Asiakaskokemuksen johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: YT00BO42-3005
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
20.11.2023 - 04.01.2024
Ajoitus
20.02.2024 - 19.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Verkko-opetus
Yksikkö
Teknologiayksikkö
Toimipiste
Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
- Verkostojohtaminen, sosiaali- ja terveysala (YAMK)
- Verkostojohtaminen, teknologia (YAMK)
Opettaja
- Emilia Lahdenperä
Vastuuopettaja
Emilia Lahdenperä
Ryhmät
-
YTV23S1Insinööri (ylempi AMK), verkostojohtaminen
-
YSV23S1Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, verkostojohtaminen
-
ZJAYTV23S1Avoin amk, Verkostojohtaminen, insinööri, Monimuoto
-
ZJAYSV23S1Avoin AMK, sote, Verkostojohtaminen, YAMK-polku
- 09.03.2024 08:30 - 15:00, Asiakaskokemuksen johtaminen YT00BO42-3005
- 23.03.2024 09:00 - 12:00, Asiakaskokemuksen johtaminen YT00BO42-3005
- 20.04.2024 09:00 - 12:00, Asiakaskokemuksen johtaminen YT00BO42-3005
- 03.05.2024 12:15 - 18:00, Asiakaskokemuksen johtaminen YT00BO42-3005
Objectives
Kurssin jälkeen opiskelija
i) ymmärtää asiakaskokemuksen merkityksen organisaatioille
ii) tietää, mitä asiakaskokemuksella tarkoitetaan
iii) osaa mitata ja kehittää asiakaskokemusta eri menetelmiä hyväksi käyttäen
iv) tuntee asiakaskokemuksen johtamisen prosessin ja ymmärtää siihen liittyviä haasteita.
Content
Kurssilla tutustutaan monipuolisesti asiakaskokemukseen ja sen johtamiseen organisaatioissa.
Learning materials and recommended literature
Saarijärvi, H. & Puustinen, P. 2020. Strategiana asiakaskokemus.
Muu opintojaksolla käytettävä materiaali kerrotaan opintojakson alkaessa.
Teaching methods
Opetus- ja oppimismenetelminä käytetään luentoja, keskusteluja ja yhdessä tekemistä sekä oppimistehtäviä yksilö- ja ryhmätöinä. Oppimisen tukena käytetään reflektointia ja palautetta.
Student workload
Neljä lähipäivää 20 h (2 kontaktipäivää, 2 verkko-opetuspäivää)
Tehtävät 80h
Muu itsenäinen opiskelu 35 h
Content scheduling
Opintojakso etenee seuraavasti:
1. lähipäivä
1. verkkokontaktipäivä
2. verkkokontaktipäivä
2. lähipäivä
Further information for students
Osaamisen arviointi on kriteeriperusteista ja arvioinnin tekee vastuuopettaja, kun kaikki oppimistehtävät on tehty. Arviointipäätös tehdään asteikolla: hyväksytty/hylätty. Arviointiaineiston muodostavat opintojakson oppimistehtävät.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Evaluation criteria, pass/failed
Ymmärrät asiakaskokemuksen merkityksen organisaatiolle strategisena ratkaisuna. Tunnet asiakaskokemuksen johtamisen prosessin ja tunnistat siihen liittyviä haasteita. Osaat mitata asiakaskokemusta eri menetelmiä käyttäen ja hyödyntää mittaustuloksia asiakaskokemuksen kehittämisessä.
Prerequisites
AMK-tutkinto