Markkinoinnin johtaminen (akateeminen kappale) (5 op)
Toteutuksen tunnus: HBIB0025-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.08.2024 - 24.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
26.08.2024 - 18.12.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketoimintayksikkö
- Toimipiste
- Pääkampus
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 0 - 20
- Koulutus
- Bachelor's Degree Programme in International Business (AMK)
- Opettajat
- Sunday Olaleye
- Vastuuopettaja
- Sunday Olaleye
- Ryhmät
-
HBI23S1Bachelor's Degree Programme in International Business
- Opintojakso
- HBIB0025
Toteutuksella on 12 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 21 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 05.09.2024 klo 13:15 - 15:00 (1 t 45 min) |
Marketing Management (academic track) HBIB0025-3005 |
R35B115
IT-tila UTI/TEKN IB/TA/LIKE
|
To 12.09.2024 klo 13:15 - 15:00 (1 t 45 min) |
Marketing Management (academic track) HBIB0025-3005 |
R35B115
IT-tila UTI/TEKN IB/TA/LIKE
|
To 19.09.2024 klo 13:15 - 15:00 (1 t 45 min) |
Marketing Management (academic track) HBIB0025-3005 |
R35B115
IT-tila UTI/TEKN IB/TA/LIKE
|
To 26.09.2024 klo 13:15 - 15:00 (1 t 45 min) |
Marketing Management (academic track) HBIB0025-3005 |
R35B115
IT-tila UTI/TEKN IB/TA/LIKE
|
To 03.10.2024 klo 13:15 - 15:00 (1 t 45 min) |
Marketing Management (academic track) HBIB0025-3005 |
R35B115
IT-tila UTI/TEKN IB/TA/LIKE
|
To 10.10.2024 klo 13:15 - 15:00 (1 t 45 min) |
Marketing Management (academic track) HBIB0025-3005 |
R35B115
IT-tila UTI/TEKN IB/TA/LIKE
|
To 24.10.2024 klo 13:15 - 15:00 (1 t 45 min) |
Marketing Management (academic track) HBIB0025-3005 |
R35B115
IT-tila UTI/TEKN IB/TA/LIKE
|
To 31.10.2024 klo 13:15 - 15:00 (1 t 45 min) |
Marketing Management (academic track) HBIB0025-3005 |
R35B115
IT-tila UTI/TEKN IB/TA/LIKE
|
To 21.11.2024 klo 13:15 - 15:00 (1 t 45 min) |
Marketing Management (academic track) HBIB0025-3005 |
R35B115
IT-tila UTI/TEKN IB/TA/LIKE
|
To 28.11.2024 klo 13:15 - 15:00 (1 t 45 min) |
Marketing Management (academic track) HBIB0025-3005 |
R35B115
IT-tila UTI/TEKN IB/TA/LIKE
|
To 05.12.2024 klo 13:15 - 15:00 (1 t 45 min) |
Marketing Management (academic track) HBIB0025-3005 |
R35B115
IT-tila UTI/TEKN IB/TA/LIKE
|
To 12.12.2024 klo 13:15 - 15:00 (1 t 45 min) |
Marketing Management (academic track) HBIB0025-3005 |
R35B115
IT-tila UTI/TEKN IB/TA/LIKE
|
Arviointiasteikko
0-5
Tavoitteet
Markkinoinnin opintosuunnan opintojen aikana opiskelija tutustuu useisiin markkinoinnin teemoihin.
Erityisesti opiskelijat tutustuvat markkinointitutkimuksen tilaan ja taiteeseen seuraavilla alueilla.
Mainonnan tutkimus
Brändäyksen tutkimus
Kuluttajakäyttäytymisen tutkimus
Digitaalisen markkinoinnin tutkimus
Vihreän markkinoinnin tutkimus
Kansainvälinen ja globaali markkinointi
Alla on esitetty tavoitellut oppimistulokset (ILO:t)
Kriittisen ja analyyttisen ymmärryksen taidot: Tarkastele, analysoi ja ymmärrä kriittisesti akateemisista ja ammatillisista yrityslähteistä saatavilla olevia tietoja.
Soveltavat liiketoimintataidot: Käytä kurinpidollista ja monitieteistä tietoa analysoidaksesi liiketoiminnan haasteita ja globaaleja suuntauksia ehdottaaksesi tai toteuttaaksesi käytännön liiketoimintaratkaisuja havaintojen perusteella
Viestintätaidot: Kommunikoi vastuullisesti ja tehokkaasti englanniksi suullisessa, kirjallisessa ja digitaalisessa muodossa akateemisissa ja ammatillisissa yhteyksissä.
Kulttuurienväliset yhteistyötaidot: Osoita kulttuurienvälistä tiimityötä, johtajuutta ja konfliktinratkaisutaitoja.
Sisältö
Kurssi rakentui kahden nykyaikaisen markkinointiteeman ympärille, nimittäin vihreän markkinoinnin ja digitaalisen markkinoinnin, joita pidettiin megatrendeinä. Ensimmäinen vaihe keskittyy markkinoinnin johtamiseen vihreän markkinoinnin näkökulmasta ja opiskelija saa tietoa vihreän markkinoinnin yhdistelmäelementtien hallinnasta. Lisäksi opiskelijat saavat tietoa tutkimusvirroista vihreän / ympäristömarkkinoinnin laajemman sateenvarjon alla. Lopuksi tapausyritysten vihreän markkinoinnin käytäntöjen reaaliaikainen analysointi auttaa heitä ymmärtämään todellisia käytäntöjä. Toinen vaihe keskittyy markkinointiyhdistelmäelementtien hallintaan digitaalisessa tilassa. Opiskelija saa myös tietoja ja taitoja inbound-, outbound- ja sosiaalisen median markkinoinnista. Lopuksi opiskelija saa käsityksen useista tutkimusteemoista digitaalisen markkinoinnin alalla.
