Game Optimization and TestingLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: HG00CF57
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- englanti
- Vastuuhenkilö
- Kalle Raijonkari
Osaamistavoitteet
Opintojakson tarkoitus
Oletko miettinyt, miten pelien laatu varmistetaan? Millä tavoin pelejä voidaan optimoida ja mitä siihen kuuluu? Mitä erilaisia työkaluja näihin tehtäviin on saatavilla?
Tällä kurssilla saat perustiedot pelien testauksesta ja optimoinnista sekä teoreettisella että käytännön tasolla.
Opintojakson osaamiset
Ennakoiva kehittäminen: Osaa soveltaa kehittämisessä alan olemassa olevaa tietoa ja hyödyntää tutkimus- ja kehittämismenetelmiä..
Pelituotannon osaaminen: Osaa tuottaa sisältöä peliprojektiin ja osaa työskennellä työkalujen kanssa mielekkäällä ja järjestelmällisellä tavalla.
Ohjelmistotuotanto-osaaminen: Osaa määritellä, suunnitella, testata ja/tai toteuttaa ohjelmistotuotteen.
Opintojakson osaamistavoite
Suoritettuasi tämän opintojakson, osaat suunnitella ja toteuttaa yksinkertaista pelitestausta sekä käyttää erilaisia työkaluja pelien optimointiin.
Sisältö
Tällä opintojaksolla opit pelien testauksen perusperiaatteet. Lisäksi opit erilaisia tapoja pelien optimointiin. Hankit joitakin perustyökaluja, joita voit käyttää erilaisissa projekteissa.
Esitietovaatimukset
Opintojaksolle osallistuminen edellyttää, että sinulla on perustiedot pelisuunnittelusta, peliohjelmoinnista ja pelimoottoreista.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Välttävä 1: Sinulla on perustiedot pelien testaamisesta. Tunnet joitakin pelitestauksen käsitteitä ja termejä. Tiedät, millaisia työkaluja voidaan käyttää pelitestauksen tukena tuotannossa. Olet tietoinen siitä, mitä pelioptimointi on.
Tyydyttävä 2: Sinulla on perustiedot pelien testauksesta. Tunnet joitakin pelitestauksen käsitteitä ja termejä ja osaat suunnitella yksinkertaisia testejä. Tiedät, millaisia työkaluja voidaan käyttää pelitestauksen tukena tuotannossa. Tiedät, mitä pelioptimointi on.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä 3: Sinulla on keskitason tietämys pelien testaamisesta. Tunnet pelitestauksen käsitteet ja termit ja pystyt suunnittelemaan testejä, joita voidaan soveltaa tosielämän projekteihin. Tiedät, millaisia työkaluja voidaan käyttää pelitestauksen tukemiseen tuotannossa, ja osaat käyttää kyseisiä työkaluja. Ymmärrät, mitä pelien optimointi on, ja osaat käyttää joitakin työkaluja pelien optimointiin.
Kiitettävä 4: Sinulla on edistynyttä tietämystä pelien testauksen alalla. Tunnet pelitestauksen käsitteet ja termit ja osaat suunnitella erilaisia testejä, joita voidaan soveltaa tosielämän projekteissa. Tiedät, millaisia työkaluja voidaan käyttää pelitestauksen tukemiseen tuotannossa, ja osaat käyttää kyseisiä työkaluja. Ymmärrät, mitä pelien optimointi on, ja osaat käyttää erilaisia työkaluja pelien optimointiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen 5: Sinulla on edistynyt tietämys pelien testauksen alalla. Tunnet pelitestauksen käsitteet ja termit ja osaat suunnitella erilaisia testejä, joita voidaan soveltaa tosielämän projekteissa. Tiedät, millaisia työkaluja voidaan käyttää pelitestauksen tukena tuotannossa, ja osaat analyyttisesti valita työhön sopivat työkalut. Ymmärrät, mitä pelien optimointi on, ja osaat käyttää erilaisia työkaluja pelien optimointiin. Pystyt itsenäisesti laajentamaan tietämystäsi testauksen ja optimoinnin osalta.