Siirry suoraan sisältöön

Ammatillisen opettajuuden kehittäminen (7 op)

Toteutuksen tunnus: AJ00BC15-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.08.2020 - 30.08.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2020 - 21.05.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
7 op
Lähiosuus
7 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Ammatillinen opettajakorkeakoulu
Toimipiste
Lutakon kampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
0 - 23
Koulutus
Ammatillinen opettajankoulutus
Opettajat
Eila Burns
Maarit Miettinen
Ryhmät
AJA20SKJ
Ammatillinen opettajankoulutus
Opintojakso
AJ00BC15
Toteutukselle AJ00BC15-3003 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

The course starts at the very beginning of your studies and lasts throughout your studies.

Tavoitteet

Opintojakson tarkoitus

Tällä opintojaksolla asetat itsellesi opettajankoulutukseen ja ammatilliseen kehittymiseesi liittyviä tavoitteita, seuraat opintojesi etenemistä, osallistut oppimispiirisi keskusteluihin ja lopulta arvioit opintojesi tuloksia.

Opintojakson osaamiset

Tällä opintojaksolla kehität

reflektio-osaamistasi, jolla tarkoitetaan opettajan kykyä tunnistaa ja kriittisesti arvioida omaan opettajuuteensa liittyviä peruskäsityksiään, arvojaan ja asenteitaan sekä omia ajattelu- ja toimintamallejaan. Se tarkoittaa myös kykyä arvioida oman toiminnan ja ajattelun eettisiä lähtökohtia.

toimijuusosaamistasi, jolla tarkoitetaan opettajan aloitteellista asennetta oman ammatillisen kehittymispolkunsa rakentajana ja kykyä asettaa tavoitteita omalle ammatilliselle kehittymiselleen. Se tarkoittaa opettajan kykyä tehdä erilaisia työhönsä liittyviä ratkaisuja ammattipedagogiseen tietoon perustuen. Se on myös kykyä osallistua yhteisöllisen tiedon rakentamiseen sekä taitoa toimia monenlaisissa kumppanuusverkostoissa oman ja työyhteisönsä toiminnan kehittämiseksi. 

vuorovaikutusosaamistasi, jolla tarkoitetaan opettajan kykyä toimia erilaissa vuorovaikutus-suhteissa ja kumppanuusverkostoissa oppimiselle asetettujen tavoitteiden kannalta mielekkäällä ja eettisesti perustellulla tavalla.

Opintojakson osaamistavoite

Tällä opintojaksolla asetat itsellesi opettajankoulutukseen liittyviä tavoitteita ja kehität omaa ammatillista toimijuuttasi opettajana omiin lähtökohtiisi perustuen. Kykenet arvioimaan ja dokumentoimaan omaa oppimisprosessiasi muille sekä kykenet antamaan palautetta toisille opiskelijoille heidän oppimisensa tueksi. Osaat arvioida osaamistasi suhteessa omiin ja opettajankoulutuksen tavoitteisiin. Kykenet asettamaan uusia tavoitteita ammatillista kehittymistäsi varten.

Sisältö

Henkilökohtaiseen opiskelusuunnitelmaan (HOPS), oppimispäiväkirjaan, vertais- ja itsearviointiin sekä portfoliotyöskentelyyn liittyvät asiat.

Oppimateriaalit

Brown, A., Kirpal, S. and Rauner, F. (Eds.) 2007. Identities at Work. Dordrecht: Springer.

Opetusmenetelmät

In the framework of this course, you will design and continuously update a personal competence development plan (CDP) to evaluate your own starting points for teacher education studies. You will also follow and reflect the development of your competences through compiling a portfolio and keep a reflective learning diary,

This course also includes, as one learning assignment, participation in tutoring days and learning circle activities with your fellow students to receive and give peer support.

In the final phase of your studies, you need to write a summative self-assessment to assess you competences as an expert of learning and have a final evaluation discussion with your teacher educator.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Acquiring competence:

During this course, you will acquire the targeted competence by setting yourself objectives related to teacher education and making progress accordingly, by documenting and evaluating your own learning process, and by giving feedback to your fellow students to support their learning.

Participation and collaboration in learning circles group activities as well as tutoring sessions is very important. The tutoring sessions are designed to support personal development as a facilitator of learning.

Demonstrating competence:

You can demonstrate the competences by completing the learning assignments that comprise the CDP, the portfolio, participation and contributions to the learning circle group tasks and tutoring days as well as the final assessment discussion and the material related to it.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

The total scope of the course is 189 h (7 ECTS credits x 27 h of work by the student), consisting of face-to-face, independent self-directed learning and contributions to learning circle group work.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksyttävän tason arviointikriteerit ovat

Reflektio-osaaminen:
Kykenet arvioimaan oppimisprosessiasi ja osaat arvioida osaamistasi suhteessa omiin ja opettajankoulutuksen tavoitteisiin.

Toimijuusosaaminen:
Asetat itsellesi opettajankoulutukseen liittyviä tavoitteita, kehität omaa ammatillista toimijuuttasi opettajana omiin lähtökohtiisi perustuen ja kykenet asettamaan uusia tavoitteita ammatillista kehittymistäsi varten.

Vuorovaikutusosaaminen:
Kykenet dokumentoimaan omaa oppimisprosessiasi muille ja antamaan palautetta toisille opiskelijoille heidän oppimisensa tueksi.

Lisätiedot

The assessment is qualitative and is based on learning objectives. The methods for evaluation of the learning process are feedback and self-assessment.

Competence assessment is based on criteria and the assessment decision is made by the teacher educator once all the learning tasks have been completed.
The assessment materials consist of the CDP, the portfolio, the learning circle group work, and the summative self-assessment and the final assessment discussion.

Siirry alkuun