Markkinoinnin ytimessä (1op)
Toteutuksen tunnus: HMAB0150A-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 03.08.2020 - 30.08.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.09.2020 - 21.12.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 1 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Verkko-opetus
- Yksikkö
- Liiketoimintayksikkö
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 25
- Opettajat
- Tanja Shemeikka
- Opintojakso
- HMAB0150A
Toteutukselle Markkinoinnin ytimessä HMAB0150A-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
Markkinoinnin perusteet
Markkinoinnin ympäristöt (mikro-, ja makro)
Asiakasymmärrys
Tavoitteet
Opiskelija perehtyy markkinoinnin perusasioihin. Hän ymmärtää asiakaskeskeisyyden sekä ydinviestin merkityksen yrityksen markkinoinnin ja kilpailukyvyn perustana.
Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeiset käsitteet ja osaa soveltaa oppimaansa. Opiskelija tutustuu kilpailuedun käsitteeseen ja ymmärtää sen merkityksen yrityksen toiminnan suunnittelussa. Opiskelijalla on valmiudet eritellä analyyttisesti asiakkaiden, kilpailutilanteen sekä oman brändin merkitystä kilpailuedun ja ydinviestin luomisessa. Opiskelija ymmärtää markkinointiviestinnän merkityksen ydinviestin välittämisessä.
Sisältö
Markkinointiprosessi, markkinointiajattelun kehittyminen, markkinoinnin suunnittelun vaiheet, asiakasprofiilit, positiointi, kilpailuetu, ydinviesti, markkinointiviestintä.
Aika ja paikka
100% verkossa.
Oppimateriaalit
Kotler, P., Armstrong, G, Harris, L.C. & Piercy, N. 2013. Principles of Marketing. Pearson. 7th edition. (Chapters: 1 & 2) Lisämateriaali luennoitsijalta.
Opetusmenetelmät
Itsenäinen perehtyminen aihealueen teorioihin ja käsitteisiin
Yksilölliset oppimistehtävät
Pienryhmätyöskentely verkossa
Webinaarit
Verkkokeskustelut
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Itsenäinen tiedonhaku ja perehtyminen aiheeseen 3* 2h = 6h
Luennot 3 * 1h = 3h
Webinaarit (sis. keskustelut sekä ryhmätehtävät) 3 * 1,5h = 4,5h
Yksilötehtävät 13,5 h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
HYV (hyväksytty)
Opiskelija hallitsee markkinoinnin perustiedot ja keskeisimpiä peruskäsitteitä. Hän kykenee itsenäiseen tiedon hankintaan ja osaa soveltaa oppimaansa. Opiskelija ymmärtää, mistä kilpailuetu muodostuu ja osaa eritellä analyyttisesti asiakkaiden, kilpailutilanteen sekä brändin merkitystä kilpailuedun ja ydinviestin rakentamisessa. Opiskelija osaa ratkaista opintojakson tehtävät ja hyödyntää niissä määriteltyä opintojakson keskeistä teoriaa. Opiskelija osallistuu aktiivisesti ryhmätyöhön ja suorittaa hänelle annetut tehtävät ohjeiden mukaan.
Lisätiedot
Edufutura - orientoivat opinnot
Avoin amk 25