Markkinoinnin psykologia (5op)
Toteutuksen tunnus: C-10126-AL00CI65-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 19.11.2025 - 04.01.2026
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 19.01.2026 - 20.04.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Korkeakoulu
- LAB-ammattikorkeakoulu, Verkkokampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 30
- Opintojakso
- C-10126-AL00CI65
Toteutukselle Markkinoinnin psykologia C-10126-AL00CI65-3006 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Suoritusvaihtoehto a: - Arvosana perustuu suoritettujen verkkotehtävien määrään. Suoritusvaihtoehto b: - Opiskelijan itsearviointi 30% - Opettajan arviointi 70% Opettaja voi nostaa tai laskea arvosanaa kahden arvosanayksikön verran.
Arviointiasteikko
1-5
Sisällön jaksotus
- Asiakkaiden ymmärtäminen (empatia) ja asiakkaisiin vaikuttaminen (keinot) - eroavaisuudet. - Rationaalinen ja todellinen tapa prosessoida tietoa sekä tehdä kulutuspäätöksiä. - Neurologinen näkökulma: miten tunnetiloja synnytetään ja millainen rooli järjellä on. - Kognitiiviset harhat ja ajatteluvirheet sekä niiden hyödyntäminen markkinoinnissa. - Asiakkaiden motivoiminen suopeuteen markkinointia kohtaan. - Markkinointi vs. manipulointi: miksi fiksut pysyvät hyvisten puolella (etiikka).
Tavoitteet
Opiskelija osaa • kuvata miksi markkinointi vaikuttaa meihin ja mihin vaikutus perustuu • nimetä sekä valita erilaisiin tilanteisiin soveltuvia vaikuttamisen keinoja • perustella ammatillisesti eri sidosryhmille, miten kannattaa markkinoida
Aika ja paikka
Kurssi etenee aloitusinfon jälkeen kahden viikon sprinteissä, jotka noudattavat lukujärjestykseen merkittyjen verkkotyöpajojen rytmiä. Jokaisessa sprintissä on yksi verkkotyöpaja.
Oppimateriaalit
Kuratoitu sähköinen ainesto joka jaetaan vaiheittain kurssin edetessä Moodlessa.
Opetusmenetelmät
Kurssi tarjoaa sinulle vankan tietoperustan siitä, miksi markkinointi toimii ja miten se tulisi suunnitella, erityisesti markkinointikommunikaation, kuten sisällöntuotannon ja hinnoittelun, näkökulmasta. Saat myös käytännöllisen psykologisen työkalupakin tehokkaan markkinoinnin toteuttamiseen. Kurssi suoritetaan itsenäisesti verkossa. Siinä on neljä aloitusinfon jälkeen pidettävää Zoom-työpajaa, ja osallistuminen näihin on vapaaehtoista, mutta erittäin suositeltavaa. Kurssin osallistujille suositellaan myös Tuloksekas vaikuttaminen B2B -asiakaskohtaamisissa -kurssia (5 op), joka täydentää tämän kurssin osaamista. Kurssin aikana laadit valintasi pohjalta a) itsenäisesti neljä ohjattua kirjallista harjoitustehtävää kahden viikon välein valmiiden kurssimateriaalien pohjalta. Tai b) suoritat kurssin tekemällä Moodlessa eri arvosanoihin oikeuttavan määrän verkkotehtäviä. Kurssin Zoom-verkkotyöpajoista saat myös vinkkejä markkinointitiimin työskentelyn johtamiseen. Kurssia kannattaa lähestyä siten, että se vaatii työtä, mutta se myös palkitsee (erityisesti vaihtoehto a). Siksi sinun on järkevää varata kalenterista riittävästi aikaa kurssin suorittamiseen ja sitoutua työskentelemään aktiivisesti saavuttaaksesi oppimistavoitteesi.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kurssilla ei ole harjoittelu- ja työelämäyhteistyötä.
Kansainvälisyys
Moodle + Zoom + Google Drive
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Vaihtoehto a: Teet haluamaasi arvosananaan oikeuttavan m'äärän verkkotehtäviä Moodlealustalla. Vaihtoehto b: Laadit kahden viikon välein kirjallisen oppimistehtävän, ja lopuksi näistä laadittavan koontitehtävän kurssin aikataulussa opettajalle arvioitavaksi.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
135h.
Esitietovaatimukset
Markkinoinnin peruskurssia vastaavat tiedot