Markkinoinnin ytimessä (1op)
Toteutuksen tunnus: HMAB0150A-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 30.01.2023 - 31.03.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 1 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Verkko-opetus
- Yksikkö
- Liiketoimintayksikkö
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 40
- Ryhmät
-
ZJA23KHEFAvoin AMK, liiketalous, orientoivat opinnot (EduFutura, 2. aste)
-
ZJA23KHT2Avoin AMK, liiketalous, orientoivat opinnot (2. aste)
- Opintojakso
- HMAB0150A
Toteutukselle Markkinoinnin ytimessä HMAB0150A-3006 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
Opintojakson teemat;
Markkinointiympäristö
Asiakkaan osto/kuluttajakäyttäytyminen
Markkinoinnin suunnittelu ja markkinointistrategia
Integroitu markkinointiviestintä (IMC)
Digitaalinen markkinointi
Tavoitteet
Opiskelija perehtyy markkinoinnin perusasioihin. Hän ymmärtää asiakaskeskeisyyden sekä ydinviestin merkityksen yrityksen markkinoinnin ja kilpailukyvyn perustana.
Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeiset käsitteet ja osaa soveltaa oppimaansa. Opiskelija tutustuu kilpailuedun käsitteeseen ja ymmärtää sen merkityksen yrityksen toiminnan suunnittelussa. Opiskelijalla on valmiudet eritellä analyyttisesti asiakkaiden, kilpailutilanteen sekä oman brändin merkitystä kilpailuedun ja ydinviestin luomisessa. Opiskelija ymmärtää markkinointiviestinnän merkityksen ydinviestin välittämisessä.
Sisältö
Markkinointiprosessi, markkinointiajattelun kehittyminen, markkinoinnin suunnittelun vaiheet, asiakasprofiilit, positiointi, kilpailuetu, ydinviesti, markkinointiviestintä.
Aika ja paikka
Verkko-opinnot;
Webinaarit viikoittain teeman mukaisesti (live, nauhoitetaan)
Yksilötehtävä/teema
Yksilötehtävät tulee olla palautettuna opintojakson loppuun mennessä
Yksilötehtävät arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty
Oppimateriaalit
Opettaja vastaa opintojakson materiaalista.
Opetusmenetelmät
Tämän opintojakson tarkoitus on tarjota sinulle mahdollisimman monipuolinen ja mielenkiintoinen kuva myynnin ja markkinoinnin opinnoista sekä opetusmenetelmistä JAMKissa. Opiskelemme markkinoinnin eri teemojen käsitteitä ja teoriaa mutta saamme myös vierailijoita yrityselämästä sekä aivan uusinta uutta oppia käytännöstä.
Tämän opintojakson jälkeen olet ansainnut yhden opintopisteen perusmarkkinoinnin opintojaksostamme (1/4 opintopistettä) jonka voit hyödyntää mahdollisesti jatko-opinnoissasi. (ainakin JAMKissa :-) Kuulet arvokasta tietoa JAMKista valmistuneista opiskelijoista sekä digitaalisen markkinoinnin vaikutuksista tämän päivän markkinoinnin maailmassa. Tule mukaan!
Tämän opintojakson voit suorittaa täysin itseohjautuvasti sekä oman aikataulusi mukaisesti 01/2023-03/2023 välisenä aikana. Tarkemman tason aikataulu, sisältö ja materiaali löytyvät Moodle-työtilasta.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 op = 27h opiskelua.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
HYV (hyväksytty)
Opiskelija hallitsee markkinoinnin perustiedot ja keskeisimpiä peruskäsitteitä. Hän kykenee itsenäiseen tiedon hankintaan ja osaa soveltaa oppimaansa. Opiskelija ymmärtää, mistä kilpailuetu muodostuu ja osaa eritellä analyyttisesti asiakkaiden, kilpailutilanteen sekä brändin merkitystä kilpailuedun ja ydinviestin rakentamisessa. Opiskelija osaa ratkaista opintojakson tehtävät ja hyödyntää niissä määriteltyä opintojakson keskeistä teoriaa. Opiskelija osallistuu aktiivisesti ryhmätyöhön ja suorittaa hänelle annetut tehtävät ohjeiden mukaan.
Lisätiedot
Avoin amk 20 (valtakunnalliset toisen asteen orientoivat opinnot)
EduFutura 20