Marketing Management (academic track) (5 op)
Toteutuksen tunnus: HBIB0025-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.08.2022 - 25.08.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
29.08.2022 - 19.05.2023
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketoimintayksikkö
- Toimipiste
- Pääkampus
- Opetuskielet
- englanti
- Koulutus
- Bachelor's Degree Programme in International Business (AMK)
- Opettajat
- Sunday Olaleye
- Ryhmät
-
HBI21S1Degree Programme in International Business
- Opintojakso
- HBIB0025
Arviointiasteikko
0-5
Sisällön jaksotus
You can check the progress and schedule of the implementation if different kinds of phasing is involved (lab exercises, introductions to working life, etc.); indicate when they are scheduled to take place during the course implementation.
Example: Mark here if you have 2 hours per week for the whole group and another two for the splitted group.
Tavoitteet
Markkinoinnin opintosuunnan opintojen aikana opiskelija tutustuu useisiin markkinoinnin teemoihin.
Erityisesti opiskelijat tutustuvat markkinointitutkimuksen tilaan ja taiteeseen seuraavilla alueilla.
Mainonnan tutkimus
Brändäyksen tutkimus
Kuluttajakäyttäytymisen tutkimus
Digitaalisen markkinoinnin tutkimus
Vihreän markkinoinnin tutkimus
Kansainvälinen ja globaali markkinointi
Alla on esitetty tavoitellut oppimistulokset (ILO:t)
Kriittisen ja analyyttisen ymmärryksen taidot: Tarkastele, analysoi ja ymmärrä kriittisesti akateemisista ja ammatillisista yrityslähteistä saatavilla olevia tietoja.
Soveltavat liiketoimintataidot: Käytä kurinpidollista ja monitieteistä tietoa analysoidaksesi liiketoiminnan haasteita ja globaaleja suuntauksia ehdottaaksesi tai toteuttaaksesi käytännön liiketoimintaratkaisuja havaintojen perusteella
Viestintätaidot: Kommunikoi vastuullisesti ja tehokkaasti englanniksi suullisessa, kirjallisessa ja digitaalisessa muodossa akateemisissa ja ammatillisissa yhteyksissä.
Kulttuurienväliset yhteistyötaidot: Osoita kulttuurienvälistä tiimityötä, johtajuutta ja konfliktinratkaisutaitoja.
Sisältö
Kurssi rakentui kahden nykyaikaisen markkinointiteeman ympärille, nimittäin vihreän markkinoinnin ja digitaalisen markkinoinnin, joita pidettiin megatrendeinä. Ensimmäinen vaihe keskittyy markkinoinnin johtamiseen vihreän markkinoinnin näkökulmasta ja opiskelija saa tietoa vihreän markkinoinnin yhdistelmäelementtien hallinnasta. Lisäksi opiskelijat saavat tietoa tutkimusvirroista vihreän / ympäristömarkkinoinnin laajemman sateenvarjon alla. Lopuksi tapausyritysten vihreän markkinoinnin käytäntöjen reaaliaikainen analysointi auttaa heitä ymmärtämään todellisia käytäntöjä. Toinen vaihe keskittyy markkinointiyhdistelmäelementtien hallintaan digitaalisessa tilassa. Opiskelija saa myös tietoja ja taitoja inbound-, outbound- ja sosiaalisen median markkinoinnista. Lopuksi opiskelija saa käsityksen useista tutkimusteemoista digitaalisen markkinoinnin alalla.
Aika ja paikka
The course is held in autumn once a week for 2.5 hours.
Oppimateriaalit
During marketing management track studies, we will be focusing on a variety of source for the development of the student theoretical, conceptual knowledge and practical competence in several contemporary marketing themes. In doing, so students will learn what are the research problems in particular themes. What theory/theories can help to understand research problems and how to find the answer. Lastly how research is adding to our knowledge, both theoretically and practically. Such exercise not only provides insights into contemporary issues in marketing management but also help you to develop ideas for your thesis, practical training, internship and future career choice.
Below is the contents of track studies
1) A Step-by-Step Guide for Conducting Research
2) Data-Driven Marketing
3) Green Marketing
4) Digital Marketing
5) Growth Marketing
6) Digital Marketing
7) Innovative Marketing
Green Marketing
Recommended Text Book
Charter, M., & Polonsky, M. J. (Eds.). (2017). Greener Marketing: A Global Perspective on Greening Marketing Practice. Routledge.
Book Chapter
Green Marketing: An introduction Peattie, K., & Charter, M. (2003). Green marketing. The marketing book, 5, 726-755.
Journal Articles
Green marketing research: An overview
Dangelico, R. M., & Vocalelli, D. (2017). “Green Marketing”: an analysis of definitions, strategy steps, and tools through a systematic review of the literature. Journal of Cleaner Production, 165, 1263-1279.