Oppimateriaalit
Markkinoinnin johtamisen opintojaksojen aikana keskitymme erilaisiin lähteisiin opiskelijan teoreettisen, käsitteellisen tietämyksen ja käytännön osaamisen kehittämiseksi kahdessa nykyaikaisessa markkinointiteemassa, nimittäin vihreässä markkinoinnissa ja digitaalisessa markkinoinnissa.
Lisälukemista, kuten kirjan lukuja, tapaustutkimuksia ja tutkimusartikkeleita, tarjoaa opettaja.
Opetusmenetelmät
Siellä on fyysistä kontaktiopetusta - luentoja, työpajoja, käytännön laboratoriota ja käänteistä luokkahuonemenetelmää. Toimitustapa perustuu opinnäytetyön aiheen valintaan, tutkimussuunnitelmaan ja aikatauluun kirjoittaminen, lukeminen sekä olemassa olevan opinnäytetyön ja kirjallisuuskatsauksen kriittinen analyysi, joka liittyy opiskelijan tulevaan opinnäytetyöhön.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Hyödynnetään erilaisia tapoja yhdistää opiskelijat työelämään alumnivuorovaikutuksen ja vierailevien vierailuluentojen kautta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Sinulla on oikeus hakea opintojesi hyväksilukemista eRPL:n kautta Pepissä, jos sinulla on muualla suoritettua yliopistossa aiemmin hankittua osaamista, joka voidaan hyväksilukea parhaillaan suorittamaasi tutkintoon.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Välttävä (1)
Opiskelija pyrkii osoittamaan teoreettiset tietonsa. Aihealueen hallinta on kuitenkin edelleen epäselvää.
Opiskelija ei osoita vaikuttavaa kykyä muuntaa empiiristä tietoa sovellettaviksi tosielämän tilanteiksi.
Tilanneanalyysiä yritetään luoda, mutta sen perusteella tavoitteet ja arvo jäävät epäselviksi.
Tyydyttävä (2)
Opiskelija osoittaa teoriatietonsa kohtuullisen selkeällä tasolla ja hänellä on ilmeinen peruskyky muuntaa empiirinen aineisto sovellettaviksi tosielämän tilanteiksi.
On luotu kohtuullisen selkeä tilanneanalyysi.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3)
Opiskelija osoittaa teoreettiset tietonsa suhteellisen selkeällä tasolla ja osoittaa hallitsevansa aihealueen. Keskeiset käsitteet on määritelty melko hyvin.
Opiskelija osoittaa riittävää mutta yleistä kykyä muuntaa empiiristä tietoa sovellettaviksi tosielämän tilanteiksi.
Suhteellisen selkeä tilanneanalyysi on luotu.
Kiitettävä (4)
Opiskelija osoittaa teoriatietonsa sujuvasti ja osoittaa hallitsevansa ja ymmärtävänsä aihealueen hyvin. Keskeiset käsitteet on määritelty erittäin hyvin.
Opiskelija osoittaa pätevää kykyä muuntaa empiirinen tieto sovellettaviksi tosielämän tilanteiksi. Ideat kannattaa toteuttaa.
Selkeä tilanneanalyysi on luotu.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen (5)
Opiskelija osoittaa yksityiskohtaisesti teoreettiset tietonsa ja osoittaa selkeää aihealueen hallintaa. Keskeiset käsitteet on määritelty tarkasti.
Opiskelija osoittaa edistynyttä kykyä muuntaa empiirinen tieto sovellettaviksi tosielämän tilanteiksi. Ideoilla on merkittävää arvoa toteutuksen kannalta. On luotu selkeä ja kohdennettu tilanneanalyysi, jossa tavoitteet ovat selkeät ja asetettu oikein ongelman suhteen.
Opiskelija osaa kommunikoida tehokkaasti englanniksi suullisessa, kirjallisessa ja sähköisessä muodossa tietotekniikan avulla sekä laatia ja esittää raportteja.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Tutkimusaiheen valinta (5%)
Tutkimussuunnitelma ja aikataulu (15%)
Opinnäytekirjallisuuden katsaus (40 %)
Olemassa oleva opinnäytetyön kriittinen analyysi (40%)
Arviointi: Rakenne
Arvosana 0 = 0-44 pistettä = hylätty
Luokka 1 = 45-54 pistettä
Luokka 2 = 55-64 pistettä
Luokka 3 = 65-74 pistettä
Arvosana 4 = 75-84 pistettä
Luokka 5 = 85-100 pistettä
Esitietovaatimukset
Opiskelijan tulisi olla tietoinen markkinoinnin peruskäsitteistä, kuten markkinointiyhdistelmästä, markkinoinnin ja kuluttajien oivallusten sieppaamisesta, yhteyden muodostamisesta kuluttajaan, viestinnästä ja arvon toimittamisesta kuluttajalle.
Lisätiedot
Opintojakson arviointi perustuu opinnäytetyön aiheen valintaan, tutkimussuunnitelman kirjoittamiseen ja aikatauluttaa, lukea ja analysoida kriittisesti olemassa olevaa opinnäytetyötä ja kirjallisuuskatsausta, jotka liittyvät opiskelijan tuleva opinnäytetyö ja palaute Moodlen kautta.