Siirry suoraan sisältöön

Asiakkuuksien johtaminen (5op)

Toteutuksen tunnus: YHYYM200-6K6H4

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
01.01.2016 - 31.07.2016
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoimintayksikkö
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Yrittäjyys ja liiketoimintaosaaminen (YAMK)
Opettajat
Sami Kalliomaa
Ryhmät
YHL15S1
Yrittäjyys ja liiketoimintaosaaminen
Opintojakso
YHYYM200

Toteutukselle Asiakkuuksien johtaminen YHYYM200-6K6H4 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

0-5

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee asiakkuuksien johtamisen käsitteet ja ymmärtää asiakkuuksien johtamisen roolin strategisessa johtamisessa. Opiskelija osaa analysoida asiakkuuksia, asiakaskannattavuutta ja asiakassuhteita ja hyödyntää analyysejä asiakasstrategioiden laatimisessa ja asiakkuuksien johtamisessa. Opiskelija osaa kehittää uusia strategisia lähestymistapoja ja organisaation asiakkuuksien johtamisen käytäntöjä.

Sisältö

asiakasanalyysit, asiakkuuksien hallinta, asiakasstrategia, asiakaskannattavuus ja asiakassuhteen vaiheet

Oppimateriaalit

Oksanen, T.2010 CRM ja muutoksen tuska –asiakkuudet haltuun. Talentum; Talvela, E. & Ala-Mutka, J. 2006. Tee asiakassuhteista tuottavia, asiakaslähtöinen liiketoiminnan ohjaus; Tanni, K. & Keronen, K.2013. Johdata asiakkaasi verkkoon. Opas koukuttavan sisältöstrategian luomiseen. Talentum: Helsinki; Hellman, K. & Värilä, S. 2009. Arvokas asiakas. Asiakaspääoman, asiakaskannattavuuden ja asiakasriskien johtaminen. Talentum

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Asiakkuusanalyysit ennakkotehtävä 20 %. Kirjallisuustehtävä ja asiakkuusharjoitukset 30 %. Asiakkuuksien johtamisen kehittämistehtävä 50 %. Vaihtoehtoinen suoritus: kirjatentti yleisenä tenttipäivänä 50 % ja kehittämistehtävä 50%.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

o luennot 12 h o virtuaaliopiskelu 27 h o harjoitustyöt 28 h o itsenäinen työskentely 68 h Yhteensä 135 h (yhden opintopisteen työmäärä on 27 tuntia).

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1 (välttävä) Opiskelija tuntee asiakkuuksien hallinnan käsitteistön, asiakkuuksien analyysimenetelmät ja osaa tulkita analyysien tuottamaa informaatiota valmiista aineistosta. Opiskelija tietää, miten analyysejä voidaan hyödyntää päätöksenteossa. Opiskelija tuntee asiakkuuksien johtamisen roolin strategisessa johtamisessa.
2 (tyydyttävä)
Opiskelija osaa itsenäisesti valita ja soveltaa analyysejä omassa organisaatiossaan ja arvioida ja hyödyntää niitä omassa asiakkuustyössään.
3 (hyvä)
Opiskelija osaa kriittisesti analysoida organisaationsa asiakkuuksien johtamisen kehittämistarpeita ja osaa esittää asiakkuuksien johtamisen kehittämisehdotuksia sekä viestiä niistä myös kansainvälisesti.
4 (kiitettävä)
Opiskelija pystyy kriittisesti arvioimaan organisaationsa asiakkuuksien johtamisen tilaa sekä muuttamaan ja kehittämään asiakkuuksien johtamisen käytäntöjä.
5 (erinomainen)
Opiskelija pystyy kehittämään uuden, organisaatiossa laajasti hyödynnettävän asiakkuuden johtamisen käytännön, jolla on kytkentä strategiselle tasolle.

Esitietovaatimukset

Opiskelija hallitsee markkinoinnin perusteet. Opiskelijalla on AMK-tutkinto

Lisätiedot

Opintojakson hyväksiluvun (AHOT) voi saada aikaisemman osaamisen perusteella. Hyväksiluvun edellytyksenä on hakemus, jossa on perustellusti esitetty opintojakson tavoitteiden mukainen osaaminen. Lisäksi näyttönä edellytetään kehittämistehtävän tekeminen hyväksytysti

Siirry alkuun