Siirry suoraan sisältöön

Palvelujen markkinointi (ilmoittautuminen vain RIPA/avoin amk, nonstop) (5 op)

Toteutuksen tunnus: HM00CA15-3008

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
25.08.2025 - 31.07.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Verkko-opetus
Yksikkö
Liiketoimintayksikkö
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 320
Koulutus
Palveluliiketoiminta (AMK)
Avoin amk, nonstop, Like
Opettajat
Katja Ruokamo
Ryhmät
ZJM25SM
Avoin AMK, marata, orientoivat opinnot (EduFutura, 2. aste)
ZJA25SMN01
Avoin amk, marata, nonstop 1, verkko
Opintojakso
HM00CA15
Toteutukselle HM00CA15-3008 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

0-5

Sisällön jaksotus

Opintojakso suoritettavissa itsenäisesti tehtäviä tekemällä 25.8.2025 – 31.7.2026.

Tavoitteet

Opit palvelujen markkinoinnin periaatteet ja menestyvän palveluliiketoiminnan toimintoja. Saat kokonaisvaltaisen ymmärryksen palveluliiketoiminnasta. Opit palvelumuotoilun vaikutuksen ja merkityksen markkinoinnissa.

Sisältö

Palveluiden ja tuotteiden markkinoiden väliset erot
Kuluttajakäyttäymisen ja ostopäätösprosessin perusteet
Markkinointitutkimuksen perusteet ja markkinoiden analysointi
Palvelujen laatuajattelun hyödyntäminen asiakaskokemusta analysoidessa
Käyttäjäkokemus ja digitaalinen markkinointi

Aika ja paikka

25.8.2025 – 31.07.2026 Moodlessa

Oppimateriaalit

Wilson A., Zeithaml V., Bitner M. & Gremler D. 2016. Services Marketing: integrating customer focus across the firm (Third European Edition). New York: McGraw-Hill Education.

Kirja on lainattavissa e-kirjana Janetin kautta (kirjautuminen Haka-tunnisteen kautta, Jamk login data) osoitteessa https://janet.finna.fi/Record/jamk.993662044506251

Muu opiskelumateriaali (blogikirjoitukset, podcastit, videot, tilastot ja tutkimusraportit) Moodlessa.

Opetusmenetelmät

Opintojakso suoritetaan itsenäisesti yksilötehtäviä tekemällä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kirjallisuuteen perehtyminen ja tehtävien tekeminen yhteensä 135 h.

Orientaatio 5 h
Luentotallenteet ja pienemmät yksilötehtävät 76 h
Laajempi lopputehtävä 54 h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1 (välttävä)
Opiskelija tunnistaa palvelujen markkinoinnin keskeisiä käsitteitä sekä tunnistaa joitakin siihen liittyviä periaatteita ja lainalaisuuksia. Hän on tietoinen, että näitä sovelletaan palvelujen markkinoinnissa, mutta hahmottaminen käytännön tasolla on puutteellista.

2 (tyydyttävä)
Opiskelija tunnistaa palvelujen markkinoinnin keskeisiä käsitteitä sekä tunnistaa siihen liittyvät periaatteet ja lainalaisuudet. Hän on tietoinen, että näitä sovelletaan palvelujen markkinoinnissa, mutta hahmottaminen käytännön tasolla on osittain puutteellista.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3 (hyvä)
Opiskelija osoittaa kehittyvää palvelujen markkinoinnin eri osa-alueiden hallintaa sekä tietää siihen liittyvät periaatteet ja lainalaisuudet. Hän tietää, miten erilaisia palvelujen markkinoinnin osa-alueita käytetään liiketoiminnassa.

4 (kiitettävä)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa palvelujen markkinoinnin eri osa-alueet sekä ymmärtää siihen liittyvät periaatteet ja lainalaisuudet. Hän ymmärtää, miten erilaisia palvelujen markkinoinnin osa-alueita käytetään liiketoiminnassa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5 (erinomainen)
Opiskelija osoittaa kokonaisvaltaista palvelujen markkinoinnin eri osa-alueiden hallintaa sekä hallitsee siihen liittyvät periaatteet ja lainalaisuudet. Hän ymmärtää, miten erilaisia palvelujen markkinoinnin osa-alueita käytetään ja sovelletaan liiketoiminnassa.

Lisätiedot

Opintojakson arviointimenetelmänä on osaamisen arviointi yksilötehtävissä.

Arvosana opintojaksosta muodostuu lopputehtävän perusteella. Kaikkien viiden osa-alueen tehtävät on kuitenkin suoritettava hyväksytysti, jotta opintojaksosta voidaan antaa hyväksytty suoritusmerkintä. Lopputehtävä on opiskelijan oman valinnan mukaan joko tentti tai kirjallinen raportti.

Siirry alkuun