User-Centered Design (5op)
Toteutuksen tunnus: YTSP0400-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.08.2024 - 31.08.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 26.08.2024 - 18.12.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 1 op
- Virtuaaliosuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Teknologiayksikkö
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 0 - 35
- Koulutus
- Master's Degree Programme in Information Technology, Full Stack Software Development
- Opettajat
- Jouni Huotari
- Vastuuopettaja
- Jouni Huotari
- Ryhmät
- 
                        YTS24S1Master of Engineering, Degree Programme in Information Technology, Full Stack Software Development
- Opintojakso
- YTSP0400
Toteutuksella on 2 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 9 t 0 min.
| Aika | Aihe | Tila | 
|---|---|---|
| Pe 01.11.2024  klo 14:30 - 19:00 (4 t 30 min) | User-Centered Design YTSP0400-3006 | Teams | 
| Pe 13.12.2024  klo 14:30 - 19:00 (4 t 30 min) | User-Centered Design YTSP0400-3006 | P2_D426
                                    Mediatekniikka | 
Arviointiasteikko
0-5
                    
Sisällön jaksotus
The course starts in the beginning of September. During the first workshop, you present your potential application idea. After that, there are three other workshops (once a month). The final seminar takes place during December.
                    
Tavoitteet
You understand the terminology and principles of human-centered design. You can apply tools to create an user interface and a clickable prototype, and use usability evaluation methods to gather user requirements and feedback for software development .
                    
Toteutustavat
The course contains four the workshops, approximately once a month. During the workshops, you present findings from the user feedback and improvements to your application.
                    
Sisältö
The key topics are: 
- Concepts, models, methods, procedures, and processes for user-centered design and development of systems and services
- Designing and delivering user experience (UX)
- User interface construction
- Usability evaluation
                    
Aika ja paikka
Online (Teams) and f2f (Dynamo building); approximately one workshop per month.
                    
Oppimateriaalit
Verkko-oppimisympäristössä julkaistava sähköinen materiaali.
                    
Opetusmenetelmät
- luennot (online)
- itseopiskelu ja verkko-opinnot
- pienryhmätyöskentely
- harjoitustyöt,  ja oppimistehtävät 
- loppuseminaari
                    
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
- UCD-projekti pienryhmissä
                    
Kansainvälisyys
Small (international) group working on the same project idea
                    
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Hyväksilukemisen menettelytavat kuvataan tutkintosäännössä ja opinto-oppaassa. Opintojakson opettaja antaa lisätietoa mahdollisista opintojakson erityiskäytänteistä.
                    
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yksi opintopiste (1 op) tarkoittaa keskimäärin 27 tunnin työtä.
- luennot 8 h
- harjoitustyöt ja työpajat 20 h
- tehtävät 72 h
- itsenäinen työskentely 35 h
Yhteensä 135 h
                    
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
The evaluation is based on the quality of the four workshop implementations (a total of 80 points). In addition, all the quizzes must be passed. For the grades 1 and 2, you need to get 20 and 30 points, respectively. 
To pass the course, you know the basics of user-centered design and you can analyse the usability and user experience. In addition, you can design a simple user interface based on a requirement definition of an idea.
                    
Arviointikriteerit, hyvä (3)
For the grades 3 and 4, you need to get 50 and 70 points, respectively.
You know the theory on user-centered design and you can analyse the usability and user experience. You can design a user interface and a clickable prototype based on a requirement definition.
                    
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
For the grade 5, you need to get at least 85 points. 
You demonstrate mastery of the theory on user-centered design and you can analyse the usability and user experience in a versatile manner. You can design an extraordinary user interface for a clickable prototype based on a requirement definition.
                    
Esitietovaatimukset
Aiempi osaaminen ohjelmistokehityksestä
                    
Lisätiedot
Evaluation methods include continuous feedback (from teacher), self-assessment, and peer evaluation.
Evaluation is based on the quality of the workshop assignments and the final seminar containing both documentation and the oral presentations.
                    
