Professional Practice IVLaajuus (16 cr)
Code: SKOSW504
Credits
16 op
Teaching language
- Finnish
Responsible person
- Teppo Karapalo
Objective
The student:
- Is familiar with the significance of the rehabilitation process on different levels (individual, community and society).
- Knows how to plan, implement and assess different rehabilitation processes and services together with the client and the multidisciplinary work group.
- Knows hot to initiate multidisciplinary collaboration and function as an active member of a work group.
- Recognises the principles of coordinating multidisciplinary collaboration in the work environment in question.
- Knows how to compile and document the information produced collaboration and how to use it when implementing and assessing the rehabilitation plan.
- Knows how to choose an use effective rehabilitation methods and justify the choices.
- Recognises their role as a part of the work community and the development of practices.
- Knows how to reflect on their actions as a member of the interdisciplinary work group.
Content
Analysing the rehabilitation process from the perspective of the individual, the communit and the society.
Planning, implementing and assessing the rehabilitation processes of different clients as a member of a multidisciplinary work group.
Learning about coordinating multidisciplinary collaboration.
Compiling, documenting and assessing rehabilitation plans.
Learning about various rehabilitation methods and how to use them based on theoretical information.
Development work.
Reflecting on, sharing and documenting one's own skills.
Qualifications
The student knows the rehabilitation service system and on related central legislation. The student knows the basics of the rehabilitation, operative forms, actors and customer groups of rehabilitation. The student knows the basics of effectiveness and planning of the rehabilitation.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija
- Hallitsee dokumentoinnin ja hyödyntää niitä kuntoutussuunnitelman toteutuksessa.
- Suunnittelee kuntoutusprosesseja ja -palveluita yhteistyössä kuntoutujan kanssa ja monialaisen työryhmän jäsenenä soveltaen monipuolisesti sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmää sekä voimassa olevaa lainsäädäntöä koskevaa tietoa.
- Toimii neuvotellen kuntoutusverkostossa ja edistää asiantuntijuudellaan sen toimintaa.
- Käyttää perustellen teoriatiedolla vaikuttavia kuntoutuksen menetelmiä.
- Tunnistaa ja tuo rakentavasti esiin työyhteisön kehittämiskohteita.
- Tiedostaa oman roolinsa osana monialaista työryhmää.
Enrollment
20.11.2023 - 04.01.2024
Timing
08.01.2024 - 19.05.2024
Number of ECTS credits allocated
16 op
Virtual portion
16 op
Mode of delivery
Online learning
Unit
School of Health and Social Studies
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 10
Degree programmes
- Bachelor's Degree Programme in Rehabilitation Counselling
Teachers
- Anja Tanttu
Objectives
The student:
- Is familiar with the significance of the rehabilitation process on different levels (individual, community and society).
- Knows how to plan, implement and assess different rehabilitation processes and services together with the client and the multidisciplinary work group.
- Knows hot to initiate multidisciplinary collaboration and function as an active member of a work group.
- Recognises the principles of coordinating multidisciplinary collaboration in the work environment in question.
- Knows how to compile and document the information produced collaboration and how to use it when implementing and assessing the rehabilitation plan.
- Knows how to choose an use effective rehabilitation methods and justify the choices.
- Recognises their role as a part of the work community and the development of practices.
- Knows how to reflect on their actions as a member of the interdisciplinary work group.
Content
Analysing the rehabilitation process from the perspective of the individual, the communit and the society.
Planning, implementing and assessing the rehabilitation processes of different clients as a member of a multidisciplinary work group.
Learning about coordinating multidisciplinary collaboration.
Compiling, documenting and assessing rehabilitation plans.
Learning about various rehabilitation methods and how to use them based on theoretical information.
Development work.
Reflecting on, sharing and documenting one's own skills.
Time and location
Harjoittelu tapahtuu opiskelijan valitsemassa hänen urasuunnitelmaansa ja ammatillista kehittymistään tukevassa paikassa syyslukukauden aikana.
Teaching methods
Opintojakso toteutuu käytännön harjoitteluna opiskelijan valitsemassa harjoittelupaikassa. Harjoitteluun sisältyy opiskelijan, harjoittelupaikan ohjaajan ja ohjaavan opettajan alku-, väli- ja loppukeskustelut. Lisäksi harjoitteluun sisältyy harjoitteluraportin kirjoittaminen ja harjoittelun workshop.
