Siirry suoraan sisältöön

Brändistrategiat (5 op)

Toteutuksen tunnus: HBM20610-9S0B1

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
01.08.2019 - 31.12.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoimintayksikkö
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalous (AMK)
Opettajat
Nina Välimäki
Ryhmät
HTL18S1
Liiketalous
Opintojakso
HBM20610
Toteutukselle HBM20610-9S0B1 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

0-5

Tavoitteet

Opiskelija tietää brändistrategioiden keskeiset teoriat ja käsitteet sekä ymmärtää niiden sisällöt. Opiskelija ymmärtää brändistrategian keskeisen osan yrityksen liiketoimintastrategiassa. Opiskelija ymmärtää asiakastiedon merkityksen brändistrategian luomisessa. Opiskelija osaa suunnitella tavoitteellisesti ja kannattavasti yrityksen brändistrategioita. Opiskelija osaa käyttää brandiasiantuntijan tehtävissä tarvittavia työkaluja.

Sisältö

Brändin käsite, brändiarvo, brändianalyysit, brändi-identiteetti ja imago, brändin position rakentaminen, ominaisuuksien liittäminen brändimielikuvaan.

Oppimateriaalit

Luennot, caset ja kirjallisuus. Keller, K.L. 2013. Strategic Brand Management: Global Edition. Pearson.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Yksilötehtävä (50%), paritehtävä (50%) ja ryhmätyöt (S)

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennot 22h, itsenäinen työskentely 38h, itsenäinen ryhmätyöskentely 50h ja virtuaaliopiskelu 25h.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Välttävä 1
Opiskelija tunnistaa osittain brändistrategioiden keskeiset käsitteet ja/tai menetelmät. Opiskelija omaa vähäiset perusvalmiudet brändeihin liittyvissä työtehtävissä toimimiseen, joten hän tarvitsee ohjausta työssään. Opiskelija osallistuu ryhmän työskentelyyn puutteellisesti. Hän ei osaa arvioida osaamistaan.

Tyydyttävä 2
Opiskelija tunnistaa brändistrategioiden keskeiset käsitteet, teoriat ja menetelmät. Opiskelija osaa käytännön perustaidot, joilla hän selviää tutuissa tilanteissa. Opiskelija osallistuu ryhmän työskentelyyn osin puutteellisesti. Hänellä on puutteita itsearvioinnissa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä 3
Opiskelija tuntee kokonaisvaltaisesti brändistrategioiden peruskäsitteet, – teoriat ja – menetelmät. Opiskelija osaa yhdistää useita eri brändistrategioihin liittyviä tietoja toisiinsa ja osoittaa kykenevänsä ratkaisemaan niihin liittyviä monimutkaisia ongelmia. Opiskelija osallistuu yhteistyöhön melko aktiivisesti ja sitoutuneesti. Opiskelija kykenee oman osaamisensa realistiseen arviointiin.

Kiitettävä 4
Opiskelija ymmärtää ja osaa arvioida laaja-alaisia brändistrategioiden teorioita, keskeisiä käsitteitä ja menetelmiä. Opiskelija osaa yhdistää useita eri tietoja toisiinsa. Hän osaa soveltaa tietoa sekä teorioita aihealueella. Opiskelija hallitsee laaja-alaiset käytännön taidot, jotka näkyvät kykynä työskennellä itsenäisesti brändeihin liittyvissä asiantuntijatehtävissä tai projekteissa. Opiskelija osoittaa kykenevänsä ratkaisemaan alan monimutkaisia ongelmia. Opiskelija osallistuu yhteistyöhön vuorovaikutteisesti, aktiivisesti ja sitoutuneesti. Opiskelija kykenee oman osaamisensa kriittiseen ja monipuoliseen arviointiin ja kehittämiseen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen 5
Opiskelija ymmärtää ja osaa arvioida kriittisesti laaja-alaisia brändistrategioiden teorioita, keskeisiä käsitteitä ja menetelmiä. Opiskelija osaa yhdistää useita eri tietoja toisiinsa. Hän osaa soveltaa tietoa ja teorioita aihealueella. Opiskelija hallitsee laaja-alaiset käytännön taidot, jotka näkyvät kykynä soveltaa tietoa ja löytää uusia, luovia ratkaisuja. Opiskelija osoittaa kykenevänsä johtamaan monimutkaisia ammatillisia tehtäviä tai projekteja ja ongelmanratkaisutilanteita. Hän osoittaa kykenevänsä työskentelemään itsenäisesti brändeihin liittyvissä asiantuntijatehtävissä, tekemään päätöksiä sekä tuottamaan innovatiivisia ratkaisuja ennakoimattomissa toimintaympäristöissä. Opiskelija osallistuu yhteistyöhön vuorovaikutteisesti, aktiivisesti ja sitoutuneesti huolehtien ryhmän ja/tai työparinsa onnistumisesta. Opiskelijalla on myönteinen asenne. Opiskelija kykenee oman osaamisensa kriittiseen ja monipuoliseen arviointiin sekä kehittämiseen. Opiskelija kantaa vastuuta myös yksittäisten henkilöiden ja ryhmän kehittymisestä.

Esitietovaatimukset

Markkinoinnin perusteet, kuluttajan syvälliseen ymmärtämiseen liittyvät analyysit, syvällinen asiakasymmärrys, asiakastarpeet ja motivaatio, asiakkaan elinkaaren arvo.

Lisätiedot

Opintojakso kuuluu pakollisena brändiosaajan kärkiopintoihin.

Siirry alkuun