Skip to main content

Basics of Marketing (1cr)

Code

General information


Timing
30.01.2023 - 31.03.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
1 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Online learning
Unit
School of Business
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Groups
ZJA23KHEF
Avoin AMK, liiketalous, orientoivat opinnot (EduFutura, 2. aste)
ZJA23KHT2
Avoin AMK, liiketalous, orientoivat opinnot (2. aste)
Course
HMAB0150A

Unfortunately, no reservations were found for the realization Basics of Marketing HMAB0150A-3006. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

Pass/Fail

Content scheduling

Themes in the course;

Marketing Environment
Customer buying behaviour
Marketing planning and marketing strategy
Integrated marketing communications (IMC)
Digital Marketing

Objective

Opiskelija perehtyy markkinoinnin perusasioihin. Hän ymmärtää asiakaskeskeisyyden sekä ydinviestin merkityksen yrityksen markkinoinnin ja kilpailukyvyn perustana.
Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeiset käsitteet ja osaa soveltaa oppimaansa. Opiskelija tutustuu kilpailuedun käsitteeseen ja ymmärtää sen merkityksen yrityksen toiminnan suunnittelussa. Opiskelijalla on valmiudet eritellä analyyttisesti asiakkaiden, kilpailutilanteen sekä oman brändin merkitystä kilpailuedun ja ydinviestin luomisessa. Opiskelija ymmärtää markkinointiviestinnän merkityksen ydinviestin välittämisessä.

Content

Markkinointiprosessi, markkinointiajattelun kehittyminen, markkinoinnin suunnittelun vaiheet, asiakasprofiilit, positiointi, kilpailuetu, ydinviesti, markkinointiviestintä.

Location and time

Online studies;

Online lecture relating to the theme weekly (live but recorded)
Individual assignment for each course theme
Assignments have to be all completed by he end of the course
Assignments will be evaluated on a scale approved/rejected

Materials

Teacher will provide all the required material.

Teaching methods

Purpose of this course is to offer you a versatile and fascinating view of marketing and show you how we study both sales & marketing in JAMK! We will go through the basic concepts and principles of various themes in marketing but we will also have interesting visitors from the business environment bringing their latest outcomes in the sales and marketing field!

Upon completion of this course you will earn one credit of our basic marketing course. (1/4 credits) You will also get valuable information about where students who graduate today from JAMK will work and how. Let`s not forget the digitality which will offer you totally new perspectives in the field of marketing. Join us!

This course can be studied 100% independently according own schedule during Jan 2023-March 2023. The detailed schedule, lectures (in english) and materials can be found in the Moodle working space.

Exam schedules

No exam.

Student workload

1 credit = 27h work.

Assessment criteria, satisfactory (1)

HYV (hyväksytty)
Opiskelija hallitsee markkinoinnin perustiedot ja keskeisimpiä peruskäsitteitä. Hän kykenee itsenäiseen tiedon hankintaan ja osaa soveltaa oppimaansa. Opiskelija ymmärtää, mistä kilpailuetu muodostuu ja osaa eritellä analyyttisesti asiakkaiden, kilpailutilanteen sekä brändin merkitystä kilpailuedun ja ydinviestin rakentamisessa. Opiskelija osaa ratkaista opintojakson tehtävät ja hyödyntää niissä määriteltyä opintojakson keskeistä teoriaa. Opiskelija osallistuu aktiivisesti ryhmätyöhön ja suorittaa hänelle annetut tehtävät ohjeiden mukaan.

Further information

Avoin amk 20 (valtakunnalliset toisen asteen orientoivat opinnot)
EduFutura 20

Go back to top of page