Student workload
Harjoittelu opiskelijan urasuunnitelmaa tukevassa harjoittelupaikassa 405 h
Harjoittelun workshop lähi- tai etäkontaktina 13 h
Harjoitteluraportti 14 h
Yhteensä 432 h
Evaluation scale
Pass/Fail
Evaluation criteria, pass/failed
Opiskelija
- Hallitsee dokumentoinnin ja hyödyntää niitä kuntoutussuunnitelman toteutuksessa.
- Suunnittelee kuntoutusprosesseja ja -palveluita yhteistyössä kuntoutujan kanssa ja monialaisen työryhmän jäsenenä soveltaen monipuolisesti sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmää sekä voimassa olevaa lainsäädäntöä koskevaa tietoa.
- Toimii neuvotellen kuntoutusverkostossa ja edistää asiantuntijuudellaan sen toimintaa.
- Käyttää perustellen teoriatiedolla vaikuttavia kuntoutuksen menetelmiä.
- Tunnistaa ja tuo rakentavasti esiin työyhteisön kehittämiskohteita.
- Tiedostaa oman roolinsa osana monialaista työryhmää.
Prerequisites
The student knows the rehabilitation service system and on related central legislation. The student knows the basics of the rehabilitation, operative forms, actors and customer groups of rehabilitation. The student knows the basics of effectiveness and planning of the rehabilitation.
Enrollment
01.08.2023 - 24.08.2023
Timing
28.08.2023 - 19.12.2023
Number of ECTS credits allocated
16 op
Virtual portion
16 op
Mode of delivery
Online learning
Unit
School of Health and Social Studies
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Bachelor's Degree Programme in Rehabilitation Counselling
Teachers
- Teppo Karapalo
- Anja Tanttu
Groups
-
SKO19SMBachelor's Degree Programme in Rehabilitation Counselling
Objectives
The student:
- Is familiar with the significance of the rehabilitation process on different levels (individual, community and society).
- Knows how to plan, implement and assess different rehabilitation processes and services together with the client and the multidisciplinary work group.
- Knows hot to initiate multidisciplinary collaboration and function as an active member of a work group.
- Recognises the principles of coordinating multidisciplinary collaboration in the work environment in question.
- Knows how to compile and document the information produced collaboration and how to use it when implementing and assessing the rehabilitation plan.
- Knows how to choose an use effective rehabilitation methods and justify the choices.
- Recognises their role as a part of the work community and the development of practices.
- Knows how to reflect on their actions as a member of the interdisciplinary work group.
Content
Analysing the rehabilitation process from the perspective of the individual, the communit and the society.
Planning, implementing and assessing the rehabilitation processes of different clients as a member of a multidisciplinary work group.
Learning about coordinating multidisciplinary collaboration.
Compiling, documenting and assessing rehabilitation plans.
Learning about various rehabilitation methods and how to use them based on theoretical information.
Development work.
Reflecting on, sharing and documenting one's own skills.
Time and location
Harjoittelu tapahtuu opiskelijan valitsemassa hänen urasuunnitelmaansa ja ammatillista kehittymistään tukevassa paikassa syyslukukauden aikana.
Teaching methods
Opintojakso toteutuu käytännön harjoitteluna opiskelijan valitsemassa harjoittelupaikassa. Harjoitteluun sisältyy opiskelijan, harjoittelupaikan ohjaajan ja ohjaavan opettajan alku-, väli- ja loppukeskustelut. Lisäksi harjoitteluun sisältyy harjoitteluraportin kirjoittaminen ja harjoittelun workshop.
Practical training and working life connections
Suurin osa opintojaksosta suoritetaan harjoitteluna työpaikassa.
Exam dates and retake possibilities
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Student workload
Harjoittelu opiskelijan urasuunnitelmaa tukevassa harjoittelupaikassa 405 h
Harjoittelun workshop lähi- tai etäkontaktina 13 h
Harjoitteluraportti 14 h
Yhteensä 432 h
Evaluation scale
Pass/Fail
Evaluation criteria, pass/failed
Opiskelija
- Hallitsee dokumentoinnin ja hyödyntää niitä kuntoutussuunnitelman toteutuksessa.
- Suunnittelee kuntoutusprosesseja ja -palveluita yhteistyössä kuntoutujan kanssa ja monialaisen työryhmän jäsenenä soveltaen monipuolisesti sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmää sekä voimassa olevaa lainsäädäntöä koskevaa tietoa.
