Siirry suoraan sisältöön

Loot BoxLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: HG00CF59

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
englanti
Vastuuhenkilö
Ilari Miikkulainen
Kalle Raijonkari
Risto Koskenkorva

Osaamistavoitteet

Kurssin tavoite
Tämä kurssi keskittyy kiinnostaviin ajankohtaisiin ilmiöihin peliteollisuudessa. Tarjoamme erilaisia erikoistuneita kursseja lukuvuoden aikana, jotka liittyvät esimerkiksi peliäänisuunnitteluun (uudet ääniteknologiat, välimuistit), XR-teknologioihin (lisätty todellisuus, virtuaalitodellisuus, etäosallisuus), pelitaiteeseen, ohjelmointiin ja pelibisnekseen. Kurssin tarve nousee peliyhteisön, pelituotantoprogramman ja teollisuuden sidosryhmien tarpeista.

Kurssin suoritettuasi opit uusia peliteollisuuden taitoja edistyneellä tasolla, mikä on hyödyllistä urallasi peliteollisuudessa.

Kurssin kompetenssit
Monitieteinen osaaminen peleissä:
Opiskelija pystyy soveltamaan taitojaan ja tietämystään erityisellä pelituotannon, -kehityksen tai -suunnittelun alalla tai muulla digitaalisten pelien alaan liittyvällä tutkimusalueella.

Pelin tuotanto-osaaminen:
Opiskelija pystyy tuottamaan sisältöä peliprojektille ja työskentelemään työkalujen kanssa merkityksellisellä ja systemaattisella tavalla. Opiskelija pystyy tuottamaan arvoa peliprojektille työskennellessään tietyssä erikoisasiantuntijan roolissa.

Kurssin oppimistavoitteet
Sisältö vaihtelee ja riippuu peliyhteisön resursseista ja tarpeista. Lukuvuoden aikana toteutetaan yksi tai kaksi erilaista kurssia, ja ne, joilla on perus- tai edistyneet taidot ja osaaminen kyseisellä alalla, voivat osallistua kurssille.

Sisältö

Kurssin luonteen ja vaihtelevien aiheiden vuoksi kurssin sisältö vaihtelee. Kurssi on suunnattu niille, jotka ovat jo tietyn tason saavuttaneet tietyllä alalla, ja se tarjotaan ei vain JAMK-opiskelijoille vaan kaikille, jotka ovat motivoituneita, sitoutuneita ja joilla on aiempaa osaamista kyseisellä alalla. Ideana on myös tukea erityistä edistynyttä yhteisöä kyseisellä alalla lisätäkseen vertaisarviointia ja tiedon jakamista vertaistensa kesken.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Välttävä (1): Ymmärrät kurssisisältöön liittyvän tietyn alan peruskäsitteistön ja käytännöt. Pystyt tuottamaan perusmateriaalia ja sisältöä käyttäen kurssin aiheeseen liittyviä työkaluja ja menetelmiä.

Tyydyttävä (2): Pystyt ymmärtämään peruskäsitteistön ja käytännöt liittyen pelisoundisuunnitteluun omassa tuotannossasi. Pystyt luomaan materiaalia ja sisältöä sekä soveltamaan sitä muihin mediamuotoihin ja tuotantoihin.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3): Täytät aiemmat kriteerit ja kykenet olemaan analyyttinen tuloksistasi. Osaa vertailla työtäsi ammattistandardeihin ja tunnistaa kehityskohteita omassa työssäsi.

Erittäin hyvä (4): Täytät aiemmat kriteerit ja pystyt arvioimaan ja pohtimaan valintojasi kurssin aiheeseen liittyvässä kontekstissa ja kykenet toteuttamaan sisältöä eri medioihin eri näkökulmista. Ymmärrät ammatillisen roolin kurssin aiheen näkökulmasta pelikehitysprosessissa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen (5): Täytät aiemmat kriteerit ja sinulla on kattava ymmärrys kurssin aiheeseen liittyvästä prosessista ja sisällöstä. Olet kykenevä itsenäiseen taiteellis-tekniseen työhön ja toteuttamaan tulokset erilaisiin tuotantoihin. Pystyt arvioimaan oman nykyisen tilanteesi henkilökohtaisessa kehitysprosessissasi - vahvuutesi ja kehityskohtasi - liittyen työelämän tarpeisiin tietyllä alalla.

Siirry alkuun