Leonidou, C. N., & Leonidou, L. C. (2011). Research into environmental marketing/management: a bibliographic analysis. European Journal of Marketing, 45(1/2), 68-103.
Green advertising
Leonidou, L. C., Leonidou, C. N., Palihawadana, D., & Hultman, M. (2011). Evaluating the green advertising practices of international firms: a trend analysis. International Marketing Review, 28(1), 6-33.
Yang, D., Lu, Y., Zhu, W., & Su, C. (2015). Going green: How different advertising appeals impact green consumption behavior. Journal of Business Research, 68(12), 2663-2675.
Green Consumer behavior
Leonidou, L. C., Leonidou, C. N., & Kvasova, O. (2010). Antecedents and outcomes of consumer environmentally friendly attitudes and behaviour. Journal of Marketing Management, 26(13-14), 1319-1344.
Lee, K. (2008). Opportunities for green marketing: young consumers. Marketing intelligence & planning, 26(6), 573-586.
Carrete, L., Castaño, R., Felix, R., Centeno, E., & González, E. (2012). Green consumer behavior in an emerging economy: confusion, credibility, and compatibility. Journal of consumer marketing, 29(7), 470-481.
Green Product and branding
Hartmann, P., Apaolaza Ibáñez, V., & Forcada Sainz, F. J. (2005). Green branding effects on attitude: functional versus emotional positioning strategies. Marketing Intelligence & Planning, 23(1), 9-29.
Mishra, P., & Sharma, P. (2012). Green Marketing: Challenges and Opportunities for Business. Journal of Marketing & Communication, 8(1).
Polonsky, M. J., & Rosenberger III, P. J. (2001). Reevaluating green marketing: A strategic approach. Business horizons, 44(5), 21-30.
Digital Marketing Research
Text Book
Chaffey, D., & Ellis-Chadwick, F. (2012). Digital marketing: strategy, implementation and practice (Sixth Edition). Pearson.
Additional Books (Available at EBook central)
Dodson, I. (2016). The Digital Marketing Playbook: The Definitive Guide to Creating Strategic, Targeted, and Measurable Online Campaigns. John Wiley & Sons.
Weber, L., & Henderson, L. L. (2014). The digital marketer: Ten new skills you must learn to stay relevant and customer-centric. John Wiley & Sons.
The firm generated and Consumer-generated marketing Material
1. Radón, A. (2015). Consumer Generated Luxury Brand Communication on the Internet. In Ideas in Marketing: Finding the New and Polishing the Old (pp. 225-228). Springer, Cham.
2. Brodie, R. J., Hollebeek, L. D., Jurić, B., & Ilić, A. (2011). Customer engagement: Conceptual domain, fundamental propositions, and implications for research. Journal of Service Research, 14(3), 252–271.
3. Chevalier, J. A., & Mayzlin, D. (2006). The effect of word of mouth on sales: Online book reviews. Journal of Marketing Research, 43(3), 345–354.
4. Ertimur, B., & Gilly, M. C. (2012). So whaddya think? Consumers create ads and other consumers critique them. Journal of Interactive Marketing, 26(3), 115-130.
5. Gensler, S., Völckner, F., Liu-Thompkins, Y., & Wiertz, C. (2013). Managing brands in the social media environment. Journal of Interactive Marketing, 27(4), 242–256. Knoll, J. (2016). Advertising in social media: a review of empirical evidence. International Journal of Advertising, 35(2), 266–300.
6. Lawrence, B., Fournier, S., & Brunel, F. (2013). When companies don't make the ad: A multimethod inquiry into the differential effectiveness of consumer-generated advertising. Journal of Advertising, 42(4), 292–307.
7. Liu, Q. B., Karahanna, E., & Watson, R. T. (2011). Unveiling user-generated content: Designing websites to best present customer reviews. Business Horizons, 54(3), 231–240.
8. Thompson, D. V., & Malaviya, P. (2013). Consumer-generated ads: does awareness of advertising co-creation help or hurt persuasion? Journal of Marketing, 77(3), 33–47.
9. Tirunillai, S., & Tellis, G. J. (2012). Does chatter really matter? Dynamics of user-generated content and stock performance. Marketing Science, 31(2), 198–215.
10. Pehlivan, E., Sarican, F., & Berthon, P. (2011). Mining messages: Exploring consumer response to consumer‐vs. firm‐generated ads. Journal of Consumer Behaviour, 10(6), 313-321.
11. Schivinski, B., & Dabrowski, D. (2016). The effect of social media communication on consumer perceptions of brands. Journal of Marketing Communications, 22(2), 189-214.