- Toimii neuvotellen kuntoutusverkostossa ja edistää asiantuntijuudellaan sen toimintaa.
- Käyttää perustellen teoriatiedolla vaikuttavia kuntoutuksen menetelmiä.
- Tunnistaa ja tuo rakentavasti esiin työyhteisön kehittämiskohteita.
- Tiedostaa oman roolinsa osana monialaista työryhmää.
Prerequisites
The student knows the rehabilitation service system and on related central legislation. The student knows the basics of the rehabilitation, operative forms, actors and customer groups of rehabilitation. The student knows the basics of effectiveness and planning of the rehabilitation.
Enrollment
01.04.2023 - 30.04.2023
Timing
22.05.2023 - 31.07.2023
Number of ECTS credits allocated
16 op
Virtual portion
16 op
Mode of delivery
Online learning
Unit
School of Health and Social Studies
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
- Bachelor's Degree Programme in Rehabilitation Counselling
Teachers
- Sanna Harjula
Groups
-
SKO18SMBachelor's Degree Programme in Rehabilitation Counselling
-
SKO19SMBachelor's Degree Programme in Rehabilitation Counselling
Objectives
The student:
- Is familiar with the significance of the rehabilitation process on different levels (individual, community and society).
- Knows how to plan, implement and assess different rehabilitation processes and services together with the client and the multidisciplinary work group.
- Knows hot to initiate multidisciplinary collaboration and function as an active member of a work group.
- Recognises the principles of coordinating multidisciplinary collaboration in the work environment in question.
- Knows how to compile and document the information produced collaboration and how to use it when implementing and assessing the rehabilitation plan.
- Knows how to choose an use effective rehabilitation methods and justify the choices.
- Recognises their role as a part of the work community and the development of practices.
- Knows how to reflect on their actions as a member of the interdisciplinary work group.
Content
Analysing the rehabilitation process from the perspective of the individual, the communit and the society.
Planning, implementing and assessing the rehabilitation processes of different clients as a member of a multidisciplinary work group.
Learning about coordinating multidisciplinary collaboration.
Compiling, documenting and assessing rehabilitation plans.
Learning about various rehabilitation methods and how to use them based on theoretical information.
Development work.
Reflecting on, sharing and documenting one's own skills.
Teaching methods
Harjoittelu opiskelijan urasuunnitelmaa tukevassa harjoittelupaikassa 15 op
Harjoitteluraportti 0,5 op
Workshop lähi- tai etäkontaktina 0,5 op
Practical training and working life connections
Harjoittelun aloituspalaveri työelämän kanssa
Harjoittelun lopetuspalaveri työelämän kanssa
Tarvittaessa yksilöllisesti sovittavat ohjaustapaamiset opiskelijan ja työelämän kanssa
Student workload
Harjoittelu 405 h
Harjoitteluraportti 14 h
Workshop 13 h
yht 432 h
Evaluation scale
Pass/Fail
Evaluation criteria, pass/failed
Opiskelija
- Hallitsee dokumentoinnin ja hyödyntää niitä kuntoutussuunnitelman toteutuksessa.
- Suunnittelee kuntoutusprosesseja ja -palveluita yhteistyössä kuntoutujan kanssa ja monialaisen työryhmän jäsenenä soveltaen monipuolisesti sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmää sekä voimassa olevaa lainsäädäntöä koskevaa tietoa.
- Toimii neuvotellen kuntoutusverkostossa ja edistää asiantuntijuudellaan sen toimintaa.
- Käyttää perustellen teoriatiedolla vaikuttavia kuntoutuksen menetelmiä.
- Tunnistaa ja tuo rakentavasti esiin työyhteisön kehittämiskohteita.
- Tiedostaa oman roolinsa osana monialaista työryhmää.
Prerequisites
The student knows the rehabilitation service system and on related central legislation. The student knows the basics of the rehabilitation, operative forms, actors and customer groups of rehabilitation. The student knows the basics of effectiveness and planning of the rehabilitation.
Enrollment
01.11.2022 - 05.01.2023
Timing
09.01.2023 - 19.05.2023
Number of ECTS credits allocated
16 op
Virtual portion
16 op
Mode of delivery
Online learning
Unit
School of Health and Social Studies
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
- Bachelor's Degree Programme in Rehabilitation Counselling
Teachers
- Sanna Harjula
- Teppo Karapalo
Groups
-
SKO18SMBachelor's Degree Programme in Rehabilitation Counselling
-
SKO19SMBachelor's Degree Programme in Rehabilitation Counselling
Objectives
The student:
- Is familiar with the significance of the rehabilitation process on different levels (individual, community and society).
