Pelikehityksen teknologiat (8 op)
Toteutuksen tunnus: HTP10800-0K0I1
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
-
01.01.2020 - 31.07.2020
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 8 op
- Lähiosuus
- 8 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
Tavoitteet
Opiskelija tuntee pelikehitykseen liittyviä käsitteitä ja hallitsee opintojaksolla käytettävien kehitysvälineiden perusominaisuudet. Opiskelija pystyy itsenäisesti opiskelemaan kehitysvälineen ominaisuuksia syvällisemmin. Opiskelija pystyy tuottamaan pienen pelin tai peliprototyypin.
Sisältö
- Peliohjelmointiin liittyvät käsitteet ja tekniikat
- Pelikehitys Unityllä
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
o Kiitettävä (5): Opiskelija tuntee kehitysvälineen toiminnallisuudet ja pystyy itsenäisesti laajentamaan osaamistaan. Opiskelija osaa kokonaisvaltaisesti tietotaitoaan soveltaen luoda toimivan ja pelattavan pelin.
o Hyvä (3-4): Opiskelija tuntee kehitysvälineen toiminnallisuudet. Opiskelija osaa tietotaitoaan soveltaen luoda pelattavan pelin tai pitkälle viedyn peliprototyypin.
o Tyydyttävä (1-2): Opiskelija tuntee kehitysvälineen perustoiminnallisuudet. Opiskelija osaa tuottaa yksinkertaisen pelin tai peliprototyypin.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3-4): Opiskelija tuntee kehitysvälineen toiminnallisuudet. Opiskelija osaa tietotaitoaan soveltaen luoda pelattavan pelin tai pitkälle viedyn peliprototyypin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5): Opiskelija tuntee kehitysvälineen toiminnallisuudet ja pystyy itsenäisesti laajentamaan osaamistaan. Opiskelija osaa kokonaisvaltaisesti tietotaitoaan soveltaen luoda toimivan ja pelattavan pelin.
Esitietovaatimukset
Tietokoneen käyttötaito, ohjelmointi, C#