Siirry suoraan sisältöön

Marketing Management (academic track)Laajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: HB00CJ33

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
englanti
Vastuuhenkilö
Sunday Olaleye

Osaamistavoitteet

Tämä kurssi on suunniteltu tarjoamaan sinulle kattava ymmärrys markkinoinnin periaatteista, strategioista ja käytännöistä akateemisessa kontekstissa. Sinulla on tarvittavat tiedot ja taidot menestyäksesi akateemisessa tutkimuksessa sekä markkinoinnin periaatteiden käytännön soveltamisessa ammatillisessa ympäristössä.
Saat syvällisen ymmärryksen markkinoinnin keskeisistä käsitteistä, periaatteista ja teorioista sekä niiden merkityksestä markkinoinnissa ja akateemisessa maailmassa.
Kehität kykyäsi soveltaa eettisiä ja vastuullisia markkinointikäytäntöjä, huomioiden markkinointipäätösten sosiaaliset, ympäristölliset ja kulttuuriset vaikutukset, ja opit suunnittelemaan ja toteuttamaan markkinointitutkimusta, kattaen tiedonkeruun, analysoinnin ja tulkinnan, jotta voit tehdä hyvin perusteltuja markkinointipäätöksiä.
Sovellat teoreettista tietoa omiin tutkimuskiinnostuksen kohteisiisi ja saat näkemyksiä erikoistuneista markkinoinnin alueista, kuten kansainvälisestä, vähittäiskaupan ja kestävän kehityksen markkinoinnista.
Kehität tutkimustaitojasi ja kykyäsi esittää akateemisia tutkimustuloksia tehokkaasti.
Keskityt kiinnostuksesi mukaisesti ilmiöihin, kuten datavetoiseen, digitaaliseen, vihreään, kasvuun liittyvään ja innovatiiviseen markkinointiin.

Kurssilla kehitettävät osaamiset:

Oppimaan oppiminen

Etiikka

Oppimaan oppiminen:
Tunnistat ja arvioit henkilökohtaiset vahvuutesi ja kehittämiskohteesi oppimisprosessissa.
Hyödynnät sopivia oppimismenetelmiä ja -työkaluja, jotka tukevat omia mieltymyksiäsi ja optimoivat oppimiskokemuksesi tutkimuksen suunnittelussa, menetelmissä, teoreettisessa integroinnissa ja soveltamisessa.
Etsit, hankit ja arvioit kriittisesti tietoa luotettavista ja uskottavista lähteistä, varmistaen tiedon luotettavuuden ja merkityksellisyyden markkinointitutkimuksissa ja päätöksenteossa.
Nämä osaamiset auttavat opiskelijoita kehittymään oma-aloitteisiksi ja tehokkaiksi oppijoiksi markkinoinnin johtamisessa.

Etiikka:
Kannat vastuun omista teoistasi ja niiden seurauksista, ja reflektoit niitä eettisten periaatteiden ja arvojen pohjalta.
Edistät ja puolustat aktiivisesti yhdenvertaisuuden ja syrjimättömyyden periaatteita kaikissa markkinointitutkimuksen käytännöissä ja päätöksenteossa.
Osoitat ymmärrystä vastuullisen tutkimuksen periaatteista ja noudatat niitä kaikissa markkinointitutkimuksen vaiheissa, varmistaen tutkimustoiminnan eettisen eheyden.
Nämä eettiset osaamiset ovat keskeisiä eettisen käyttäytymisen ja toimintatapojen edistämisessä markkinoinnin johtamisessa.

Sisältö

Markkinointitutkimuksen perusteet, markkinointitutkimusprosessi, metodologia, aineiston analysointi ja raportointi.

Esitietovaatimukset

Tämä akateeminen opintopolku on suunniteltu toisen vuoden IB-kandidaattiohjelman opiskelijoille.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Välttävä (1):
Osoitat tietoisuutta sopivien oppimismenetelmien ja -työkalujen hyödyntämisestä, jotka vastaavat omia mieltymyksiäsi ja optimoivat riittävästi oppimiskokemuksesi tutkimussuunnittelussa, menetelmissä, teoreettisessa integroinnissa ja soveltamisessa.
Osaat tehdä akateemisen kirjallisuuden katsauksia omalla tutkimusalallasi ja osoitat ymmärrystä vastuullisen tutkimustoiminnan vakiintuneista periaatteista.
Kehität tietotekniikan hyödyntämistä raporttien ja esitysten valmistelussa, mutta sinulla on ongelmia JAMKin raportointiohjeiden noudattamisessa.

Tyydyttävä (2):
Ymmärrät, miten hyödyntää sopivia oppimismenetelmiä ja -työkaluja, jotka vastaavat omia mieltymyksiäsi ja optimoivat tyydyttävästi oppimiskokemuksesi tutkimussuunnittelussa, menetelmissä, teoreettisessa integroinnissa ja soveltamisessa.
Osaat tehdä akateemisen kirjallisuuden katsauksia omalla tutkimusalallasi ja osoitat tyydyttävää ymmärrystä vastuullisen tutkimustoiminnan vakiintuneista periaatteista.
Tietotekniikan hyödyntämisessä raporttien ja esitysten valmistelussa sekä JAMKin raportointiohjeiden noudattamisessa on joitakin puutteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3):
Osoitat kattavaa ymmärrystä sopivien oppimismenetelmien ja -työkalujen hyödyntämisestä, jotka vastaavat omia mieltymyksiäsi ja optimoivat oppimiskokemuksesi tutkimussuunnittelussa, menetelmissä, teoreettisessa integroinnissa ja soveltamisessa.
Osaat tehdä akateemisen kirjallisuuden katsauksia omalla tutkimusalallasi ja osoitat hyvää ymmärrystä vastuullisen tutkimustoiminnan vakiintuneista periaatteista.
Osaat hyödyntää tietotekniikkaa raporttien ja esitysten valmistelussa ja noudatat JAMKin raportointiohjeita pienin puuttein.

Kiitettävä (4):
Osoitat syvällistä ymmärrystä sopivien oppimismenetelmien ja -työkalujen asianmukaisesta hyödyntämisestä, jotka vastaavat omia mieltymyksiäsi ja optimoivat oppimiskokemuksesi tutkimussuunnittelussa, menetelmissä, teoreettisessa integroinnissa ja soveltamisessa.
Osaat tehdä akateemisen kirjallisuuden katsauksia omalla tutkimusalallasi ja osoitat erinomaista ymmärrystä vastuullisen tutkimustoiminnan vakiintuneista periaatteista.
Hyödynnät erinomaisesti tietotekniikkaa raporttien ja esitysten valmistelussa ja noudatat JAMKin raportointiohjeita.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen (5):
Osoitat poikkeuksellista ymmärrystä sopivien oppimismenetelmien ja -työkalujen asianmukaisessa hyödyntämisessä, jotka vastaavat omia mieltymyksiäsi ja optimoivat oppimiskokemuksesi tutkimussuunnittelussa, menetelmissä, teoreettisessa integroinnissa ja soveltamisessa.
Osaat tehdä akateemisen kirjallisuuden katsauksia omalla tutkimusalallasi ja osoitat erinomaista ymmärrystä vastuullisen tutkimustoiminnan vakiintuneista periaatteista.
Hyödynnät poikkeuksellisen taitavasti tietotekniikkaa raporttien ja esitysten valmistelussa ja noudatat täysin JAMKin raportointiohjeita.

Oppimateriaalit

Opettaja täydentää kurssimateriaaleja kirjan luvuilla, tapaustutkimuksilla ja tutkimusartikkeleilla oppimisen edistämiseksi.

Siirry alkuun