- Knows how to plan, implement and assess different rehabilitation processes and services together with the client and the multidisciplinary work group.
- Knows hot to initiate multidisciplinary collaboration and function as an active member of a work group.
- Recognises the principles of coordinating multidisciplinary collaboration in the work environment in question.
- Knows how to compile and document the information produced collaboration and how to use it when implementing and assessing the rehabilitation plan.
- Knows how to choose an use effective rehabilitation methods and justify the choices.
- Recognises their role as a part of the work community and the development of practices.
- Knows how to reflect on their actions as a member of the interdisciplinary work group.
Content
Analysing the rehabilitation process from the perspective of the individual, the communit and the society.
Planning, implementing and assessing the rehabilitation processes of different clients as a member of a multidisciplinary work group.
Learning about coordinating multidisciplinary collaboration.
Compiling, documenting and assessing rehabilitation plans.
Learning about various rehabilitation methods and how to use them based on theoretical information.
Development work.
Reflecting on, sharing and documenting one's own skills.
Teaching methods
Harjoittelu opiskelijan urasuunnitelmaa tukevassa harjoittelupaikassa 15 op
Harjoitteluraportti 0,5 op
Workshop lähi- tai etäkontaktina 0,5 op
Practical training and working life connections
Harjoittelun aloituspalaveri työelämän kanssa
Harjoittelun lopetuspalaveri työelämän kanssa
Tarvittaessa yksilöllisesti sovittavat ohjaustapaamiset opiskelijan ja työelämän kanssa
Student workload
Harjoittelu 405 h
Harjoitteluraportti 14 h
Workshop 13 h
yht 432 h
Evaluation scale
Pass/Fail
Evaluation criteria, pass/failed
Opiskelija
- Hallitsee dokumentoinnin ja hyödyntää niitä kuntoutussuunnitelman toteutuksessa.
- Suunnittelee kuntoutusprosesseja ja -palveluita yhteistyössä kuntoutujan kanssa ja monialaisen työryhmän jäsenenä soveltaen monipuolisesti sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmää sekä voimassa olevaa lainsäädäntöä koskevaa tietoa.
- Toimii neuvotellen kuntoutusverkostossa ja edistää asiantuntijuudellaan sen toimintaa.
- Käyttää perustellen teoriatiedolla vaikuttavia kuntoutuksen menetelmiä.
- Tunnistaa ja tuo rakentavasti esiin työyhteisön kehittämiskohteita.
- Tiedostaa oman roolinsa osana monialaista työryhmää.
Prerequisites
The student knows the rehabilitation service system and on related central legislation. The student knows the basics of the rehabilitation, operative forms, actors and customer groups of rehabilitation. The student knows the basics of effectiveness and planning of the rehabilitation.
Enrollment
01.08.2022 - 25.08.2022
Timing
01.08.2022 - 21.12.2022
Number of ECTS credits allocated
16 op
Virtual portion
16 op
Mode of delivery
Online learning
Unit
School of Health and Social Studies
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
- Bachelor's Degree Programme in Rehabilitation Counselling
Teachers
- Teppo Karapalo
Groups
-
SKO18SMBachelor's Degree Programme in Rehabilitation Counselling
-
SKO19SMBachelor's Degree Programme in Rehabilitation Counselling
Objectives
The student:
- Is familiar with the significance of the rehabilitation process on different levels (individual, community and society).
- Knows how to plan, implement and assess different rehabilitation processes and services together with the client and the multidisciplinary work group.
- Knows hot to initiate multidisciplinary collaboration and function as an active member of a work group.
- Recognises the principles of coordinating multidisciplinary collaboration in the work environment in question.
- Knows how to compile and document the information produced collaboration and how to use it when implementing and assessing the rehabilitation plan.
- Knows how to choose an use effective rehabilitation methods and justify the choices.
- Recognises their role as a part of the work community and the development of practices.
- Knows how to reflect on their actions as a member of the interdisciplinary work group.
Content
Analysing the rehabilitation process from the perspective of the individual, the communit and the society.
Planning, implementing and assessing the rehabilitation processes of different clients as a member of a multidisciplinary work group.
Learning about coordinating multidisciplinary collaboration.
