemointi ja rakentaa brändiomaisuutta
Strategisia aiheita ovat segmentointi, kohdistaminen, hintakilpailun hallinta, jakelukanavien kehittäminen ja strategian, markkinoinnin ja toiminnan yhdistäminen.
Uuden ja perinteisen median optimointi markkinointiviestintään
Lisäksi opiskelijat oppivat käsittelemään strategisia markkinoinnin kysymyksiä kehittämällä ja tuomalla markkinoille uuden tuotteen.
Kurssin tavoitteena on kehittää ILO:n noudattamista
*Opiskelija osaa arvioida kriittisesti, analysoida ja ymmärtää akateemisista ja ammattimaisista liiketoiminnallisista lähteistä saatavaa tietoa.
*Opiskelijat hankkivat liiketoiminnallisia taitoja soveltaa strategista markkinoinnin tietämystä tarkastellakseen akateemista kirjallisuutta kriittisesti; analysoi ja arvioi liiketoimintatietoja; harkita mahdollisia lähestymistapoja ja ennakoida tuloksia; ja tehdä tietoon perustuvia päätöksiä ja toimintasuunnitelmia, joiden tarkoituksena on luoda uutta arvoa.
*Opiskelijat hankkivat viestintätaidot kommunikoidakseen vastuullisesti ja tehokkaasti englanniksi suullisessa, kirjallisessa ja digitaalisessa muodossa akateemisissa ja ammatillisissa yhteyksissä.
*Opiskelijat hankkivat kulttuurienvälisiä yhteistyötaitoja osoittaakseen kulttuurienvälistä ryhmätyötä, johtamistaitoja ja konfliktinratkaisutaitoja.
Sisältö
Strateginen markkinointisuunnitelma
Strategisen markkinoinnin johtamisen ymmärtäminen
Markkinoinnin oivallusten taltiointi
Yhteydenpito asiakkaaseen
Strategian päättäminen: Tunnista segmentoinnin, kohdistamisen ja sijoittelun periaatteet.
Vahvan brändin rakentaminen
Brändin asemoinnin luominen
Kilpailuun vastaaminen ja kasvun edistäminen
Tuotestrategian asettaminen
Palveluiden suunnittelu ja hallinta
Hinnoittelustrategian ja -ohjelmien kehittäminen
Integroitujen markkinointikanavien suunnittelu ja hallinta
Markkinointiviestinnän johtaminen
Aika ja paikka
The course is held in spring once a week for 2.5 hours.
Oppimateriaalit
Textbooks
Kotler, P. T., & Keller, K. L. Marketing Management 15th Global Edition. (2016). Editorial Pearson.
Other reading material
Hooley, G., Piercy, N., Nicoulaud, B. & Rudd, J. (2017) Marketing Strategy & Competitive Positioning. 6th ed. Pearson: Harlow.
Hollensen, S. (2017) Global Marketing. 7th ed. Pearson: Harlow.
Opetusmenetelmät
Face-to-face learning and distance learning
Flipped classroom model will be used to implement this course.
Thus, pre-class learning is vital for the successful implementation of the flipped learning model. At course workspace, the teacher will provide you with lecture notes and slides. Each student has to familiarise him/herself with the pre-class learning content. I strongly suggest that students should also gather some other resources and expose themselves to the focal subject area. In the classroom, we will put a greater focus on applying the conceptual knowledge rather than factual recall or straight transfer of the information.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
The final exam will be a conventional exam, where all students have to attempt the exam without using any material such as books, course material and online sources. The final exam will be organised at the end of the course. All student will also be provided with the opportunity to re-take the exam.
Final Exam:
Re-take:
The student will also be given the option to appear in the exam using studio exam.
Kansainvälisyys
Lectures by international guest lecturers.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Sinulla on oikeus hakea osaamisen tunnistamista ja tunnustamista, jos sinulla on aiemmin hankittua osaamista (esimerkiksi muualla suoritettuja korkeakouluopintoja), joita voidaan katsoa hyväksi nyt suoritettavaan tutkintoon.
Osaamisen tunnistamisessa ja tunnustamisessa on kolme päätapaa: hyväksilukeminen (korvaaminen, sisällyttäminen) ja muulla tavoin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen sekä opinnollistaminen. Lisätietoa JAMKin tutkintosäännössä, luku 17.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yksi opintopiste tarkoittaa laskennallisesti keskimäärin 27 tunnin työtä eli viiden opintopisteen opintojakson kuormitus on noin 135 h. Kuormitus jakautuu eri tavoin opintojakson toteutustavasta riippuen.
