Siirry suoraan sisältöön

Moderni myynti (5 op)

Toteutuksen tunnus: HL00CA82-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
04.08.2025 - 21.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
25.08.2025 - 19.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoimintayksikkö
Toimipiste
Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 45
Koulutus
Liiketalous (AMK)
Opettajat
Tanja Shemeikka
Ryhmät
ZJA25SH
Avoin amk, lita
HTL24S1
Tradenomi (AMK), liiketalous, päivätoteutus
Opintojakso
HL00CA82
Toteutukselle HL00CA82-3001 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

0-5

Tavoitteet

Opintojakson tarkoitus
Opintojaksolla opit, miten modernia myyntiä toteutetaan yrityksessä tuloksellisesti.

Opintojakson osaamiset
Eettisyys: opiskelija kykenee vastaamaan omasta toiminnastaan ja sen seurauksista ja reflektoimaan niitä alansa ammattieettisten periaatteiden ja arvojen mukaisesti.
Ennakoiva kehittäminen: opiskelija ratkaisee ongelmatilanteita luovasti ja uudistaa toimintatapoja yhdessä muiden kanssa.
Kestävä kehitys: opiskelija osaa käyttää omaan alaansa liittyvää tietoa kestävien ratkaisujen ja toimintamallien etsimiseen, käyttöönottamiseen ja vakiinnuttamiseen.
Oppimaan oppiminen: opiskelija arvioi ja kehittää osaamistaan ja oppimistapojaan erilaisissa oppimisympäristöissä.

Opintojakson osaamistavoite
Ymmärrät modernin myynnin merkityksen liiketoiminnalle. Osaat soveltaa tietoa siten, että kykenet toteuttamaan ja kehittämään myyntitoimintaa vastuullisesti ja kestävällä tavalla. Opintojaksolla opit millaisia prosesseja ja käytäntöjä moderni myynti ja myynnin johtaminen edellyttää. Tunnistat kestävän ja vastuullisen myynnin arvon yritykselle, myyntiorganisaatiolle, asiakkaalle sekä myös yhteiskunnalle sekä ymmärrät kuinka digitaalisuus (kuten tekoäly) tukee tämän päivän myyntitoimintaa.

Sisältö

Opintojakson pääteemat ovat: modernin ja vastuullisen myynnin merkitys yrityksen liiketoiminnalle, myynnin edellytysten luominen strategia-, ja prosessitasolla, myyntiprosessi, asiakashankinta sekä asiakassuhteiden rakentaminen ja hoitaminen, digitaalisten teknologioiden hyödyntäminen myyntiprosesseissa.

Oppimateriaalit

Kenner, K., & Leino, S. (2022). Myyntikirja – Menesty uuden ajan B2B-myynnissä. Alma Insights.

Ojanperä, T., Pyyhtiä, T., & Rehn, A. (2023). Vihaan myyntiä! Myynnin myytit ja modernit mahdollisuudet. Alma Talent.

Opetusmenetelmät

Oppimismenetelmät:

Luokkaopetus
Käänteinen oppiminen
Itsenäinen opiskelu ja henkilökohtaiset oppimistehtävät
Ryhmätyöskentely (Moderni myynti)
Ryhmäkeskustelut ja vertaisoppiminen

Ohjausta on saatavissa opintojaksolla seuraavasti:

Alustus ja ohjaus opintojakson teemoihin ja oppimistehtäviin
Ohjaus ryhmätyöskentelyyn ja ryhmäkeskusteluihin
Ryhmäkohtainen palaute
Vertaisohjaus

Opintojakson arvosana perustuu moderniin myyntiin liittyvässä ryhmätehtävässä osoitettuun osaamiseen, henkilökohtaisiin tehtäviin sekä vertaisarviointiin.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Hyväksilukeminen (korvaaminen ja sisällyttäminen)
Muulla tavoin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen
Opinnollistaminen
Tarkemmat ohjeet löytyvät tutkintosäännöstä ja opinto-oppaasta

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luokkaopetus 24 h
Itsenäinen opiskelu 30 h
Ryhmätyöskentely 81 h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Välttävä 1
Opiskelija ymmärtää modernin ja vastuullisen myynnin merkityksen liiketoiminnalle. Hän osaa tulkita modernin ja vastuullisen myyntitoiminnan edellytyksiä sekä ehdottaa tulkinnan pohjalta soveltuvia kehitysideoita. Opiskelija osaa käyttää moderniin myyntiin liittyviä työkaluja suppeasti tai puutteellisesti. 

Tyydyttävä 2
Opiskelija ymmärtää modernin ja vastuullisen myynnin merkityksen liiketoiminnalle. Hän osaa tulkita ja analysoida erilaisia käytännön case-esimerkkejä toisiinsa. Opiskelija pystyy lisäksi käsitteellistämään modernin ja vastuullisen myyntiprosessin eri osa-alueita sekä osaa käyttää moderniin myyntiin liittyviä työkaluja. 

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä 3
Opiskelija ymmärtää modernin ja vastuullisen myynnin merkityksen liiketoiminnalle sekä sekä osaa ratkaista käytännön tilanteita soveltamalla tietoa konteksti huomioiden. Hän pystyy lisäksi ratkaisemaan erilaisia käytännön case-esimerkkejä. Opiskelija osaa käsitteellistää modernin ja vastuullisen myyntiprosessin eri osa-alueita ja ongelmia sekä tunnistaa niihin liittyviä yhteiskunnallisia näkökulmia. Opiskelija osaa käyttää sujuvasti moderniin myyntiin liittyviä työkaluja.

Kiitettävä 4
Opiskelija ymmärtää modernin ja vastuullisen myynnin merkityksen liiketoiminnalle sekä osaa ratkaista käytännön tilanteita soveltamalla tietoa konteksti huomioiden. Hän tunnistaa johdonmukaisesti modernin ja vastuullisen myynnin eri vaiheita ja tekee yhteiskunnallisiin näkökulmiin liittyviä päätelmiä. Hän kuvaa perustellen motiiveja ja syitä vastuullisuuden yhteydestä moderniin myyntiin sekä myynnin johtamiseen. Opiskelija osaa käyttää lähes virheettömästi moderniin myyntiin liittyviä työkaluja. 

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen 5
Opiskelija osaa tarkastella laaja-alaisesti modernia ja vastuullista myyntiä eri näkökulmista ja osaa tehdä harkittuja päätelmiä case-esimerkeistä konteksti huomioiden. Hän esittää modernin ja vastuullisen myyntiprosessin eri vaiheista päätelmiä, jotka perustuvat annettuun informaatioon, mutta osaa myös puolustaa omia mielipiteitään. Hän osaa koota tietoa uudella tavalla ja ehdottaa vaihtoehtoisia yhteiskunnallisia ja/tai vastuullisia ratkaisuja. Hän kuvaa laaja-alaisesti ja kriittisesti motiiveja ja syitä vastuullisuuden yhteydestä moderniin myyntiin ja vastuullisuuteen. Opiskelija osaa käyttää virheettömästi moderniin myyntiin liittyviä työkaluja. 

Esitietovaatimukset

Markkinoinnin perusteet.

Lisätiedot

Opintojakson arviointimenetelmiä ovat:

Opettajan suorittama arviointi ryhmätyöstä
Opettajan suorima arvio yksilötehtävistä
Ryhmän vertaisarviointi ryhmätyöstä

Siirry alkuun