Yhdyskuntarakentamisen perusteet (2 op)
Toteutuksen tunnus: TR00BU43-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
04.08.2025 - 21.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
-
25.08.2025 - 19.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 2 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Teknologiayksikkö
- Toimipiste
- Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 35
- Koulutus
- Rakennusmestari (AMK)
- Opettajat
- Rakennustekniikka Virtuaali
- Hannu Haapamaa
- Ryhmät
-
TRM25KMMRakennusmestari (AMK)
-
ZJATRM25KMMAvoin amk,Rakennusmestari, AMK- Väylät, Monimuoto
- Opintojakso
- TR00BU43
Arviointiasteikko
0-5
Sisällön jaksotus
-
Tavoitteet
Opintojakson tarkoitus:
Tämän opintojakson tietoja ja taitoja tarvitset opiskellessasi infra-alaa.
Opintojakson osaamiset:
- Teknologinen osaaminen
Opintojakson tavoite:
Tunnet Infra-alan pääsisällöt sekä Infrarakentamisen keskeiset käsitteet ja nimikkeistöt.
Nämä ovat samalla opintojakson perustehtäviä.
Sisältö
Infra-alan pääsisällöt, Infrarakentamisen keskeiset käsitteet ja nimikkeistöt.
Aika ja paikka
Kontaktitunnit lukujärjestyksen mukaan pääkampuksella.
Opetusmenetelmät
Opintojaksolla käytetään seuraavia opetusmenetelmiä:
- Luennot
- Harjoitustyöt / Oppimistehtävät,
- Seminaarit / Workshopit,
- jne.
Virtuaaliosuus 1 op sisältää:
- Interaktiiviset videot
- Verkkotestit
Opiskelija saa ohjausta
- palaute harjoitustehtävistä
- palaute kokeista
Tekoälysovellusten vastuulliseen ja läpinäkyvään käyttämiseen kannustetaan tällä opintojaksolla.
- Kunkin oppimistehtävän ohjeissa on tarvittaessa tarkennuksia sen hyödyntämisestä tarkemmin tällä opintojaksolla.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Työmaavierailut mahdollisuuksien mukaan,
Yritysvierailut koululla mahdollisuuksien mukaan,
jne..
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat sovitaan Opintojakson ensimmäisellä kontaktitunnilla.
Opintojakson aloitustentti on suoritettava kolmen ( 3 ) viikon kuluessa opintojakson aloituspäivästä, jotta opiskeluoikeus toteutuksella säilyy.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opinnollistaminen tai Hyväksilukeminen on mahdollista Jamkin Peppi ohjeistuksessa esitetyllä tavalla.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yksi opintopiste tarkoittaa laskennallisesti keskimäärin 27 tunnin työtä. Kuormitus jakautuu eri tavoin opintojakson toteutustavasta riippuen.
-------------------
Tällä opintojaksolla ajankäyttö ja kuormitus jakautuu seuraavasti:
Kokonaiskuorma: 54 h
Aloitustehtävä: 4 h
Kontaktiluennot: yht. 10 h
Oppimista tukevat kotitehtävät: 10 h
Opintojaksolla tehtävät harjoitus-/projektityöt: 25 h
Oman osaamisen arviointi/vertaisarviointi: 5 h
Varaa tällä opintojaksolla opiskeluun aikaa n. 2-3 h/vko omaa aikaasi.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Välttävä (1): Opiskelija tunnistaa kaikki osaamistavoitteissa kuvatut asiat, ymmärtää niiden merkityksen ja hän osaa suorittaa opintojakson tavoitteiden mukaiset perustehtävät.
Tyydyttävä (2): Edellisten lisäksi opiskelija osaa kuvata opintojaksolla käsiteltyjä aiheita systemaattisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3): Edellisten lisäksi opiskelija osaa kuvata eri ratkaisujen vaikutuksia ja tehdä perusteltuja valintoja vaihtoehtojen välillä.
Kiitettävä (4): Edellisten lisäksi opiskelija osaa soveltaa oppimaansa itsenäisesti ja arvioida tekemiään ratkaisuja.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen (5): Edellisten lisäksi opiskelija osoittaa opintojakson sisältöjen syvällistä tuntemusta ja kykyä jäsentää ja analysoida ratkaisujen vaikutuksia laajemmin.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty: Opiskelija tunnistaa kaikki osaamistavoitteissa kuvatut asiat, ymmärtää niiden merkityksen ja hän osaa suorittaa opintojakson tavoitteiden mukaiset perustehtävät.
Esitietovaatimukset
Talonrakennustekniikan perusteet, Pohjarakentaminen
Lisätiedot
Arviointimenetelmät:
- Harjoitustehtävät,
- Oppimistehtävät,
- Itsearviointi.
Arviointi on kehittävää, jatkuvaa, osaamistavoitteisiin pohjautuvaa, laadullista ja kriteeriperusteista ja siinä opiskelijan itsearvioinnilla on tärkeä rooli.
Ks. myös Arviointi