Skip to main content

Marketing Psychology (5cr)

Code

General information


Enrollment
19.11.2025 - 04.01.2026
Registration for introductions has not started yet.
Timing
19.01.2026 - 20.04.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Institution
LAB University of Applied Sciences, Verkkokampus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 30

Unfortunately, no reservations were found for the realization Marketing Psychology C-10126-AL00CI65-3006. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation methods and criteria

Suoritusvaihtoehto a: - Arvosana perustuu suoritettujen verkkotehtävien määrään. Suoritusvaihtoehto b: - Opiskelijan itsearviointi 30% - Opettajan arviointi 70% Opettaja voi nostaa tai laskea arvosanaa kahden arvosanayksikön verran.

Evaluation scale

1-5

Content scheduling

- Asiakkaiden ymmärtäminen (empatia) ja asiakkaisiin vaikuttaminen (keinot) - eroavaisuudet. - Rationaalinen ja todellinen tapa prosessoida tietoa sekä tehdä kulutuspäätöksiä. - Neurologinen näkökulma: miten tunnetiloja synnytetään ja millainen rooli järjellä on. - Kognitiiviset harhat ja ajatteluvirheet sekä niiden hyödyntäminen markkinoinnissa. - Asiakkaiden motivoiminen suopeuteen markkinointia kohtaan. - Markkinointi vs. manipulointi: miksi fiksut pysyvät hyvisten puolella (etiikka).

Objective

The student is able to: • describe why marketing influences us and the basis of this influence • name and choose appropriate influencing methods for different situations • justify professionally to different stakeholders, how they should carry out their marketing

Location and time

Kurssi etenee aloitusinfon jälkeen kahden viikon sprinteissä, jotka noudattavat lukujärjestykseen merkittyjen verkkotyöpajojen rytmiä. Jokaisessa sprintissä on yksi verkkotyöpaja.

Materials

Kuratoitu sähköinen ainesto joka jaetaan vaiheittain kurssin edetessä Moodlessa.

Teaching methods

Kurssi tarjoaa sinulle vankan tietoperustan siitä, miksi markkinointi toimii ja miten se tulisi suunnitella, erityisesti markkinointikommunikaation, kuten sisällöntuotannon ja hinnoittelun, näkökulmasta. Saat myös käytännöllisen psykologisen työkalupakin tehokkaan markkinoinnin toteuttamiseen. Kurssi suoritetaan itsenäisesti verkossa. Siinä on neljä aloitusinfon jälkeen pidettävää Zoom-työpajaa, ja osallistuminen näihin on vapaaehtoista, mutta erittäin suositeltavaa. Kurssin osallistujille suositellaan myös Tuloksekas vaikuttaminen B2B -asiakaskohtaamisissa -kurssia (5 op), joka täydentää tämän kurssin osaamista. Kurssin aikana laadit valintasi pohjalta a) itsenäisesti neljä ohjattua kirjallista harjoitustehtävää kahden viikon välein valmiiden kurssimateriaalien pohjalta. Tai b) suoritat kurssin tekemällä Moodlessa eri arvosanoihin oikeuttavan määrän verkkotehtäviä. Kurssin Zoom-verkkotyöpajoista saat myös vinkkejä markkinointitiimin työskentelyn johtamiseen. Kurssia kannattaa lähestyä siten, että se vaatii työtä, mutta se myös palkitsee (erityisesti vaihtoehto a). Siksi sinun on järkevää varata kalenterista riittävästi aikaa kurssin suorittamiseen ja sitoutua työskentelemään aktiivisesti saavuttaaksesi oppimistavoitteesi.

Employer connections

Kurssilla ei ole harjoittelu- ja työelämäyhteistyötä.

International connections

Moodle + Zoom + Google Drive

Completion alternatives

Vaihtoehto a: Teet haluamaasi arvosananaan oikeuttavan m'äärän verkkotehtäviä Moodlealustalla. Vaihtoehto b: Laadit kahden viikon välein kirjallisen oppimistehtävän, ja lopuksi näistä laadittavan koontitehtävän kurssin aikataulussa opettajalle arvioitavaksi.

Student workload

135h.

Qualifications

Markkinoinnin peruskurssia vastaavat tiedot

Go back to top of page