Basics of Marketing (1cr)
Code
General information
- Enrollment
- 03.08.2020 - 30.08.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.09.2020 - 21.12.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 1 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- School of Business
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 25
- Teachers
- Tanja Shemeikka
- Course
- HMAB0150A
Unfortunately, no reservations were found for the realization Basics of Marketing HMAB0150A-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
Pass/Fail
Content scheduling
Introduction to Marketing
Marketing environment (micro-, and macroenvironment)
Customer Understanding and Behaviour
Objective
Opiskelija perehtyy markkinoinnin perusasioihin. Hän ymmärtää asiakaskeskeisyyden sekä ydinviestin merkityksen yrityksen markkinoinnin ja kilpailukyvyn perustana.
Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeiset käsitteet ja osaa soveltaa oppimaansa. Opiskelija tutustuu kilpailuedun käsitteeseen ja ymmärtää sen merkityksen yrityksen toiminnan suunnittelussa. Opiskelijalla on valmiudet eritellä analyyttisesti asiakkaiden, kilpailutilanteen sekä oman brändin merkitystä kilpailuedun ja ydinviestin luomisessa. Opiskelija ymmärtää markkinointiviestinnän merkityksen ydinviestin välittämisessä.
Content
Markkinointiprosessi, markkinointiajattelun kehittyminen, markkinoinnin suunnittelun vaiheet, asiakasprofiilit, positiointi, kilpailuetu, ydinviesti, markkinointiviestintä.
Location and time
100% online.
Materials
Kotler, P., Armstrong, G, Harris, L.C. & Piercy, N. 2013. Principles of Marketing. Pearson. 7th edition. (Chapters: 1 & 2) Additional material from the lecturer.
Teaching methods
Independent study to theory and concepts
Individual assignments
Group work in online
Webinars
Webinar discussions
Exam schedules
No exam.
Student workload
Independent introduction to course themes and literature 3*2h =6h
Lectures 3*1h=3h
Webinars (incl. web discussions and group assignments in web) 3* 1,5h =4,5h
Individual assignments 13,5 h
Assessment criteria, satisfactory (1)
HYV (hyväksytty)
Opiskelija hallitsee markkinoinnin perustiedot ja keskeisimpiä peruskäsitteitä. Hän kykenee itsenäiseen tiedon hankintaan ja osaa soveltaa oppimaansa. Opiskelija ymmärtää, mistä kilpailuetu muodostuu ja osaa eritellä analyyttisesti asiakkaiden, kilpailutilanteen sekä brändin merkitystä kilpailuedun ja ydinviestin rakentamisessa. Opiskelija osaa ratkaista opintojakson tehtävät ja hyödyntää niissä määriteltyä opintojakson keskeistä teoriaa. Opiskelija osallistuu aktiivisesti ryhmätyöhön ja suorittaa hänelle annetut tehtävät ohjeiden mukaan.
Further information
Edufutura