Siirry suoraan sisältöön

Strategic Marketing (7 op)

Toteutuksen tunnus: HBIB0022-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.11.2022 - 05.01.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
09.01.2023 - 19.05.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
7 op
Lähiosuus
7 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoimintayksikkö
Toimipiste
Pääkampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
0 - 50
Koulutus
Bachelor's Degree Programme in International Business (AMK)
Opettajat
Sunday Olaleye
Ryhmät
HBI21S1
Degree Programme in International Business
Opintojakso
HBIB0022
Toteutukselle HBIB0022-3003 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

0-5

Sisällön jaksotus

You can check the progress and schedule of the implementation if different kinds of phasing is involved (lab exercises, introductions to working life, etc.); indicate when they are scheduled to take place during the course implementation.

Example: Mark here if you have 2 hours per week for the whole group and another two for the splitted group.

Tavoitteet

Kurssi koostuu kahdesta osasta, jotka ovat teoreettinen ja käytännöllinen. Kurssin teoreettisessa osassa käsittelemme useita strategisia markkinoinnin kysymyksiä. Opimme kehittämään markkinointistrategioita ja suunnitelmia. Saamme kuluttajanäkemyksiä tutkimalla asiakasanalyysin ja kuluttajakäyttäytymisen käsitteitä. Keskustellaan siitä, miten tuote tai palvelu sijoitetaan tietylle kuluttajalle käyttämällä oikeita brändäystä, hinnoittelua, tuotekehitystä, kanavanhallintaa ja markkinointiviestintää koskevia strategioita. Käytännön osassa opiskelijat tekevät ryhmissä strategisen markkinointisuunnitelman.

Markkinoinnin keskeisten ideoiden ja ilmiöiden ymmärtäminen.
Markkinointianalyysitaidot
Kuinka suunnitella brändin asemointi ja rakentaa brändiomaisuutta
Strategisia aiheita ovat segmentointi, kohdistaminen, hintakilpailun hallinta, jakelukanavien kehittäminen ja strategian, markkinoinnin ja toiminnan yhdistäminen.
Uuden ja perinteisen median optimointi markkinointiviestintään
Lisäksi opiskelijat oppivat käsittelemään strategisia markkinoinnin kysymyksiä kehittämällä ja tuomalla markkinoille uuden tuotteen.

Kurssin tavoitteena on kehittää ILO:n noudattamista
*Opiskelija osaa arvioida kriittisesti, analysoida ja ymmärtää akateemisista ja ammattimaisista liiketoiminnallisista lähteistä saatavaa tietoa.
*Opiskelijat hankkivat liiketoiminnallisia taitoja soveltaa strategista markkinoinnin tietämystä tarkastellakseen akateemista kirjallisuutta kriittisesti; analysoi ja arvioi liiketoimintatietoja; harkita mahdollisia lähestymistapoja ja ennakoida tuloksia; ja tehdä tietoon perustuvia päätöksiä ja toimintasuunnitelmia, joiden tarkoituksena on luoda uutta arvoa.
*Opiskelijat hankkivat viestintätaidot kommunikoidakseen vastuullisesti ja tehokkaasti englanniksi suullisessa, kirjallisessa ja digitaalisessa muodossa akateemisissa ja ammatillisissa yhteyksissä.
*Opiskelijat hankkivat kulttuurienvälisiä yhteistyötaitoja osoittaakseen kulttuurienvälistä ryhmätyötä, johtamistaitoja ja konfliktinratkaisutaitoja.

Sisältö

Strateginen markkinointisuunnitelma
Strategisen markkinoinnin johtamisen ymmärtäminen
Markkinoinnin oivallusten taltiointi
Yhteydenpito asiakkaaseen
Strategian päättäminen: Tunnista segmentoinnin, kohdistamisen ja sijoittelun periaatteet.
Vahvan brändin rakentaminen
Brändin asemoinnin luominen
Kilpailuun vastaaminen ja kasvun edistäminen
Tuotestrategian asettaminen
Palveluiden suunnittelu ja hallinta
Hinnoittelustrategian ja -ohjelmien kehittäminen
Integroitujen markkinointikanavien suunnittelu ja hallinta
Markkinointiviestinnän johtaminen

Aika ja paikka

The course is held in spring once a week for 2.5 hours.

Oppimateriaalit

Textbooks
Kotler, P. T., & Keller, K. L. Marketing Management 15th Global Edition. (2016). Editorial Pearson.
Other reading material
Hooley, G., Piercy, N., Nicoulaud, B. & Rudd, J. (2017) Marketing Strategy & Competitive Positioning. 6th ed. Pearson: Harlow.
Hollensen, S. (2017) Global Marketing. 7th ed. Pearson: Harlow.

