Siirry suoraan sisältöön

Maarakennus, väylät ja verkostot (5 op)

Toteutuksen tunnus: TR00BV02-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
18.11.2024 - 09.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
13.01.2025 - 19.05.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologiayksikkö
Toimipiste
Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 25
Koulutus
Rakennusmestari (AMK)
Opettajat
Virtuaali Lograk
Petri Pelkonen
Jari-Pekka Sinkko
Ryhmät
TRM23KMM
Rakennusmestari (AMK)
Opintojakso
TR00BV02

Toteutuksella on 9 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 22 t 15 min.

Aika Aihe Tila
Ma 13.01.2025 klo 12:15 - 14:45
(2 t 30 min)
Maarakennus, väylät ja verkostot TR00BV02-3001
R35C113 Experience lab
Ma 27.01.2025 klo 12:00 - 14:30
(2 t 30 min)
Maarakennus, väylät ja verkostot TR00BV02-3001
R35C113 Experience lab
Ma 10.02.2025 klo 12:00 - 14:30
(2 t 30 min)
Maarakennus, väylät ja verkostot TR00BV02-3001
R35C113 Experience lab
Ma 03.03.2025 klo 09:00 - 11:30
(2 t 30 min)
Maarakennus, väylät ja verkostot TR00BV02-3001
R35C113 Experience lab
Ma 17.03.2025 klo 12:00 - 14:30
(2 t 30 min)
Maarakennus, väylät ja verkostot TR00BV02-3001
R35C112 Oppimistila IB/LIKE
Ma 31.03.2025 klo 13:00 - 15:30
(2 t 30 min)
Maarakennus, väylät ja verkostot TR00BV02-3001
ETÄ
Ma 14.04.2025 klo 12:00 - 14:30
(2 t 30 min)
Maarakennus, väylät ja verkostot TR00BV02-3001
ETÄ
Ma 28.04.2025 klo 13:00 - 15:30
(2 t 30 min)
Maarakennus, väylät ja verkostot TR00BV02-3001
ETÄ
Ma 12.05.2025 klo 09:00 - 11:15
(2 t 15 min)
Maarakennus, väylät ja verkostot TR00BV02-3001
ETÄ
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

0-5

Tavoitteet

Tämä on LAB-ammattikorkeakoulun toteuttama opintojakso.

Opintojakson tarkoitus

Opiskelija tuntee maarakennustöissä käytettävät koneet ja menetelmät sekä maarakenteille asetettavat vaatimukset. Opiskelija osaa suunnitella koneyhdistelmiä erilaisiin työkohteisiin. Opiskelija tuntee kunnallistekniikan rakentamisen erityispiirteet, materiaalit ja työmenetelmät.

Sisältö

Maalajien ominaisuuksien vaikutus rakentamiseen, maan tilavuuskäsitteet ja massakertoimet, maarakennuskoneet ja kuljetusvälineet sekä niiden kes-keiset ominaisuudet, työmenetelmät, valintaperusteet, tavanomaisen maa-rakennuskohteen työkohdesuunnittelu, turvallisuus, taloudellisuus, laatu- ja ympäristönäkökohdat.
Vesihuollon uudisrakentaminen sekä saneeraus ja niihin liittyvät materiaalit.

Aika ja paikka

Verkkoluennot lähipäivinä lukujärjestyksen mukaan. Mahdollisuus seurata luentoja myös luokassa Rajakadulla.

Oppimateriaalit

Hartikainen: Maarakennustekniikka ja tunneilla jaettava oppimateriaali

Opetusmenetelmät

- Luennot / Verkkoluennot,
- Harjoitustyöt / Oppimistehtävät

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat sovitaan Opintojakson ensimmäisellä kontaktitunnilla.
Opintojakson aloitustentti/tehtävä on suoritettava kolmen ( 3 ) viikon kuluessa opintojakson aloituspäivästä, jotta opiskeluoikeus toteutuksella säilyy.

Kansainvälisyys

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opinnollistaminen moduulikuvauksessa esitetyllä tavalla.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yksi opintopiste tarkoittaa laskennallisesti keskimäärin 27 tunnin työtä. Kuormitus jakautuu eri tavoin opintojakson toteutustavasta riippuen.
-------------------
Tällä opintojaksolla ajankäyttö ja kuormitus jakautuu seuraavasti:
Kokonaiskuorma: 135 h
Kontaktiluennot: 27 h
Oppimista tukevat kotitehtävät: 66 h
Harjoitustyö 40 h
Oman osaamisen arviointi/vertaisarviointi: 2 h
Varaa tällä opintojaksolla opiskeluun aikaa n. 9-12 h/vko omaa aikaasi

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa opintojakson tavoitteiden mukaisen sisällön tyydyttävästi.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa opintojakson tavoitteiden mukaisen sisällön hyvin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa opintojakson tavoitteiden mukaisen sisällön erinomaisesti

Lisätiedot

Arviointimenetelmät:
- Välikoe/Tentti
- Harjoitustyöt

Arviointi on osaamistavoitteisiin pohjautuvaa, laadullista ja kriteeriperusteista. Opiskelijan itsearvioinnilla on tärkeä rooli arvioinnissa.

Ks. myös Arviointi

Siirry alkuun