Kuvataan oppimistehtävät ja niiden ajankäyttö sekä opiskelijan muu ajankäyttö (esim. opetuskerrat ja kirjallisuuteen perehtyminen, luennoille valmistuminen jne.)
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Riittävä (1)
Opiskelija pyrkii osoittamaan teoreettisen ja käsitteellisen tietonsa. Aihealueen hallinta on kuitenkin edelleen epäselvää.
Opiskelija ei osoita vakuuttavaa kykyä tunnistaa ja analysoida markkinoinnin ongelmia ja ratkaisuja niihin Tiimiympäristössä hän osallistuu sisältöön riittämättömästi eikä ole luotettava jäsen. Opiskelija yrittää kommunikoida ajatuksiaan, mutta hänen suullinen ja kirjallinen kommunikaationsa ovat hieman epäselviä. Opiskelijalla on heikkouksia tietotekniikan käytössä raporttien ja esitysten laatimisessa.
Tyydyttävä (2)
Opiskelija on osoittanut riittävän nykyaikaisen markkinoinnin teoreettisen ja käsitteellisen ymmärryksen hallinnan.
Opiskelija osoittaa olennaisen kyvyn tunnistaa ja analysoida markkinoinnin ongelmia ja ehdottaa ratkaisuja.
Opiskelija osaa esittää ajatuksensa riittävän hyvin suullisessa ja kirjallisessa viestinnässään. Opiskelijalla on tyydyttävä taito käyttää tietotekniikan työkaluja raportin ja esitysten laadinnassa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3)
Opiskelija on osoittanut hyvän markkinoinnin teoreettisen ja käsitteellisen ymmärryksen hallinnan.
Opiskelija osoittaa hyvää kykyä tunnistaa ja analysoida markkinoinnin ongelmia ja ehdottaa ratkaisuja.
Opiskelija osaa esittää ajatuksensa riittävästi suullisessa ja kirjallisessa viestinnässään. Opiskelija käyttää riittäviä tietoteknisiä työkaluja raportin ja esitysten laatimiseen.
Erittäin hyvä (4)
Opiskelija osoittaa erinomaisen teoreettisen ja käsitteellisen ymmärryksen markkinoinnista. Opiskelija osoittaa erinomaista markkinoinnin taitoa.
Opiskelija on erittäin hyvä tunnistamaan ja analysoimaan markkinoinnin ongelmia ja ehdottamaan ratkaisuja.
Opiskelija osaa erinomaisesti esittää ajatuksensa suullisessa ja kirjallisessa viestinnässään. Opiskelija osaa täydellisesti tietotekniikan työkalut raportin ja esitysten laatimiseen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen (5)
Opiskelija osoittaa poikkeuksellista teoreettista ja käsitteellistä ymmärrystä markkinoinnista. Opiskelija osoittaa erinomaista markkinoinnin taitoa.
Opiskelija osoittaa erinomaista kykyä tunnistaa, analysoida markkinoinnin ongelmia ja ehdottaa ratkaisuja
Opiskelija osaa erinomaisesti esittää ajatuksensa suullisessa ja kirjallisessa viestinnässään. Opiskelija on taitava tietotekniikan työkalujen käyttäjä raportin ja esityksen laatimiseen.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Yksittäinen tehtävä – artikkelitarkistus (5 %)
Yksittäinen tehtävä – artikkelin yhteenveto (5 %)
Ryhmätoimeksianto – Case Company (20 %)
Ryhmän esittely – Case Company (10 %)
Loppukoe (60 %)
Arvosana:
Arvosana 0 = 0-44 pistettä = Epäonnistui
Arvosana 1 = 45-54 pistettä
Arvosana 2 = 55-64 pistettä
Arvosana 3 = 65-74 pistettä
Arvosana 4 = 75-84 pistettä
Arvosana 5 = 85-100 pistettä
Esitietovaatimukset
Opiskelija on suorittanut ensimmäisen vuoden opinnot, erityisesti markkinoinnin periaatekurssi on suoritettu onnistuneesti.
Lisätiedot
Avoin AMK: 5
Vaihto-opiskelijat: