Siirry suoraan sisältöön

International Marketing Communications (5op)

Toteutuksen tunnus: HL00CB11-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
17.11.2025 - 08.01.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
09.02.2026 - 20.05.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoimintayksikkö
Toimipiste
Pääkampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
20 - 45
Koulutus
Liiketalous (AMK)
Opettajat
Mari Karjalainen
Ryhmät
HBI26VKK
Bachelor’s degree in Business Administration, Kedge Business School
HTL24S1
Tradenomi (AMK), liiketalous, päivätoteutus
HBI26VK
Bachelor's Degree Programme in International Business, vaihto-opiskelu/Exchange studies
ZJA26KH
Avoin amk, lita
HTL23S1
Liiketalouden tutkinto-ohjelma (AMK)
Opintojakso
HL00CB11

Toteutukselle International Marketing Communications HL00CB11-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

0-5

Sisällön jaksotus

vk 7 Kurssin esittely, peruskäsitteitä, ryhmien muodostus
vk 8 Integroitu markkinointiviestintä teoriassa ja käytännössä. Ostajapersoonat ja sisällön kartoitus. Ryhmätyö
vk 9 Loma, ei luentoja
vk 10 Markkinointiviestinnän työkalut
vk 11 Brändin elementit
vk12 Brändi-identiteettimallit
vk 13 Ei luentoja, aikaa ryhmätyölle
vk 14 Ryhmätöiden esitykset
vk 15 Eri kommunikaatiomediat
vk 16 Videoluento bloggaamisesta
vk 17 Aikaa työstää blogeja
vk 18 1. tenttimahdollisuus
vk 19 2. tenttimahdollisuus
vk 20 3. tenttimahdollisuus

Tavoitteet

Kurssin tavoitteena
Kurssin suoritettuasi pystyt suunnittelemaan markkinointiviestintää ja luomaan sisältöjä kansainvälisille brändeille. Ymmärrät brändin rakentamisen perusteet ja osaat suunnitella viestintää eri ostajapersoonille eri ostoprosessin vaiheissa. Kokeilet myös taitojasi blogin sisällöntuotannossa.
Kurssin osaamisalueet
Liiketoimintaosaaminen: Opiskelijat tuntevat keskeiset teoriat, jotka liittyvät tähän erikoistumisvaihtoehtoon. Opiskelijoilla on vähintään edistyneen aloittelijan taidot erikoistumisvaihtoehdon käytännön tehtävissä.
Kansainvälisyys ja monikulttuurisuus: Osaa viestiä kansainvälisesti työtehtävissään.
Työyhteisössä toimiminen: Kykenee toimimaan ammattimaisesti viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa työpaikalla.
Kurssin oppimistavoitteet
Pystyt arvioimaan, analysoimaan ja ymmärtämään akateemisista ja ammatillisista liiketoiminnan lähteistä saatavilla olevaa tietoa markkinointiviestinnän alalla.
Pystyt soveltamaan brändin rakentamisen käsitteitä ja tuottamaan erilaisia markkinointisisältöjä käytännössä ottaen huomioon erilaiset ostajapersoonat ja ostoprosessin vaiheet.
Pystyt viestimään tehokkaasti englanniksi suullisesti ja kirjallisesti ja osallistumaan monikulttuurisiin tiimeihin, joissa osoitat tiimityöskentelytaitosi

Sisältö

Markkinointiviestinnän teoriat, Markkinointiviestinnän työkalut, Brändielementit, nimeäminen ja kulttuuriset kysymykset, Brändin identiteetin rakentaminen, Bloggaaminen ja hakukoneoptimointi (SEO), erilaisten liiketoimintatekstien kirjoittaminen.

Kurssin aikana käytetyt työkalut: Ostajapersoona, sisältösuunnittelupohja, blogipohjat

Aika ja paikka

Pääosin luokkaopetus, joitakin luentoja videoluentona.
Opiskelualustana Moodle.

