Siirry suoraan sisältöön

Kliinisen hoitotyön päätöksenteko (4 op)

Toteutuksen tunnus: SHZD1500-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.11.2020 - 30.11.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
11.01.2021 - 28.05.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
4 op
Lähiosuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Hyvinvointiyksikkö
Toimipiste
Lutakon kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 60
Koulutus
Sairaanhoitaja (AMK)
Opettajat
Hannu Piispanen
Pirkko Ratinen
Leena Rasa
Jaana Perttunen
Heidi Pasonen
Salla Grommi
Irmeli Matilainen
Ajoitusryhmät
AIKU/GERI (Paikkoja: 30 . Avoin AMK : 0.)
KRITI (Paikkoja: 30 . Avoin AMK : 0.)
LANU (Paikkoja: 30 . Avoin AMK : 0.)
MT (Paikkoja: 30 . Avoin AMK : 0.)
PERI (Paikkoja: 30 . Avoin AMK : 0.)
Ryhmät
SAR18K1
Sairaanhoitaja
SAR18SM
Sairaanhoitaja
SAR19KMR1
Sairaanhoitaja R1
Pienryhmät
AIKU/GERI
KRITI
LANU
MT
PERI
Opintojakso
SHZD1500
Toteutukselle SHZD1500-3003 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

0-5

Tavoitteet

Opiskelija kykenee näyttöön perustuvaan itsenäiseen päätöksentekoon hoitotyön asiantuntijana moniasiantuntijuutta hyödyntäen. Opiskelija kykenee oman toimintansa ja toimintaympäristön kriittiseen arviointiin ja kehittämiseen ottaen huomioon eettiset periaatteet. Opiskelija ymmärtää hoitotyön ja terveyden edistämisen menetelmien vaikuttavuuden arvioinnin ja menetelmien kehittämisen sekä terveyshyödyn tuottamisen merkityksen.

Sisältö

Sisällöt toteutuvat opiskelijan valitsemalla asiantuntijuusalueella Kliiniset hoitotyön menetelmät ja eri tieteenalojen syventävä tieto.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opintojakso arvioidaan hyväksytty- hylätty.
Palautetta saat opintojakson aikana.

Erinomainen (5)
Opiskelija:

Omaa syvälliset tiedolliset valmiudet näyttöön perustuvan hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Hallitsee hoito-, palvelu- ja kuntoutusketjut sekä hoitomallit osana potilaan kuntouttavaa ja terveyttä edistävää kokonaishoitoa. Osoittaa oppimistehtävissä tiedon syvällistä pohdintaa, vertailua ja arviointia eri näkökulmista lähdemateriaalia monipuolisesti käyttäen. Esittää omia kehittämisajatuksia. Noudattaa kirjallisissa tehtävissä JAMK:n kirjallisen työn ohjeita.

Kiitettävä (4)
Opiskelija:
Omaa hyvät tiedolliset valmiudet näyttöön perustuvan hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Hallitsee hoito-, palvelu- ja kuntoutusketjut sekä hoitomallit osana potilaan kuntouttavaa ja terveyttä edistävää kokonaishoitoa. Osoittaa oppimistehtävissä tiedon pohdintaa, vertailua ja arviointia eri näkökulmista lähdemateriaalia monipuolisesti käyttäen. Esittää omia kehittämisajatuksia. Noudattaa kirjallisissa tehtävissä JAMK:n kirjallisen työn ohjeita.

Hyvä (3)
Opiskelija:
Omaa hyvät tiedolliset valmiudet näyttöön perustuvan hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Hallitsee hoito-, palvelu- ja kuntoutusketjut sekä hoitomallit osana potilaan kuntouttavaa ja terveyttä edistävää kokonaishoitoa. Osoittaa oppimistehtävissä tiedon pohdintaa, vertailua ja arviointia eri näkökulmista lähdemateriaalia monipuolisesti käyttäen. Noudattaa kirjallisissa tehtävissä JAMK:n kirjallisen työn ohjeita

Tyydyttävä (2)
Opiskelija:
Omaa perus valmiudet näyttöön perustuvan hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Ymmärtää hoito-, palvelu- ja kuntoutusketjut sekä hoitomallit osana potilaan kuntouttavaa ja terveyttä edistävää kokonaishoitoa. Osoittaa oppimistehtävissä tiedon pohdintaa, vertailua ja arviointia käyttäen lähdemateriaalia. Noudattaa pääosin kirjallisissa tehtävissä JAMK:n kirjallisen työn ohjeita

Välttävä (1)
Omaa perus valmiudet näyttöön perustuvan hoitotyön suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Ymmärtää hoito-, palvelu- ja kuntoutusketjut sekä hoitomallit osana potilaan kuntouttavaa ja terveyttä edistävää kokonaishoitoa. Käyttää oppimistehtävissä lähdemateriaalia. Noudattaa puutteellisesti kirjallisissa tehtävissä JAMK:n kirjallisen työn ohjeita
Hylätty, hyväksytyn kriteerit eivät täyty.

Esitietovaatimukset

Opiskelija hallitsee sosiaali- ja terveysalan asiakkuuden ja toimintaympäristön perustiedot, keskeiset käsitteet ja menetelmät. Opiskelija hallitsee terveyttä ja toimintakykyä edistävän hoitotyön sekä asiakaslähtöisen hoitotyön tavoitteet, perusteet ja menetelmät. Opiskelija käyttää näyttöön perustuvaa tietoa hoitotyön päätöksenteossa. Opiskelija hallitsee potilaan kliinisen tutkimisen ja hoidon tarpeen arvioinnin menetelmiä.

Siirry alkuun