Game Development with Yahaha (5 op)
Toteutuksen tunnus: HG00BY32-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.08.2022 - 12.11.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
28.08.2023 - 19.12.2023
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Verkko-opetus
- Opetuskielet
- englanti
- Koulutus
- Bachelor's Degree Programme in Business Information Technology
- Opettajat
- Niko Kiviaho
- Juho Harju
- Ryhmät
-
HTG23S1Bachelor's Degree Programme in Business Information Technology
-
ZJA23SIAvoin amk, tiko
-
ZJK23SIKorkeakoulujen välinen yhteistyö, TIKO
- Opintojakso
- HG00BY32
Arviointiasteikko
0-5
Tavoitteet
Kurssin tavoitteena on johdattaa opiskelijat videopelien suunnitteluun ja kehittämiseen liittyviin prosesseihin. Opiskelijat perehtyvät suunnittelu- ja kehitystekniikoihin osallistumalla luovaan sisällöntuotantoon. Opiskelijat oppivat syvällisesti käyttämään YAHAHA-pelialustaa, jossa he hankkivat perustaidot pelien luomiseen ja julkaisemiseen.
Kurssin osaamiset:
- Pelisuunnitteluosaaminen
- Tasonsuunnitteluosaaminen
- Pelituotanto-osaaminen
Kurssin oppimistavoitteet:
Kurssin suoritettuaan opiskelijalla on laaja ymmärrys YAHAHA:n matalakoodisesta alustasta. Opiskelija oppii suunnittelemaan peliominaisuuksia ja tasoja YAHAHA:n mallipohjia käyttäen. Opiskelija oppii myös julkaisemaan pelejä YAHAHA-alustalla.
Sisältö
Kurssi keskittyy käyttämään YAHAHA:n vähäkoodista alustaa pelikehityksessä. Alustan toiminnallisuuksia tutkitaan teoreettisella tasolla ja niitä myös käytännössä toteutetaan.
Oppimateriaalit
Lecture slides, Yahaha documentation.
Opetusmenetelmät
Online lectures, theory, and practical sessions. Exercises and learning assignments.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Special lecture from Yahaha representative.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Equivalent of 5 ECTS
· Lectures and tasks: ~30h
· In-class Game Production: ~30h
· Individual or Group Projects / Games ~ 35
· End task / portfolio: ~40h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Välttävä (1): Opiskelija osallistui ensimmäisen viikon oppitunneille, teki osan tehtävistä ja toimitti yksinkertaisen loppuprojektin ajoissa.
Tyydyttävä (2): Opiskelija osallistui ensimmäisen viikon oppitunneille, teki kaikki tehtävät ja toimitti yksinkertaisen loppuprojektin ajoissa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3): Opiskelija oli aktiivinen kurssin aikana ja osoitti selvää taitoa, edistymistä ja tietämystä tehtävissään. Toimitti erinomaisen pelituotteen lopputehtävänä.
Erittäin hyvä (4): Opiskelija oli erittäin aktiivinen kurssin aikana ja osoitti selvää taitoa, edistymistä ja tietämystä tehtävissään. Toimitti erinomaisen pelituotteen lopputehtävänä, jossa oli edistyneitä ominaisuuksia. Esimerkiksi räätälöidyt skriptit, koodi tai itse tehtyjä varoja.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen (5): Opiskelija oli erittäin aktiivinen kurssin aikana, osoittaen selvää taitoa, edistymistä ja tietämystä tehtävissään. Toimitti erinomaisen pelituotteen lopputehtävänä, jossa oli kehittyneitä ominaisuuksia, kuten mukautetut skriptit, koodi tai itse tehdyt resurssit. Osallistui valinnaisiin kasvokkaisiin arviointitilaisuuksiin.
Esitietovaatimukset
Perustiedot tietotekniikasta, kyky asentaa tarvittavat ohjelmat, internetyhteys ja pääsy tietokoneelle. Yahaha-tilin luominen on tarpeen työkalujen käyttöä varten. Kiinnostus videopelien, luovien prosessien, pelituotannon ja pelisuunnittelun tuntemus sekä kokemus muista pelimoottoreista kuten Unity voi tukea oppimisprosessia, mutta ne eivät ole pakollisia.
Lisätiedot
Avoin amk 10
EduFutura 10
Campusonline 50 (tarvittaessa määrää lisää?)