Asiakaslähtöiset hankkeet (5 op)
Toteutuksen tunnus: HTK30101-9K0I1
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
-
01.01.2019 - 31.07.2019
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketoimintayksikkö
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tietojenkäsittely (AMK)
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Tavoitteet
Opintojakson tavoite on, että opiskelija soveltaa oppimiaan asioita työelämän ongelmiin, syventää osaamistaan ja hankkii uutta tietoa asiakaslähtöisten käytännön projektien kautta. Opintojakson aikana toteutetaan erityyppisiä pääasiallisesti tietojärjestelmien kehittämiseen tai hyödyntämiseen liittyviä projekteja. Kyseeseen voivat tulla myös muihin (liike)toiminnan osa-alueisiin liittyvät kehittämistyyppiset tehtävät (esim. markkinointi, tiedonhankinta- ja selvitystyöt).
Sisältö
Keskeisiä asioita ovat asiakkaan vaatimusten ymmärtäminen, ratkaisumallinen ideointi, projektin tuotoksen määrittely ja tuottaminen, oman työn ja koko asiakasprojektin organisointi sekä tuotosten raportointi hankkeen kannalta tarkoituksenmukaisella tavalla.
Oppimateriaalit
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
o Projektisuunnitelma o Asiakkaan allekirjoittama raportti toteutetusta työstä (sisältää asiakaspalautteen) o Osallistuminen seminaariin esityksellä tehdystä hankkeesta
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
135
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Suoritettu, oppilas osaa itsenäisesti toteuttaa hankkeen yhdessä asiakkaan kanssa, oppilas osaa hahmottaa asiakkaan tarpeen
Esitietovaatimukset
Yritystoiminnan perusteet, www-sovelluskehitysopinnot, työvälineohjelmien peruskäyttö, projektiosaaminen