Opetusmenetelmät

Face-to-face learning
Flipped classroom model will be used to implement this course.
Thus, pre-class learning is vital for the successful implementation of the flipped learning model. At course workspace, the teacher will provide you with lecture notes and slides. Each student has to familiarise him/herself with the pre-class learning content. I strongly suggest that students should also gather some other resources and expose themselves to the focal subject area. In the classroom, we will put a greater focus on application of the conceptual knowledge rather than factual recall or straight transfer of the information.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

The final exam will be a conventional exam, where all students have to attempt the exam without using any material such as books, course material and online sources. The final exam will be organised at the end of the course. All student will also be provided with the opportunity to re-take the exam.

Final Exam:
Re-take:
The examination will take place in the Computer Room and the students will write the examination via the Moodle.

Kansainvälisyys

Lectures also by guest lecturers.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

You have the right to apply for recognition of your studies if you have prior learning (e.g. university studies completed elsewhere) that can be accredited towards the degree you are currently completing.

The recognition of prior learning is possible in three primary ways: accreditation (replacement or inclusion), recognition of informal learning and studification. More precise info: JAMK Degree Regulations, section 17.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Strategic Marketing course worth 7 ECTS. One ECTS corresponds to an average of 27 hours of work, which means that the load of 7 ECTS approximately 189 hours.

Below are the details of the student's workload in hours
Lectures 35 hours
Group project 50 hours
Weekly group assignments 20 hours
Independent study 84 h.
Total of 189 hours

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Riittävä (1)
Opiskelija pyrkii osoittamaan teoreettisen ja käsitteellisen tietonsa. Aihealueen hallinta on kuitenkin edelleen epäselvää.
Opiskelija ei osoita vakuuttavaa kykyä tunnistaa ja analysoida markkinoinnin ongelmia ja ratkaisuja niihin Tiimiympäristössä hän osallistuu sisältöön riittämättömästi eikä ole luotettava jäsen. Opiskelija yrittää kommunikoida ajatuksiaan, mutta hänen suullinen ja kirjallinen kommunikaationsa ovat hieman epäselviä. Opiskelijalla on heikkouksia tietotekniikan käytössä raporttien ja esitysten laatimisessa.

Tyydyttävä (2)
Opiskelija on osoittanut riittävän nykyaikaisen markkinoinnin teoreettisen ja käsitteellisen ymmärryksen hallinnan.
Opiskelija osoittaa olennaisen kyvyn tunnistaa ja analysoida markkinoinnin ongelmia ja ehdottaa ratkaisuja.
Opiskelija osaa esittää ajatuksensa riittävän hyvin suullisessa ja kirjallisessa viestinnässään. Opiskelijalla on tyydyttävä taito käyttää tietotekniikan työkaluja raportin ja esitysten laadinnassa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3)
Opiskelija on osoittanut hyvän markkinoinnin teoreettisen ja käsitteellisen ymmärryksen hallinnan.
Opiskelija osoittaa hyvää kykyä tunnistaa ja analysoida markkinoinnin ongelmia ja ehdottaa ratkaisuja.
Opiskelija osaa esittää ajatuksensa riittävästi suullisessa ja kirjallisessa viestinnässään. Opiskelija käyttää riittäviä tietoteknisiä työkaluja raportin ja esitysten laatimiseen.

Erittäin hyvä (4)
Opiskelija osoittaa erinomaisen teoreettisen ja käsitteellisen ymmärryksen markkinoinnista. Opiskelija osoittaa erinomaista markkinoinnin taitoa.
Opiskelija on erittäin hyvä tunnistamaan ja analysoimaan markkinoinnin ongelmia ja ehdottamaan ratkaisuja.
Opiskelija osaa erinomaisesti esittää ajatuksensa suullisessa ja kirjallisessa viestinnässään. Opiskelija osaa täydellisesti tietotekniikan työkalut raportin ja esitysten laatimiseen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen (5)
Opiskelija osoittaa poikkeuksellista teoreettista ja käsitteellistä ymmärrystä markkinoinnista. Opiskelija osoittaa erinomaista markkinoinnin taitoa.
Opiskelija osoittaa erinomaista kykyä tunnistaa, analysoida markkinoinnin ongelmia ja ehdottaa ratkaisuja
Opiskelija osaa erinomaisesti esittää ajatuksensa suullisessa ja kirjallisessa viestinnässään. Opiskelija on taitava tietotekniikan työkalujen käyttäjä raportin ja esityksen laatimiseen.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Yksittäinen tehtävä – artikkelitarkistus (5 %)
Yksittäinen tehtävä – artikkelin yhteenveto (5 %)
Ryhmätoimeksianto – Case Company (20 %)
Ryhmän esittely – Case Company (10 %)
Loppukoe (60 %)

Arvosana:
Arvosana 0 = 0-44 pistettä = Epäonnistui
Arvosana 1 = 45-54 pistettä
Arvosana 2 = 55-64 pistettä
Arvosana 3 = 65-74 pistettä
Arvosana 4 = 75-84 pistettä
Arvosana 5 = 85-100 pistettä

Esitietovaatimukset

Opiskelija on suorittanut ensimmäisen vuoden opinnot, erityisesti markkinoinnin periaatekurssi on suoritettu onnistuneesti.

Lisätiedot

Exchange students:

Siirry alkuun