Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin ytimessä (1op)

Toteutuksen tunnus: HMAB0150A-3006

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
30.01.2023 - 31.03.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
1 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Verkko-opetus
Yksikkö
Liiketoimintayksikkö
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 40
Ryhmät
ZJA23KHEF
Avoin AMK, liiketalous, orientoivat opinnot (EduFutura, 2. aste)
ZJA23KHT2
Avoin AMK, liiketalous, orientoivat opinnot (2. aste)
Opintojakso
HMAB0150A

Toteutukselle Markkinoinnin ytimessä HMAB0150A-3006 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Opintojakson teemat;

Markkinointiympäristö
Asiakkaan osto/kuluttajakäyttäytyminen
Markkinoinnin suunnittelu ja markkinointistrategia
Integroitu markkinointiviestintä (IMC)
Digitaalinen markkinointi

Tavoitteet

Opiskelija perehtyy markkinoinnin perusasioihin. Hän ymmärtää asiakaskeskeisyyden sekä ydinviestin merkityksen yrityksen markkinoinnin ja kilpailukyvyn perustana.
Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeiset käsitteet ja osaa soveltaa oppimaansa. Opiskelija tutustuu kilpailuedun käsitteeseen ja ymmärtää sen merkityksen yrityksen toiminnan suunnittelussa. Opiskelijalla on valmiudet eritellä analyyttisesti asiakkaiden, kilpailutilanteen sekä oman brändin merkitystä kilpailuedun ja ydinviestin luomisessa. Opiskelija ymmärtää markkinointiviestinnän merkityksen ydinviestin välittämisessä.

Sisältö

Markkinointiprosessi, markkinointiajattelun kehittyminen, markkinoinnin suunnittelun vaiheet, asiakasprofiilit, positiointi, kilpailuetu, ydinviesti, markkinointiviestintä.

Aika ja paikka

Verkko-opinnot;

Webinaarit viikoittain teeman mukaisesti (live, nauhoitetaan)
Yksilötehtävä/teema
Yksilötehtävät tulee olla palautettuna opintojakson loppuun mennessä
Yksilötehtävät arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty

Oppimateriaalit

Opettaja vastaa opintojakson materiaalista.

Opetusmenetelmät

Tämän opintojakson tarkoitus on tarjota sinulle mahdollisimman monipuolinen ja mielenkiintoinen kuva myynnin ja markkinoinnin opinnoista sekä opetusmenetelmistä JAMKissa. Opiskelemme markkinoinnin eri teemojen käsitteitä ja teoriaa mutta saamme myös vierailijoita yrityselämästä sekä aivan uusinta uutta oppia käytännöstä.

Tämän opintojakson jälkeen olet ansainnut yhden opintopisteen perusmarkkinoinnin opintojaksostamme (1/4 opintopistettä) jonka voit hyödyntää mahdollisesti jatko-opinnoissasi. (ainakin JAMKissa :-) Kuulet arvokasta tietoa JAMKista valmistuneista opiskelijoista sekä digitaalisen markkinoinnin vaikutuksista tämän päivän markkinoinnin maailmassa. Tule mukaan!

Tämän opintojakson voit suorittaa täysin itseohjautuvasti sekä oman aikataulusi mukaisesti 01/2023-03/2023 välisenä aikana. Tarkemman tason aikataulu, sisältö ja materiaali löytyvät Moodle-työtilasta.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op = 27h opiskelua.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

HYV (hyväksytty)
Opiskelija hallitsee markkinoinnin perustiedot ja keskeisimpiä peruskäsitteitä. Hän kykenee itsenäiseen tiedon hankintaan ja osaa soveltaa oppimaansa. Opiskelija ymmärtää, mistä kilpailuetu muodostuu ja osaa eritellä analyyttisesti asiakkaiden, kilpailutilanteen sekä brändin merkitystä kilpailuedun ja ydinviestin rakentamisessa. Opiskelija osaa ratkaista opintojakson tehtävät ja hyödyntää niissä määriteltyä opintojakson keskeistä teoriaa. Opiskelija osallistuu aktiivisesti ryhmätyöhön ja suorittaa hänelle annetut tehtävät ohjeiden mukaan.

Lisätiedot

Avoin amk 20 (valtakunnalliset toisen asteen orientoivat opinnot)
EduFutura 20

Siirry alkuun