Siirry suoraan sisältöön

Activity based group work (5 op)

Toteutuksen tunnus: ST00CK33-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
18.11.2024 - 09.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
10.03.2025 - 18.05.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
3 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Hyvinvointiyksikkö
Opetuskielet
englanti
Paikat
20 - 40
Koulutus
Sosionomi (AMK)
Toimintaterapeutti (AMK)
Opettajat
Jaana Ritsilä
Jenni Koivumäki
Riikka Karvonen
Vastuuopettaja
Jaana Ritsilä
Ryhmät
STT24S1
Toimintaterapeutti (AMK)
ZJASTT24S1
Avoin AMK, sote, AMK-väylät, toimintaterapeutti, päiväopetus
SOS23SM2
Sosionomi (AMK)
ZJA25KS
Avoin AMK, sote
SOS23SM
Sosionomi (AMK)
STT24VS
Toimintaterapeutti (AMK), vaihto-opiskelu/Exchange studies
Opintojakso
ST00CK33

Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 27 t 0 min.

Aika Aihe Tila
To 13.03.2025 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Activity based group work ST00CK33-3001
P2_D307 Oppimis- ja luovan toiminnan tila
Ke 26.03.2025 klo 13:00 - 16:30
(3 t 30 min)
Activity based group work ST00CK33-3001
P2_D307 Oppimis- ja luovan toiminnan tila
Pe 11.04.2025 klo 08:00 - 11:30
(3 t 30 min)
Activity based group work ST00CK33-3001
P2_D307 Oppimis- ja luovan toiminnan tila
Ke 16.04.2025 klo 08:00 - 11:30
(3 t 30 min)
Activity based group work ST00CK33-3001
P2_D307 Oppimis- ja luovan toiminnan tila
To 24.04.2025 klo 08:00 - 11:30
(3 t 30 min)
Activity based group work ST00CK33-3001
P2_D307 Oppimis- ja luovan toiminnan tila
Ti 06.05.2025 klo 13:00 - 16:30
(3 t 30 min)
Activity based group work ST00CK33-3001
P2_D307 Oppimis- ja luovan toiminnan tila
Ke 14.05.2025 klo 08:30 - 11:00
(2 t 30 min)
Activity based group work ST00CK33-3001
P2_D307 Oppimis- ja luovan toiminnan tila
To 15.05.2025 klo 08:30 - 12:00
(3 t 30 min)
Activity based group work ST00CK33-3001
P2_D307 Oppimis- ja luovan toiminnan tila
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Tavoitteet

The aim of the course:
The aim of the course is learning the basics of planning and completing a goal-oriented group process that supports the client’s participation and resources with client groups of health care and social services.

Competencies:
Learning to learn (common for all)
Rehabilitation counselling and guidance (rehabilitation counsellors)
Client work competence (social services)
Therapeutic relationship and interprofessionality(occupational therapists)
Clinical reasoning and occupational therapy process enabling participation(occupational therapists)

Learning outcomes:
You are able to evaluate and develop ways of learning in different operating environments. You are able to take responsibility for the group's learning and for sharing what has been learned. You know how to reflect on your personal competence related to guiding a group. You know some key starting points and principles of guiding and putting together a group, implementation and evaluation as well as the group’s developmental stages in the rehabilitation sector and social services. You are able to use occupational and creative methods in goal-oriented group activities and justify their significance. You master the basics of a group-based and goal-oriented interactive and cooperative relationship that supports the client’s participation and resources. You know how to work in dialogical interaction as a group leader and partner.

Sisältö

The core content of the course comprises the key principles and practices of putting groups together, planning, implementation and evaluation as well as the group process. Interaction and learning in a group. Students try out in practice group exercises relying on occupational and creative methods and learn about their significance in strengthening clients’ participation and agency.

Aika ja paikka

Opintojaksolla on viikottaisia kontaktitunteja Jamkin kampuksella ja on sopiva opiskelijoille, jotka pystyvät osallistumaan kontaktitunteihin Jyväskylässä.

Oppimateriaalit

Cole, Mary. 2018 e-book. Group dynamics in occupational therapy: The theorethical bacis and practice application of group intervention.

Posthuma, Richard. 2014. Groups, teams and conflict management. International Journal of Conflict Management: Volume 25 Number 2. E-book.

Opetusmenetelmät

Opintojaksolla on itsenäistä opiskelua, ryhmätyöskentelyä ja kontaktitunteja. Opintojakso toteutuu englannin kielellä ja sopii myös vaihto-opiskelijoille.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Käytännön ryhmäharjoituksia toteutetaan kaikilla oppitunneilla. Opintojakson lopussa opiskelijat harjoittelevat ryhmätuokion ohjaamista toisilleen.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tenttiajankohdat ilmoitetaan opintojakson alkaessa.

Kansainvälisyys

Kurssi on tarjolla myös vaihto-opiskelijoille.
Exchange students: 5

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opintojakson hyväksiluku aiemmin hankitun osaamisen tunnistamisen kautta (AHOT) voi olla mahdollista jos olet suunnitellut ja ohjannut asiakasryhmälle erilaisia toiminnallisia tavoitteellisia kuntoutus- ja sosiaalialan ryhmiä vähintään puolen vuoden ajan, ja saanut näihin amk tasoisen koulutuksen. Hyväksiluku voi olla mahdollista osittain, mikäli sinulla on kokemusta erilaisten tavoitteellisten toiminnallisten ryhmien ohjaamisesta vähintään puolen vuoden ajalta ja sinulla on ollut siihen sosiaali-, terveys, kasvatus- ohjaus- tai liikunta -alan ammatillinen koulutus.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kontaktiopetukseen valmistautuminen ja osallistuminen = 2 op
Ryhmätehtävä = 2 op
Tenttiin valmistautuminen ja tentin suorittaminen = 1op

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Pass
You are able to describe the key principles and practices of putting goal-oriented groups together, planning, implementation and evaluation as well as the group process. You know how you can support a group’s interaction and learning as the leader. You are able to give examples and describe your personal experiences of using creative activities. You are able to justify the significance of occupational and creative methods in supporting the client’s resources and rehabilitation.

Esitietovaatimukset

You know how to act professionally, comprehensibly and dialogically in interactive situations with clients, their networks of family and friends, and other professionals in different operating environments. You are able to justify the significance of person-centered and client-centric work in case management.

Lisätiedot

Tentti arvioidaan asteikolla hyväksytty- hylätty.
Vertaisarviointia toteutetaan kontaktipäivien yhteydessä.
Ryhmätehtävä arvioidaan erillisten kriteerien mukaisesti asteikolla Hyväksytty- hylätty

Avoin amk: 2 joustavan väylän paikkaa

Siirry alkuun