Compiling, documenting and assessing rehabilitation plans.
Learning about various rehabilitation methods and how to use them based on theoretical information.
Development work.
Reflecting on, sharing and documenting one's own skills.
Teaching methods
Harjoittelu opiskelijan urasuunnitelmaa tukevassa harjoittelupaikassa 15 op
Harjoitteluraportti 0,5 op
Workshop lähi- tai etäkontaktina 0,5 op
Practical training and working life connections
Harjoittelun aloituspalaveri työelämän kanssa
Harjoittelun lopetuspalaveri työelämän kanssa
Tarvittaessa yksilöllisesti sovittavat ohjaustapaamiset opiskelijan ja työelämän kanssa
Student workload
Harjoittelu 405 h
Harjoitteluraportti 14 h
Workshop 13 h
Evaluation scale
Pass/Fail
Evaluation criteria, pass/failed
Opiskelija
- Hallitsee dokumentoinnin ja hyödyntää niitä kuntoutussuunnitelman toteutuksessa.
- Suunnittelee kuntoutusprosesseja ja -palveluita yhteistyössä kuntoutujan kanssa ja monialaisen työryhmän jäsenenä soveltaen monipuolisesti sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmää sekä voimassa olevaa lainsäädäntöä koskevaa tietoa.
- Toimii neuvotellen kuntoutusverkostossa ja edistää asiantuntijuudellaan sen toimintaa.
- Käyttää perustellen teoriatiedolla vaikuttavia kuntoutuksen menetelmiä.
- Tunnistaa ja tuo rakentavasti esiin työyhteisön kehittämiskohteita.
- Tiedostaa oman roolinsa osana monialaista työryhmää.
Prerequisites
The student knows the rehabilitation service system and on related central legislation. The student knows the basics of the rehabilitation, operative forms, actors and customer groups of rehabilitation. The student knows the basics of effectiveness and planning of the rehabilitation.
Enrollment
01.12.2021 - 30.04.2022
Timing
23.05.2022 - 31.07.2022
Number of ECTS credits allocated
16 op
Virtual portion
16 op
Mode of delivery
Online learning
Unit
School of Health and Social Studies
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
- Bachelor's Degree Programme in Rehabilitation Counselling
Teachers
- Sanna Harjula
- Teppo Karapalo
Groups
-
SKO18SMBachelor's Degree Programme in Rehabilitation Counselling
-
SKO17SMBachelor's Degree Programme in Rehabilitation Counselling
-
SKO19SMBachelor's Degree Programme in Rehabilitation Counselling
Objectives
The student:
- Is familiar with the significance of the rehabilitation process on different levels (individual, community and society).
- Knows how to plan, implement and assess different rehabilitation processes and services together with the client and the multidisciplinary work group.
- Knows hot to initiate multidisciplinary collaboration and function as an active member of a work group.
- Recognises the principles of coordinating multidisciplinary collaboration in the work environment in question.
- Knows how to compile and document the information produced collaboration and how to use it when implementing and assessing the rehabilitation plan.
- Knows how to choose an use effective rehabilitation methods and justify the choices.
- Recognises their role as a part of the work community and the development of practices.
- Knows how to reflect on their actions as a member of the interdisciplinary work group.
Content
Analysing the rehabilitation process from the perspective of the individual, the communit and the society.
Planning, implementing and assessing the rehabilitation processes of different clients as a member of a multidisciplinary work group.
Learning about coordinating multidisciplinary collaboration.
Compiling, documenting and assessing rehabilitation plans.
Learning about various rehabilitation methods and how to use them based on theoretical information.
Development work.
Reflecting on, sharing and documenting one's own skills.
Teaching methods
Harjoittelu opiskelijan urasuunnitelmaa tukevassa harjoittelupaikassa 15 op
Harjoitteluraportti 0,5 op
Workshop lähi- tai etäkontaktina 0,5 op
Practical training and working life connections
Harjoittelun aloituspalaveri työelämän kanssa
Harjoittelun lopetuspalaveri työelämän kanssa
Tarvittaessa yksilöllisesti sovittavat ohjaustapaamiset opiskelijan ja työelämän kanssa
Student workload
Harjoittelu 405 h
Harjoitteluraportti 14 h
Workshop 13 h
Evaluation scale
Pass/Fail
Evaluation criteria, pass/failed
Opiskelija
- Hallitsee dokumentoinnin ja hyödyntää niitä kuntoutussuunnitelman toteutuksessa.
