Siirry suoraan sisältöön

Monialaisen kuntoutuksen kehittäjä (5 op)

Toteutuksen tunnus: YSMA0300-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.01.2021 - 10.01.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.03.2021 - 04.06.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
2 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Hyvinvointiyksikkö
Toimipiste
Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 30
Koulutus
Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK
Opettajat
Asta Suomi
Sanna Sihvonen
Ryhmät
YSY20SM
Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK tutkinto-ohjelma, Monialainen kuntoutus
ZJA20SSYM
Avoin AMK, sote, Monialainen kuntoutus, YAMK-polku
Opintojakso
YSMA0300
Toteutukselle YSMA0300-3002 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

0-5

Tavoitteet

Opintojakson tarkoituksena on, että hallitset monialaisen kuntoutumisen osallistavia kehittämistapoja ja osaat hyödyntää tätä osaamista omassa työssäsi

Opintojakson osaamiset
Monialaisen kuntoutuksen asiantuntijaosaaminen

Opintotavoitteet:

- Osaat suunnitella, toteuttaa ja arvioida monialaisen
kuntoutuksen asiakaskonsultaatioita ja valmennusprosesseja
-Hallitset verkostokonsultaation sekä verkostotyön perusperiaatteet ja osaat soveltaa niitä asiakaskonsultaatioissa
- Osaat kumppanuustyön perusperiaatteet ja osaat rakentaa työelämälähtöisiä kehittämisprosesseja

Sisältö

Couching/valmentaja, kehittäjä- osaaminen
Verkostokonsultaatio, prosessikonsultaatio: periaatteita, työtapoja
Verkostoituminen ja kumppanuus, laajojen toimijaverkostojen rakentaminen ja monitoimijuus
Innovointi, toimijatahojen osallistaminen

Oppimateriaalit

Konsultointi keskusteluna - vuorovaikutuksen vivahteita ja tilanneherkkää tasapainoilua. 2015. Toim. R. Puutio & V.-L. Kykyri. Oulu: Metanoia insituutti. ISBN:78-952-67406-7-6
Sabatino, C., H 2014. Consultation Theory and Practice: A Handbook for School Social Workers. USA: Oxford University Press. ISBN:9780-19-993462-1

Muu materiaali sovitaan opintojakson alussa

Opetusmenetelmät

Kontakti- ja etäopetus, oppimistehtävät ja ohjauskeskustelut.
Case-esimerkit, ongelma-/projektiperusteinen oppiminen
Webinaarit
Positiivinen pedagogiikka, ratkaisukeskeisyys

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kontaktiopetus, 20 h Itsenäiset tehtävät, 90 h, webinaarit 3 h, verkkokeskustelu 12, materiaaliin perehtyminen 10
Yhteensä 135 h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Välttävä 1:Opiskelija tietää konsultaation/valmennuksen mahdollisuudet osana monialaista kuntouksen kehittämistyötä ja hallitsee prosessi- ja konsultaatiotyön alkeet omassa työssään

Tyydyttävä 2:
Opiskelija osaa konsultaation/valmennuksen mahdollisuudet osana monialaista kuntouksen kehittämistyötä ja hän hallitsee prosessi- ja konsultaatiotyön alkeet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä 3
Opiskelija ymmärtää ja pystyy perustelemaan työotteessaan konsultatiivisen/valmentavan työtavan. Opiskelija osaa prosessi-ja substanssikonsultaation sekä käytäntöpainotteisen kehittämistyön sekä innovoinnin

Kiitettävä 4
Opiskelija ymmärtää ja pystyy monipuolisesti/ teoreettisesti perustelemaan työotteessaan konsultatiivisen/valmentavan työtavan. Opiskelija osaa prosessi-ja substanssikonsultaation sekä käytäntöpainotteisen kehittämistyön sekä innovoinnin

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen 5
Opiskelija on osoittanut vertaisparrauksen ja kirjallisuutehtävänäytön kautta, että hallitsee sekä prosessikonsultaation että substanssikonsultaation sekä innovaatiotoiminnan perusteet ja pystyy soveltamaan joustavasti osaamistaan erilaissa moniammatillisen kuntoutustoiminnan tilanteissa

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

0 (hylätty). Opiskelija pysty suoriutumaan opintojakson tehtävistä, eikä ole osallistunut riittävästi kontaktiopetukseen.

Esitietovaatimukset

AMK tutkinto

Siirry alkuun