Work life competence (5 cr)
Code: AE00CQ35-3001
General information
- Timing
-
04.06.2024 - 03.06.2027
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Face-to-face
- Unit
- School of Professional Teacher Education
- Campus
- Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 50 - 50
- Degree programmes
- Vocational Special Needs Teacher Education
- Teachers
- Tiina Parviainen
- Kaisa Räty
- Riikka Hongisto
- Kaija Peuna-Korpioja
- Groups
-
AJE24SJEAmmatillinen erityisopettajan koulutus
- Course
- AE00CQ35
Evaluation scale
Pass/Fail
Objective
Tavoitteena on inklusiivisten tavoitteiden mukaisesti oppia kehittämään yhteistyötä, saavutettavuutta ja laadukasta koulutusta yhdessä työelämän kanssa. Työelämäosaamista on tukea tarvitsevien opiskelijoiden uraohjaus, tuki työelämässä tapahtuvan oppimisen tai harjoittelun aikana, työelämään siirtymisen tukeminen sekä niiden työelämässä olevien, joilla on erilaisia oppimisen haasteita, tukeminen. Yhdessä työelämän toimijoiden kanssa opit verkostotyötä sekä ammatillisen koulutuksen tavoitteita ja toimintaa.
Content
Tuki ja ohjaus työpaikalla tapahtuvassa oppimisessa tai harjoittelussa
Erityistä tukea tarvitsevat oppijoiden tukeminen työelämässä.
Yhteistyö opiskelijan uraohjauksessa sekä työllistymisen tukemisessa.
Materials
IN-WORK-hankkeessa tuotettu materiaali, muu tarvittava kirjallisuus opiskelijan omien tavoitteiden mukaan, muun muassa UDL-kriteeristö sekä saavutettavuuskriteeristö.
Teaching methods
Not available in English
Completion alternatives
Osaamisen hankkiminen:
Tällä opintojaksolla tavoitteena olevan osaamisen hankit perehtymällä ammatillisen erityisopettajan ja yhteistyöverkoston rooliin työpaikalla tapahtuvassa oppimisessa.
Osaamisen osoittaminen:
Tavoitteena olevan osaamisen osoitat a) koostamalla raportin työskentelystä ja vaikuttavuuden arvioinnista sekä siihen liittyvästä kirjallisuudesta sekä b) itsearvioinnin avulla saaden palautetta oppimisestasi.
Student workload
Opintojakson laajuus on 5op ja se merkitsee sinulta 135 tunnin työpanosta; lukemista, materiaalin han-kintaa, työskentelyn suunnittelua, toteutusta ja arviointia sekä raportointia.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksyttävän tason arviointikriteerit ovat
Oppimisen ohjaamisen osaaminen: tunnistat erilaisia mahdollisuuksia ja keinoja tukea erityistä tukea tarvitsevaa opiskelijaa työpaikalla.
Verkosto-osaaminen: löydät erilaisia tapoja tehdä yhteistyötä eri verkostojen kanssa opiskelijan yksilöllisen tuen ja opetuksen saavutettavuuden edistämiseksi.
Further information
Arviointi on oppimistavoitteisiin pohjautuvaa ja laadullista. Prosessin arvioinnin välineitä ovat palautteet ja itsearviointi. Arviointiaineiston muodostavat raportti ja itsearviointi. Arviointipäätöksen tekee kouluttaja, kun kaikki oppimistehtävä on tehty.