Marketing Psychology (5cr)
Code
General information
- Enrollment
- 19.11.2025 - 04.01.2026
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 19.01.2026 - 20.04.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Institution
- LAB University of Applied Sciences, Verkkokampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 30
- Course
- C-10126-AL00CI65
Unfortunately, no reservations were found for the realization Marketing Psychology C-10126-AL00CI65-3006. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation methods and criteria
Suoritusvaihtoehto a: - Arvosana perustuu suoritettujen verkkotehtävien määrään. Suoritusvaihtoehto b: - Opiskelijan itsearviointi 30% - Opettajan arviointi 70% Opettaja voi nostaa tai laskea arvosanaa kahden arvosanayksikön verran.
Evaluation scale
1-5
Content scheduling
- Asiakkaiden ymmärtäminen (empatia) ja asiakkaisiin vaikuttaminen (keinot) - eroavaisuudet. - Rationaalinen ja todellinen tapa prosessoida tietoa sekä tehdä kulutuspäätöksiä. - Neurologinen näkökulma: miten tunnetiloja synnytetään ja millainen rooli järjellä on. - Kognitiiviset harhat ja ajatteluvirheet sekä niiden hyödyntäminen markkinoinnissa. - Asiakkaiden motivoiminen suopeuteen markkinointia kohtaan. - Markkinointi vs. manipulointi: miksi fiksut pysyvät hyvisten puolella (etiikka).
Objective
The student is able to: • describe why marketing influences us and the basis of this influence • name and choose appropriate influencing methods for different situations • justify professionally to different stakeholders, how they should carry out their marketing
Location and time
Kurssi etenee aloitusinfon jälkeen kahden viikon sprinteissä, jotka noudattavat lukujärjestykseen merkittyjen verkkotyöpajojen rytmiä. Jokaisessa sprintissä on yksi verkkotyöpaja.
Materials
Kuratoitu sähköinen ainesto joka jaetaan vaiheittain kurssin edetessä Moodlessa.
Teaching methods
Kurssi tarjoaa sinulle vankan tietoperustan siitä, miksi markkinointi toimii ja miten se tulisi suunnitella, erityisesti markkinointikommunikaation, kuten sisällöntuotannon ja hinnoittelun, näkökulmasta. Saat myös käytännöllisen psykologisen työkalupakin tehokkaan markkinoinnin toteuttamiseen. Kurssi suoritetaan itsenäisesti verkossa. Siinä on neljä aloitusinfon jälkeen pidettävää Zoom-työpajaa, ja osallistuminen näihin on vapaaehtoista, mutta erittäin suositeltavaa. Kurssin osallistujille suositellaan myös Tuloksekas vaikuttaminen B2B -asiakaskohtaamisissa -kurssia (5 op), joka täydentää tämän kurssin osaamista. Kurssin aikana laadit valintasi pohjalta a) itsenäisesti neljä ohjattua kirjallista harjoitustehtävää kahden viikon välein valmiiden kurssimateriaalien pohjalta. Tai b) suoritat kurssin tekemällä Moodlessa eri arvosanoihin oikeuttavan määrän verkkotehtäviä. Kurssin Zoom-verkkotyöpajoista saat myös vinkkejä markkinointitiimin työskentelyn johtamiseen. Kurssia kannattaa lähestyä siten, että se vaatii työtä, mutta se myös palkitsee (erityisesti vaihtoehto a). Siksi sinun on järkevää varata kalenterista riittävästi aikaa kurssin suorittamiseen ja sitoutua työskentelemään aktiivisesti saavuttaaksesi oppimistavoitteesi.
Employer connections
Kurssilla ei ole harjoittelu- ja työelämäyhteistyötä.
International connections
Moodle + Zoom + Google Drive
Completion alternatives
Vaihtoehto a: Teet haluamaasi arvosananaan oikeuttavan m'äärän verkkotehtäviä Moodlealustalla. Vaihtoehto b: Laadit kahden viikon välein kirjallisen oppimistehtävän, ja lopuksi näistä laadittavan koontitehtävän kurssin aikataulussa opettajalle arvioitavaksi.
Student workload
135h.
Qualifications
Markkinoinnin peruskurssia vastaavat tiedot