Oppimateriaalit

Luentomateriaalit
Fill, C. 2013. Marketing Communications. Brands, experiences and participation. 6th ed. Pearson/Prentice Hall
Lisämateriaalina:
De Pelsmacker, P., Geuens, M. ja Van den Bergh, J. 2007. Marketing Communications: A European Perspective. 3rd ed. Prentice-Hall.
Keller, K.L. 2012. Strategic brand management.2nd ed.Harlow, England : New York : Financial Times/Prentice Hall

Opetusmenetelmät

Luennot, ryhmätehtävä ja itsenäinen opiskelu.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tentti pidetään kurssin lopuksi viikolla 18, uusintatentit viikoilla 19 &20

Kansainvälisyys

Asioista keskustellaan monikulttuurisesta näkökulmasta kansainvälisten yritysten tilanteeseen peilaten. Vierailijat kansainvälisistä partneriyliopistoista ovat mahdollisia.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen:
Hyväksilukeminen (korvaaminen ja sisällyttäminen)
Muulla tavoin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen
Opinnollistaminen
Tarkemmat ohjeet löytyvät tutkintosäännöstä ja opinto-oppaasta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennot 26 h
Ryhmätehtävä 46 h
Itsenäinen opiskelu 63 h
Yhteensä 135 h
Keskimääräinen työskentelyaika viikossa 12 h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Välttävä 1

Yrität analysoida ja arvioida akateemista ja liiketoiminnallista tietoa, joka liittyy markkinointiviestintään.
Sinulla on joitain, mutta rajallisia taitoja soveltaa brändikonsepteja ja tuottaa markkinointisisältöjä käytännössä.
Pystyt välittämään rajoitetusti omasi ja tiimisi ideoita ja löydöksiä englanniksi. Osallistut rajallisesti monikulttuuriseen tiimityöskentelyyn.

Tyydyttävä 2

Sinulla on jonkin verran kykyä analysoida ja ymmärtää akateemista ja liiketoiminnallista tietoa, joka liittyy markkinointiviestintään.
Pystyt ideoimaan brändikonsepteja ja tuottamaan markkinointisisältöjä käytännössä annetussa tilanteessa, mutta lähestymistapaa ei tueta perusteluilla.
Pystyt välittämään pääviestisi, kun esität omasi ja tiimisi ideoita ja löydöksiä englanniksi. Osoitat jonkin verran taitoa osallistua tuottavasti inter- ja monikulttuuriseen ympäristöön ja tiimityöhön.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä 3
Pystyt arvioimaan relevanttia akateemista ja liiketoiminnallista dataa ja harkitsemaan mahdollisia lähestymistapoja ja lopputuloksia markkinointiviestinnän alalla. Osallistut brändikonseptien ideointiin ja tuotat markkinointisisältöjä käytännössä erilaisissa tilanteissa perusteluineen. Pystyt luomaan ja esittämään omasi ja tiimisi ideoita ja löydöksiä englanniksi. Osaat osallistua tuottavalla tavalla inter- ja monikulttuuriseen ympäristöön ja tiimityöhön.

Kiitettävä 4
Pystyt analysoimaan relevanttia akateemista ja liiketoiminnallista dataa ja harkitsemaan mahdollisia lähestymistapoja ja lopputuloksia markkinointiviestinnän alalla. Ehdotat hyvin perusteltuja brändikonsepteja ja tuotat laadukkaita markkinointisisältöjä käytännössä. Pystyt työskentelemään ja viestimään omasi ja tiimisi ideoita ja löydöksiä ammattimaisesti englanniksi. Osoitat itsesi arviointitaitoja osallistuessasi tuottavasti inter- ja monikulttuuriseen ympäristöön ja näytät tiimityöskentelytaitosi.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen 5
Sinulla on kyky arvioida kriittisesti, analysoida ja ymmärtää markkinointiviestinnän alalla saatavilla olevaa relevanttia tietoa akateemisista ja ammatillisista liiketoiminnan lähteistä.
Pystyt soveltamaan hyvin perusteltuja brändikonsepteja ja tuottamaan korkealaatuista markkinointisisältöä käytännössä.
Perustelet ja esittelet omasi ja tiimisi ideoita vakuuttavalla tavalla englanniksi. Olet perusteellisesti arvioinut panostasi inter- ja monikulttuurisessa ympäristössä ja sinulla on tiimityöskentelytaidot.

Esitietovaatimukset

Markkinoinnin perusteet

Lisätiedot

Arvosana koostuu seuraavista osista:
Tentti 50 %
Ryhmätyö 40 %
Kirjallinen yksilötyö 10 %
Kaikki osiot tulee läpäistä kokonaisarvosanan saamiseksi.
Arviointi asteikolla 1-5

Siirry alkuun