Asiakaskokemuksen johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: YT00BO42-3005
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
20.11.2023 - 04.01.2024
Ajoitus
20.02.2024 - 19.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Verkko-opetus
Yksikkö
Teknologiayksikkö
Toimipiste
Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
- Verkostojohtaminen, ylempi AMK, sosiaali- ja terveysala
- Verkostojohtaminen, ylempi AMK, teknologia
Opettaja
- Emilia Lahdenperä
Vastuuopettaja
Emilia Lahdenperä
Ryhmät
-
YTV23S1Insinööri (ylempi AMK), verkostojohtaminen
-
YSV23S1Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, verkostojohtaminen
-
ZJAYTV23S1Avoin amk, Verkostojohtaminen, insinööri, Monimuoto
-
ZJAYSV23S1Avoin AMK, sote, Verkostojohtaminen, YAMK-polku
- 09.03.2024 08:30 - 15:00, Asiakaskokemuksen johtaminen YT00BO42-3005
- 23.03.2024 09:00 - 12:00, Asiakaskokemuksen johtaminen YT00BO42-3005
- 20.04.2024 09:00 - 12:00, Asiakaskokemuksen johtaminen YT00BO42-3005
- 03.05.2024 12:15 - 18:00, Asiakaskokemuksen johtaminen YT00BO42-3005
Tavoitteet
Kurssin jälkeen opiskelija
i) ymmärtää asiakaskokemuksen merkityksen organisaatioille
ii) tietää, mitä asiakaskokemuksella tarkoitetaan
iii) osaa mitata ja kehittää asiakaskokemusta eri menetelmiä hyväksi käyttäen
iv) tuntee asiakaskokemuksen johtamisen prosessin ja ymmärtää siihen liittyviä haasteita.
Sisältö
Kurssilla tutustutaan monipuolisesti asiakaskokemukseen ja sen johtamiseen organisaatioissa.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Saarijärvi, H. & Puustinen, P. 2020. Strategiana asiakaskokemus.
Muu opintojaksolla käytettävä materiaali kerrotaan opintojakson alkaessa.
Opetusmenetelmät
Opetus- ja oppimismenetelminä käytetään luentoja, keskusteluja ja yhdessä tekemistä sekä oppimistehtäviä yksilö- ja ryhmätöinä. Oppimisen tukena käytetään reflektointia ja palautetta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Neljä lähipäivää 20 h (2 kontaktipäivää, 2 verkko-opetuspäivää)
Tehtävät 80h
Muu itsenäinen opiskelu 35 h
Sisällön jaksotus
Opintojakso etenee seuraavasti:
1. lähipäivä
1. verkkokontaktipäivä
2. verkkokontaktipäivä
2. lähipäivä
Lisätietoja opiskelijoille
Osaamisen arviointi on kriteeriperusteista ja arvioinnin tekee vastuuopettaja, kun kaikki oppimistehtävät on tehty. Arviointipäätös tehdään asteikolla: hyväksytty/hylätty. Arviointiaineiston muodostavat opintojakson oppimistehtävät.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Ymmärrät asiakaskokemuksen merkityksen organisaatiolle strategisena ratkaisuna. Tunnet asiakaskokemuksen johtamisen prosessin ja tunnistat siihen liittyviä haasteita. Osaat mitata asiakaskokemusta eri menetelmiä käyttäen ja hyödyntää mittaustuloksia asiakaskokemuksen kehittämisessä.
Esitietovaatimukset
AMK-tutkinto