Opetusmenetelmät
Lectures, workshops, seminars. projects, thesis, online learning and self-study.
The flipped classroom learning strategy will be used in marketing management track studies.
Pre-class learning is vital for the successful implementation of the flipped learning model. At the course workspace teacher will provide you with materials such as links to blogs, scientific articles, journal articles and book chapters. Each student has to familiarise him/herself with the pre-class learning content.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
This field shows as ‘Working life connections’ to the students.
Various kinds of introductions to working life, alumni cooperation, visiting lecturers, excursions (virtual or physical), etc. can be described here.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
There is no exam for the Marketing Management Track studies.
All students have to prepare the literature review chapter for their thesis.
Kansainvälisyys
Lectures by international guest lecturers and industry people.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
You have the right to apply for recognition of your studies if you have prior learning (e.g. university studies completed elsewhere) that can be accredited towards the degree you are currently completing.
The recognition of prior learning is possible in three primary ways: accreditation (replacement or inclusion), recognition of informal learning and studification. More precise info: JAMK Degree Regulations, section 17.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Marketing management track worth 5 ECTS.One ECTS corresponds to an average of 27 hours of work, which means that the load of 5 ECTS approximately 135 hours.
Below are the details of the student's workload in hours
Lectures 30 hour
Group assignments 40 h
Final Literature review assignment 65 h
Total of 135 hours
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Välttävä (1)
Opiskelija pyrkii osoittamaan teoreettiset tietonsa. Aihealueen hallinta on kuitenkin edelleen epäselvää.
Opiskelija ei osoita vaikuttavaa kykyä muuntaa empiiristä tietoa sovellettaviksi tosielämän tilanteiksi.
Tilanneanalyysiä yritetään luoda, mutta sen perusteella tavoitteet ja arvo jäävät epäselviksi.
Tyydyttävä (2)
Opiskelija osoittaa teoriatietonsa kohtuullisen selkeällä tasolla ja hänellä on ilmeinen peruskyky muuntaa empiirinen aineisto sovellettaviksi tosielämän tilanteiksi.
On luotu kohtuullisen selkeä tilanneanalyysi.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3)
Opiskelija osoittaa teoreettiset tietonsa suhteellisen selkeällä tasolla ja osoittaa hallitsevansa aihealueen. Keskeiset käsitteet on määritelty melko hyvin.
Opiskelija osoittaa riittävää mutta yleistä kykyä muuntaa empiiristä tietoa sovellettaviksi tosielämän tilanteiksi.
Suhteellisen selkeä tilanneanalyysi on luotu.
Kiitettävä (4)
Opiskelija osoittaa teoriatietonsa sujuvasti ja osoittaa hallitsevansa ja ymmärtävänsä aihealueen hyvin. Keskeiset käsitteet on määritelty erittäin hyvin.
Opiskelija osoittaa pätevää kykyä muuntaa empiirinen tieto sovellettaviksi tosielämän tilanteiksi. Ideat kannattaa toteuttaa.
Selkeä tilanneanalyysi on luotu.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen (5)
Opiskelija osoittaa yksityiskohtaisesti teoreettiset tietonsa ja osoittaa selkeää aihealueen hallintaa. Keskeiset käsitteet on määritelty tarkasti.
Opiskelija osoittaa edistynyttä kykyä muuntaa empiirinen tieto sovellettaviksi tosielämän tilanteiksi. Ideoilla on merkittävää arvoa toteutuksen kannalta. On luotu selkeä ja kohdennettu tilanneanalyysi, jossa tavoitteet ovat selkeät ja asetettu oikein ongelman suhteen.
Opiskelija osaa kommunikoida tehokkaasti englanniksi suullisessa, kirjallisessa ja sähköisessä muodossa tietotekniikan avulla sekä laatia ja esittää raportteja.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Tutkimusaiheen valinta (5%)
Tutkimussuunnitelma ja aikataulu (15%)
Opinnäytekirjallisuuden katsaus (40 %)
Olemassa oleva opinnäytetyön kriittinen analyysi (40%)
Arviointi: Rakenne
Arvosana 0 = 0-44 pistettä = hylätty
Luokka 1 = 45-54 pistettä
Luokka 2 = 55-64 pistettä
Luokka 3 = 65-74 pistettä
Arvosana 4 = 75-84 pistettä
Luokka 5 = 85-100 pistettä
Esitietovaatimukset
Opiskelijan tulisi olla tietoinen markkinoinnin peruskäsitteistä, kuten markkinointiyhdistelmästä, markkinoinnin ja kuluttajien oivallusten sieppaamisesta, yhteyden muodostamisesta kuluttajaan, viestinnästä ja arvon toimittamisesta kuluttajalle.