Saavutettavuus markkinointiviestinnässä (5 op)
Toteutuksen tunnus: MZMH0300-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
24.11.2022 - 08.01.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
30.01.2023 - 31.03.2023
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Verkko-opetus
- Yksikkö
- Liiketoimintayksikkö
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 40
- Koulutus
- Bachelor's Degree Programme in Tourism Management (AMK)
- Opettajat
- Susanna Nuijanmaa
- Upe Nykänen
- Ryhmät
-
ZJA23KMAvoin AMK, marata
-
HTL21S1Liiketalouden tutkinto-ohjelma (AMK)
-
ZJK23KMKorkeakoulujen välinen yhteistyö, MARATA
-
MPT21SMPalveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma (AMK)
-
MPT20S1Palveluliiketoiminta
-
MPT21S1Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma (AMK)
-
HTL20S1Liiketalous
-
HTL21SIYLiiketalouden tutkinto-ohjelma (AMK)
-
MPT20SMPalveluliiketoiminta- tutkinto-ohjelma (AMK)
- Opintojakso
- MZMH0300
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Tavoitteet
Opintojakson aikana arvioit ja kehität matkailualan yrityksesi markkinointiviestinnän saavutettavuutta, pääkohteena yrityksesi verkkosivujen ja -palveluiden saavutettavuus.
• Ymmärrät mitä on digitaalinen saavutettavuus.
• Osaat analysoida digitaalisten sisältöjen ja markkinointiviestintäkanavien saavutettavuutta.
• Osaat suunnitella ja toteuttaa yrityksesi digitaalista markkinointiviestintää saavutettavuuden periaatteiden mukaisesti, erilaisten asiakaskohderyhmien tarpeet huomioiden.
• Osaat tunnistaa ja huomioida saavutettavuuden digitaalisissa myyntikanavissa.
Sisältö
• Saavutettavuus ja asiakastarpeet
• Saavutettavuus verkkosivuilla
• Tiedostojen saavutettavuus
• Videot ja sosiaalinen media
Aika ja paikka
Opintojakso toteutetaan virtuaalisena Moodle oppimisympäristössä. Opintojaksoon liittyvien webinaarien aikataulu julkaistaan opintojakson alussa.
Oppimateriaalit
Linnapuomi, A. & Salonlahti, O. 2015. Entä saavutettavuus? Ohje kulttuurikohteen saavutettavuudesta viestimiseen. Kulttuuria kaikille -palvelu / Yhdenvertaisen kulttuurin puolesta ry.
Salo, O. 2013. Viestintää kaikille. Saavutettavan viestinnän opas.
www.saavutettavuusvaatimukset.fi
Opetusmenetelmät
Toteutetaan täysin verkossa.
Opintojakso koostuu itsenäisestä verkkotyöskentelystä sekä aloitus-, väli- ja lopetuswebinaarista.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Voit parantaa yrityksesi kotisivujen saavutettavuutta suoraan tehtävien avulla. Jos olet opiskelija ilman yritystaustaa, tuotat tehtävien avulla kehittämisraportin valitsemallesi matkailualan yritykselle.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä
Kansainvälisyys
Kansainvälisyysnäkökulma on huomioitu opintojakson toteutuksessa siten, että opetuksessa hyödynnetään kansainvälisiä case esimerkkejä ja materiaalia teemasta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Sinulla on oikeus hakea osaamisen tunnistamista ja tunnustamista, jos sinulla on aiemmin hankittua osaamista (esimerkiksi muualla suoritettuja korkeakouluopintoja), joita voidaan katsoa hyväksi nyt suoritettavaan tutkintoon.
Osaamisen tunnistamisessa ja tunnustamisessa on kolme päätapaa: hyväksilukeminen (korvaaminen, sisällyttäminen) ja muulla tavoin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen sekä opinnollistaminen. Lisätietoa JAMKin tutkintosäännössä, luku 17.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yksi opintopiste tarkoittaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan työtä, joten 5 opintopisteen laajuisen opintojakson työmäärä on noin 135 tuntia. Työmäärä jakautuu tässä opintojaksossa seuraavasti:
* webinaarit ja onlineohjaus 10 tuntia
* itsenäiset tehtävät ja muu itsenäinen työskentely 125 tuntia
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Tällä opintojaksolla arvioidaan saavutettavuusosaamista. Oppimisprosessin arvioinnin välineitä ovat oppimistehtävät ja itsearviointi. Osaamisen arviointi on kriteeriperusteista ja arviointipäätöksen tekee opintojakson kouluttaja, kun kaikki oppimistehtävät on tehty. Arviointipäätös tehdään asteikolla: hyväksytty / hylätty.
Saavutettavuusosaaminen hyväksytään, kun arviointiaineisto osoittaa, että opiskelija ymmärtää, mitä digitaalinen saavutettavuus on ja osaa arvioida yrityksen digitaalisen markkinointiaineiston saavutettavuutta.
Lisätiedot
Avoin amk 5
Campusonline 20