Activity based group work (5 op)
Toteutuksen tunnus: ST00CK33-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
18.11.2024 - 09.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
10.03.2025 - 18.05.2025
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Hyvinvointiyksikkö
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Sosionomi (AMK)
- Toimintaterapeutti (AMK)
- Opettajat
- Jaana Ritsilä
- Jenni Koivumäki
- Riikka Karvonen
- Vastuuopettaja
- Jaana Ritsilä
- Ryhmät
-
STT24S1Toimintaterapeutti (AMK)
-
ZJASTT24S1Avoin AMK, sote, AMK-väylät, toimintaterapeutti, päiväopetus
-
SOS23SM2Sosionomi (AMK)
-
ZJA25KSAvoin AMK, sote
-
SOS23SMSosionomi (AMK)
-
STT24VSToimintaterapeutti (AMK), vaihto-opiskelu/Exchange studies
- Opintojakso
- ST00CK33
Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 27 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 13.03.2025 klo 08:30 - 12:00 (3 t 30 min) |
Activity based group work ST00CK33-3001 |
P2_D307
Oppimis- ja luovan toiminnan tila
|
Ke 26.03.2025 klo 13:00 - 16:30 (3 t 30 min) |
Activity based group work ST00CK33-3001 |
P2_D307
Oppimis- ja luovan toiminnan tila
|
Pe 11.04.2025 klo 08:00 - 11:30 (3 t 30 min) |
Activity based group work ST00CK33-3001 |
P2_D307
Oppimis- ja luovan toiminnan tila
|
Ke 16.04.2025 klo 08:00 - 11:30 (3 t 30 min) |
Activity based group work ST00CK33-3001 |
P2_D307
Oppimis- ja luovan toiminnan tila
|
To 24.04.2025 klo 08:00 - 11:30 (3 t 30 min) |
Activity based group work ST00CK33-3001 |
P2_D307
Oppimis- ja luovan toiminnan tila
|
Ti 06.05.2025 klo 13:00 - 16:30 (3 t 30 min) |
Activity based group work ST00CK33-3001 |
P2_D307
Oppimis- ja luovan toiminnan tila
|
Ke 14.05.2025 klo 08:30 - 11:00 (2 t 30 min) |
Activity based group work ST00CK33-3001 |
P2_D307
Oppimis- ja luovan toiminnan tila
|
To 15.05.2025 klo 08:30 - 12:00 (3 t 30 min) |
Activity based group work ST00CK33-3001 |
P2_D307
Oppimis- ja luovan toiminnan tila
|
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Tavoitteet
The aim of the course:
The aim of the course is learning the basics of planning and completing a goal-oriented group process that supports the client’s participation and resources with client groups of health care and social services.
Competencies:
Learning to learn (common for all)
Rehabilitation counselling and guidance (rehabilitation counsellors)
Client work competence (social services)
Therapeutic relationship and interprofessionality(occupational therapists)
Clinical reasoning and occupational therapy process enabling participation(occupational therapists)
Learning outcomes:
You are able to evaluate and develop ways of learning in different operating environments. You are able to take responsibility for the group's learning and for sharing what has been learned. You know how to reflect on your personal competence related to guiding a group. You know some key starting points and principles of guiding and putting together a group, implementation and evaluation as well as the group’s developmental stages in the rehabilitation sector and social services. You are able to use occupational and creative methods in goal-oriented group activities and justify their significance. You master the basics of a group-based and goal-oriented interactive and cooperative relationship that supports the client’s participation and resources. You know how to work in dialogical interaction as a group leader and partner.
Sisältö
The core content of the course comprises the key principles and practices of putting groups together, planning, implementation and evaluation as well as the group process. Interaction and learning in a group. Students try out in practice group exercises relying on occupational and creative methods and learn about their significance in strengthening clients’ participation and agency.
Aika ja paikka
Opintojaksolla on viikottaisia kontaktitunteja Jamkin kampuksella ja on sopiva opiskelijoille, jotka pystyvät osallistumaan kontaktitunteihin Jyväskylässä.
Oppimateriaalit
Cole, Mary. 2018 e-book. Group dynamics in occupational therapy: The theorethical bacis and practice application of group intervention.
Posthuma, Richard. 2014. Groups, teams and conflict management. International Journal of Conflict Management: Volume 25 Number 2. E-book.
Opetusmenetelmät
Opintojaksolla on itsenäistä opiskelua, ryhmätyöskentelyä ja kontaktitunteja. Opintojakso toteutuu englannin kielellä ja sopii myös vaihto-opiskelijoille.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Käytännön ryhmäharjoituksia toteutetaan kaikilla oppitunneilla. Opintojakson lopussa opiskelijat harjoittelevat ryhmätuokion ohjaamista toisilleen.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tenttiajankohdat ilmoitetaan opintojakson alkaessa.
Kansainvälisyys
Kurssi on tarjolla myös vaihto-opiskelijoille.
Exchange students: 5
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojakson hyväksiluku aiemmin hankitun osaamisen tunnistamisen kautta (AHOT) voi olla mahdollista jos olet suunnitellut ja ohjannut asiakasryhmälle erilaisia toiminnallisia tavoitteellisia kuntoutus- ja sosiaalialan ryhmiä vähintään puolen vuoden ajan, ja saanut näihin amk tasoisen koulutuksen. Hyväksiluku voi olla mahdollista osittain, mikäli sinulla on kokemusta erilaisten tavoitteellisten toiminnallisten ryhmien ohjaamisesta vähintään puolen vuoden ajalta ja sinulla on ollut siihen sosiaali-, terveys, kasvatus- ohjaus- tai liikunta -alan ammatillinen koulutus.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kontaktiopetukseen valmistautuminen ja osallistuminen = 2 op
Ryhmätehtävä = 2 op
Tenttiin valmistautuminen ja tentin suorittaminen = 1op
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Pass
You are able to describe the key principles and practices of putting goal-oriented groups together, planning, implementation and evaluation as well as the group process. You know how you can support a group’s interaction and learning as the leader. You are able to give examples and describe your personal experiences of using creative activities. You are able to justify the significance of occupational and creative methods in supporting the client’s resources and rehabilitation.
Esitietovaatimukset
You know how to act professionally, comprehensibly and dialogically in interactive situations with clients, their networks of family and friends, and other professionals in different operating environments. You are able to justify the significance of person-centered and client-centric work in case management.
Lisätiedot
Tentti arvioidaan asteikolla hyväksytty- hylätty.
Vertaisarviointia toteutetaan kontaktipäivien yhteydessä.
Ryhmätehtävä arvioidaan erillisten kriteerien mukaisesti asteikolla Hyväksytty- hylätty
Avoin amk: 2 joustavan väylän paikkaa