Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin automaatio (4 op)

Toteutuksen tunnus: HL00BD61-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
04.08.2025 - 21.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
25.08.2025 - 19.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
4 op
Lähiosuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoimintayksikkö
Toimipiste
Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Liiketalous (AMK)
Opettajat
Nina Viertorinne
Ryhmät
HTL23S1
Liiketalouden tutkinto-ohjelma (AMK)
Opintojakso
HL00BD61
Toteutukselle HL00BD61-3005 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

0-5

Sisällön jaksotus

Sisältömarkkinointi ja sisältöjen tuottaminen
Tietosuojaan liittyvät näkökulmat
Markkinoinnin automaation prosessi ja työkalut

Tavoitteet

Opintojakson tarkoitus
Opintojaksolla hankit ja arvioit markkinoinnin automaatioon liittyvää tietoa, teorioita ja menetelmiä. Tunnistat, ymmärrät ja osaat kuvata markkinoinnin automaation prosessin. Tunnistat markkinoinnin automaation merkityksen liiketoiminnassa. Tutustut automaation vaatiman sisältömarkkinoinnin tavoitteisiin, logiikkaan ja keinoihin.

Opintojakson osaamiset
Oppimaan oppiminen
Liiketoimintaosaaminen


Opintojakson osaamistavoite
Opintojakson jälkeen osaat tuottaa markkinoinnin automaatioon soveltuvia sisältöjä. Tunnistat markkinoinnin automaation osaksi laajempaa markkinoinnin suunnittelun kokonaisuutta. Tunnet joitakin markkinoinnin automaation työkaluja ja osaat kuvata automatisoitavan asiakaspolun. Tiedät GDPR:n vaikutuksen verkossa tapahtuvaan myyntiin ja markkinointiin sekä asiakastiedon keräämiseen ja käyttöön.

Opintojaksolta saat valmiudet yrityksen markkinointiprosessien kehittämiseen ja automatisointiin.  

Sisältö

Suunnittelet yritykselle liidien hankinnan ja markkinoinnin automaation prosessin. Harjoittelet sisältöjen tuottamista verkkoympäristöön. Tutustut markkinoinnin automaation ja sisällöntuotannon työkaluihin.

Aika ja paikka

Kontaktiopetus päiväryhmälle.

Oppimateriaalit

Hubspot Academy soveltuvin osin
Bergström, S., & Leppänen, A., 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita.
Muut oppimisympäristön materiaalit

Opetusmenetelmät

Opintojakso on jaettu teemoihin. Teemat tukevat oppimisprosessia ja teemat sisältävät seuraavia vaiheita:
1. Itsenäinen perehtyminen aiheeseen ja/tai oppimistehtäviä. (flipped learning)
2. Teemaan liittyviä alustuksia (luento, asiantuntijaluento).
3. Yhteisiä luentotehtäviä. (problem-based learning)
4. Ryhmätyöhön liittyvä workshop. (case study)
5. Tentti

Oppimistehtävien aineistot ja palautusmuodot vaihtelevat (teksti, kuva, video).

Ryhmätyö läpileikkaa kaikki opintojakson teemat.

Opiskelijoiden läsnäolo tarkastetaan kolmen viikon kuluttua toteutuksen alkamisesta. Opiskelijan tulee osallistua aloitusluennolle ja tehdä ennakkotehtävä jatkaakseen opintojaksolla.

Opintojakson arvosana muodostuu oppimistehtävien ja ryhmätyön perusteella. Arvosanaan voi vaikuttaa pakollisiin luentokertoihin osallistuminen.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Vierailuluentoja
Harjoitustehtävä case-yritykseen

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tentin ajankohta ilmoitetaan opintojakson alkaessa.
Hylätyn tenttisuorituksen voi uusia kaksi kertaa opintojaksolla ilmoitettuna aikana.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

- luennot 18 tuntia
- oppimistehtävät ja opiskelumateriaaliin perehtyminen 60 tuntia
- tenttiin valmistautuminen ja tentti 30 tuntia

Yhteensä 108 opiskelijan työtuntia.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Välttävä 1 Tunnet markkinoinnin automaation peruskäsitteet ja -menetelmät. Osaat tehdä yksinkertaisen markkinoinnin automaation suunnitelman. Osaat tuottaa sisältöä automaation tueksi.

Tyydyttävä 2 Hallitset markkinoinnin automaation peruskäsitteet ja -menetelmät. Osaat tehdä markkinoinnin automaation suunnitelman ja teet osittain tavoitteisiin perustuvia markkinointipäätöksiä. Osaat tuottaa osittain tavoitteisiin liittyvää sisältöä automaation tueksi.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä 3 Hallitset markkinoinnin automaation kokonaisuuden. Ymmärrät käsitteiden suhteet ja osaat tehdä valintoja markkinoinnin automaation suunnittelussa. Osaat tehdä tavoitteisiin perustuvia markkinointipäätöksiä. Osaat tuottaa tavoitteisiin soveltuvaa sisältöä automaation tueksi.

Kiitettävä 4 Hallitset markkinoinnin automaation kokonaisuuden ja osaat arvioida eri menetelmien tilanteeseen soveltuvuutta. Osaat kerätä, soveltaa ja välittää tietoa itsenäisesti. Raportoinnissasi hyödynnät lähteitä monipuolisesti. Teet toimivia strategisia valintoja markkinoinnin automaation suunnittelussa ja luotettavia markkinoinnin päätöksiä, jotka perustuvat selkeästi muodostettuihin tavoitteisiin. Tuotat tavoitteisiin ja kohderyhmälle soveltuvaa, visuaalisesti havainnollistettua sisältöä automaation tueksi.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen 5 Hallitset markkinoinnin automaation kokonaisuuden ja osaat yhdistää sen yrityksen strategiaan. Arvioit kriittisesti ja perustelet tekemäsi valinnat. Keräät, sovellat ja välität tietoa itsenäisesti. Raportoinnissasi hyödynnät lähteitä monipuolisesti ja kriittisesti. Suunnittelet erilaisia strategiaan pohjautuvia markkinoinnin automaation ratkaisuja. Osaat tehdä luotettavia markkinoinnin päätöksiä, jotka perustuvat selkeästi muodostettuihin tavoitteisiin. Osaat itsenäisesti tuottaa tavoitteisiin ja kohderyhmälle soveltuvaa, visuaalisesti vaikuttavaa sisältöä automaation tueksi. Perustelet kriittisesti tekemäsi valinnat.

Esitietovaatimukset

Markkinoinnin perusteiden hallinta, digitaalisen markkinoinnin perusosaaminen

Lisätiedot

Avoin amk 5

Opintojakso sisältää tentin. Ryhmätyön arviointi perustuu jatkuvaan palautteeseen.

Siirry alkuun