Siirry suoraan sisältöön

Service DesignLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: C-02467-LT00FM90

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi
englanti
Korkeakoulu
Hämeen ammattikorkeakoulu

Osaamistavoitteet

Palvelumuotoiluopintojen tarkoituksena on tarjota ajattelumalleja, käytännön menetelmiä ja työkaluja asiakaslähtöisten palveluiden muotoilemiseksi. Palvelumuotoilu perustuu muotoiluajatteluun, jossa yksittäisiä tapauksia ja yleisiä malleja sovelletaan ymmärryksen ja tiedon rakentamiseen niin asiakkaiden, käyttäjien kuin palvelun tarjoajan osallistumisesta palveluprosessiin. Tämän lähestymistavan tarkoituksena on suunnitella palvelut, jotka tasapainottavat asiakkaan, käyttäjän ja yrityksen tarpeet tavalla, joka luo laadukasta palvelukokemusta. Palvelumuotoilun prosessi voidaan nähdä etsimisen, määrittelyn, kehittämisen ja toteuttamisen toistuvina vaiheina.

Sisältö

- Palvelu, palvelumuotoilu ja palveluanalyysi - Palvelun asiakaslähtöinen kuvaus ja ohjeistus - Palvelutapahtumat ja palvelun kohtaamispisteet - Palvelukokemus ja palvelun hyödyllisyys - Palvelun käytettävyys ja palvelun haluttavuus.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Ymmärtää, muistat, osaat selittää opittavan ilmiön keskeisiä käsitteitä oppimistehtävissä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Osaat analysoida ja arvioida opittavan ilmiön keskeisiä käsitteitä oppimistehtävissä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Osaat luoda ilmiöön ja itselleen merkityksellistä tietoa oppimistehtävissä.

Siirry alkuun