Siirry suoraan sisältöön

Saavutettavuus markkinointiviestinnässä (5 op)

Toteutuksen tunnus: MZMH0300-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
24.11.2022 - 08.01.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
30.01.2023 - 31.03.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Verkko-opetus
Yksikkö
Liiketoimintayksikkö
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
Bachelor's Degree Programme in Tourism Management (AMK)
Opettajat
Susanna Nuijanmaa
Upe Nykänen
Ryhmät
ZJA23KM
Avoin AMK, marata
HTL21S1
Liiketalouden tutkinto-ohjelma (AMK)
ZJK23KM
Korkeakoulujen välinen yhteistyö, MARATA
MPT21SM
Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma (AMK)
MPT20S1
Palveluliiketoiminta
MPT21S1
Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma (AMK)
HTL20S1
Liiketalous
HTL21SIY
Liiketalouden tutkinto-ohjelma (AMK)
MPT20SM
Palveluliiketoiminta- tutkinto-ohjelma (AMK)
Opintojakso
MZMH0300
Toteutukselle MZMH0300-3002 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Tavoitteet

Opintojakson aikana arvioit ja kehität matkailualan yrityksesi markkinointiviestinnän saavutettavuutta, pääkohteena yrityksesi verkkosivujen ja -palveluiden saavutettavuus.
• Ymmärrät mitä on digitaalinen saavutettavuus.
• Osaat analysoida digitaalisten sisältöjen ja markkinointiviestintäkanavien saavutettavuutta.
• Osaat suunnitella ja toteuttaa yrityksesi digitaalista markkinointiviestintää saavutettavuuden periaatteiden mukaisesti, erilaisten asiakaskohderyhmien tarpeet huomioiden.
• Osaat tunnistaa ja huomioida saavutettavuuden digitaalisissa myyntikanavissa.

Sisältö

• Saavutettavuus ja asiakastarpeet
• Saavutettavuus verkkosivuilla
• Tiedostojen saavutettavuus
• Videot ja sosiaalinen media

Aika ja paikka

Opintojakso toteutetaan virtuaalisena Moodle oppimisympäristössä. Opintojaksoon liittyvien webinaarien aikataulu julkaistaan opintojakson alussa.

Oppimateriaalit

Linnapuomi, A. & Salonlahti, O. 2015. Entä saavutettavuus? Ohje kulttuurikohteen saavutettavuudesta viestimiseen. Kulttuuria kaikille -palvelu / Yhdenvertaisen kulttuurin puolesta ry.
Salo, O. 2013. Viestintää kaikille. Saavutettavan viestinnän opas.
www.saavutettavuusvaatimukset.fi

Opetusmenetelmät

Toteutetaan täysin verkossa.
Opintojakso koostuu itsenäisestä verkkotyöskentelystä sekä aloitus-, väli- ja lopetuswebinaarista.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Voit parantaa yrityksesi kotisivujen saavutettavuutta suoraan tehtävien avulla. Jos olet opiskelija ilman yritystaustaa, tuotat tehtävien avulla kehittämisraportin valitsemallesi matkailualan yritykselle.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä

Kansainvälisyys

Kansainvälisyysnäkökulma on huomioitu opintojakson toteutuksessa siten, että opetuksessa hyödynnetään kansainvälisiä case esimerkkejä ja materiaalia teemasta.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Sinulla on oikeus hakea osaamisen tunnistamista ja tunnustamista, jos sinulla on aiemmin hankittua osaamista (esimerkiksi muualla suoritettuja korkeakouluopintoja), joita voidaan katsoa hyväksi nyt suoritettavaan tutkintoon.

Osaamisen tunnistamisessa ja tunnustamisessa on kolme päätapaa: hyväksilukeminen (korvaaminen, sisällyttäminen) ja muulla tavoin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen sekä opinnollistaminen. Lisätietoa JAMKin tutkintosäännössä, luku 17.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yksi opintopiste tarkoittaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan työtä, joten 5 opintopisteen laajuisen opintojakson työmäärä on noin 135 tuntia. Työmäärä jakautuu tässä opintojaksossa seuraavasti:
* webinaarit ja onlineohjaus 10 tuntia
* itsenäiset tehtävät ja muu itsenäinen työskentely 125 tuntia

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Tällä opintojaksolla arvioidaan saavutettavuusosaamista. Oppimisprosessin arvioinnin välineitä ovat oppimistehtävät ja itsearviointi. Osaamisen arviointi on kriteeriperusteista ja arviointipäätöksen tekee opintojakson kouluttaja, kun kaikki oppimistehtävät on tehty. Arviointipäätös tehdään asteikolla: hyväksytty / hylätty.
Saavutettavuusosaaminen hyväksytään, kun arviointiaineisto osoittaa, että opiskelija ymmärtää, mitä digitaalinen saavutettavuus on ja osaa arvioida yrityksen digitaalisen markkinointiaineiston saavutettavuutta.

Lisätiedot

Avoin amk 5
Campusonline 20

Siirry alkuun