- Suunnittelee kuntoutusprosesseja ja -palveluita yhteistyössä kuntoutujan kanssa ja monialaisen työryhmän jäsenenä soveltaen monipuolisesti sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmää sekä voimassa olevaa lainsäädäntöä koskevaa tietoa.
- Toimii neuvotellen kuntoutusverkostossa ja edistää asiantuntijuudellaan sen toimintaa.
- Käyttää perustellen teoriatiedolla vaikuttavia kuntoutuksen menetelmiä.
- Tunnistaa ja tuo rakentavasti esiin työyhteisön kehittämiskohteita.
- Tiedostaa oman roolinsa osana monialaista työryhmää.
Prerequisites
The student knows the rehabilitation service system and on related central legislation. The student knows the basics of the rehabilitation, operative forms, actors and customer groups of rehabilitation. The student knows the basics of effectiveness and planning of the rehabilitation.
Enrollment
01.11.2021 - 09.01.2022
Timing
03.01.2022 - 20.05.2022
Number of ECTS credits allocated
16 op
Virtual portion
16 op
Mode of delivery
Online learning
Unit
School of Health and Social Studies
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
- Bachelor's Degree Programme in Rehabilitation Counselling
Teachers
- Sanna Harjula
- Teppo Karapalo
Groups
-
SKO18SMBachelor's Degree Programme in Rehabilitation Counselling
-
SKO17SMBachelor's Degree Programme in Rehabilitation Counselling
-
SKO19SMBachelor's Degree Programme in Rehabilitation Counselling
Objectives
The student:
- Is familiar with the significance of the rehabilitation process on different levels (individual, community and society).
- Knows how to plan, implement and assess different rehabilitation processes and services together with the client and the multidisciplinary work group.
- Knows hot to initiate multidisciplinary collaboration and function as an active member of a work group.
- Recognises the principles of coordinating multidisciplinary collaboration in the work environment in question.
- Knows how to compile and document the information produced collaboration and how to use it when implementing and assessing the rehabilitation plan.
- Knows how to choose an use effective rehabilitation methods and justify the choices.
- Recognises their role as a part of the work community and the development of practices.
- Knows how to reflect on their actions as a member of the interdisciplinary work group.
Content
Analysing the rehabilitation process from the perspective of the individual, the communit and the society.
Planning, implementing and assessing the rehabilitation processes of different clients as a member of a multidisciplinary work group.
Learning about coordinating multidisciplinary collaboration.
Compiling, documenting and assessing rehabilitation plans.
Learning about various rehabilitation methods and how to use them based on theoretical information.
Development work.
Reflecting on, sharing and documenting one's own skills.
Teaching methods
Harjoittelu opiskelijan urasuunnitelmaa tukevassa harjoittelupaikassa 15 op
Harjoitteluraportti 0,5 op
Workshop lähi- tai etäkontaktina 0,5 op
Practical training and working life connections
Harjoittelun aloituspalaveri työelämän kanssa
Harjoittelun lopetuspalaveri työelämän kanssa
Tarvittaessa yksilöllisesti sovittavat ohjaustapaamiset opiskelijan ja työelämän kanssa
Student workload
Harjoittelu 405 h
Harjoitteluraportti 14 h
Workshop 13 h
Evaluation scale
Pass/Fail
Evaluation criteria, pass/failed
Opiskelija
- Hallitsee dokumentoinnin ja hyödyntää niitä kuntoutussuunnitelman toteutuksessa.
- Suunnittelee kuntoutusprosesseja ja -palveluita yhteistyössä kuntoutujan kanssa ja monialaisen työryhmän jäsenenä soveltaen monipuolisesti sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmää sekä voimassa olevaa lainsäädäntöä koskevaa tietoa.
- Toimii neuvotellen kuntoutusverkostossa ja edistää asiantuntijuudellaan sen toimintaa.
- Käyttää perustellen teoriatiedolla vaikuttavia kuntoutuksen menetelmiä.
- Tunnistaa ja tuo rakentavasti esiin työyhteisön kehittämiskohteita.
- Tiedostaa oman roolinsa osana monialaista työryhmää.
Prerequisites
The student knows the rehabilitation service system and on related central legislation. The student knows the basics of the rehabilitation, operative forms, actors and customer groups of rehabilitation. The student knows the basics of effectiveness and planning of the rehabilitation.