Siirry suoraan sisältöön

Services Design (3 op)

Toteutuksen tunnus: YHGS1007-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.04.2025 - 30.04.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
02.06.2025 - 19.06.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoimintayksikkö
Toimipiste
Pääkampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
0 - 45
Opettajat
Blair Baldwin
Ryhmät
ZJK25KH
Korkeakoulujen välinen yhteistyö, LITA
ZJA25KH
Avoin amk, lita
HBI25VKSS
Like's Summer School 2025 (Bachelor's)
Opintojakso
YHGS1007

Toteutuksella on 6 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 16 t 30 min.

Aika Aihe Tila
Ti 03.06.2025 klo 09:00 - 11:45
(2 t 45 min)
Services Design YHGS1007-3005
R35FP05 Valjakka Auditorio (UTI/TEKN AOKK)
To 05.06.2025 klo 09:00 - 11:45
(2 t 45 min)
Services Design YHGS1007-3005
R35F413 Oppimistila (aik)
Ma 09.06.2025 klo 09:00 - 11:45
(2 t 45 min)
Services Design YHGS1007-3005
R35F413 Oppimistila (aik)
Ke 11.06.2025 klo 09:00 - 11:45
(2 t 45 min)
Services Design YHGS1007-3005
R35F413 Oppimistila (aik)
Ma 16.06.2025 klo 09:00 - 11:45
(2 t 45 min)
Services Design YHGS1007-3005
R35F413 Oppimistila (aik)
Ke 18.06.2025 klo 09:00 - 11:45
(2 t 45 min)
Services Design YHGS1007-3005
R35F413 Oppimistila (aik)
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

0-5

Tavoitteet

Upon completion of this course students will be able to
• Explain the importance of services design as a distinctive and vital part of success in the current global economy for business.
• Describe the gaps model of services quality and the relationship between customer expectations and customer perceptions of service.
• Develop services design frameworks for understanding customer requirements, building customer relationships, and solving service quality problems.
• Construct and align services design frameworks with customer defined standards.
• Explain the role of management, employees and customers in delivering and performing the service process.
• Identify strategies for alignment of demand and capacity in services business.
• Describe strategies to manage services design promises and the role that pricing plays in services design.

Sisältö

This course introduces the distinctive design of service industries, service as a product, customer service and derived service and their importance in the economy for both profit and non-profit organizations. Included is the introduction of the gaps model of service quality and a detailed explanation of causes of the gaps and introduces strategies to create a sustainable competitive advantage by managing the gaps. Throughout the course, the importance of technology in the delivery and marketing of services is emphasized.

Aika ja paikka

maanantai 2. kesäkuuta - keskiviikko 18. kesäkuuta, 2025
Kouluttajasi ilmoittaa luokka-ajat ja -paikat.

Oppimateriaalit

Kaikki kurssin materiaalit ovat saatavilla Moodlen kurssirakenteessa.

Opetusmenetelmät

Kurssilla esitellään ammatillisia palvelualoja, niiden merkitystä urallesi ja taloudelle sekä voittoa tavoittelevien että voittoa tavoittelemattomien organisaatioiden osalta. Opiskelijat oppivat palvelumuotoilun mallin. Kurssin metodologia antaa opiskelijoille mahdollisuuden työskennellä tiimeissä ja soveltaa oppimaansa valitsemaansa palveluorganisaatioon. Opiskelijat soveltavat teoriaa suorittaakseen valitsemansa palveluorganisaation palvelumuotoilutarkastuksen ja antaakseen parannussuosituksia. Opiskelijat ymmärtävät tätä kokemuksellista oppimista hyödyntäen paremmin, miten palvelumuotoilun avulla voidaan kehittää kestävä kilpailuetu.

Palvelumuotoilun kurssi on suunniteltu toteuttamaan kokemuksellista oppimista. Kasvokkain tapahtuvaan vuorovaikutukseen kuuluu, että opiskelijat työskentelevät tiimeissä valitakseen palveluorganisaation Jyvaskylän alueella ja suorittaakseen palvelumuotoilun auditoinnin. Opetusmenetelmä antaa opiskelijoille mahdollisuuden työskennellä yhdessä ja oppia lisää suomalaisesta yrityskulttuurista Services design -mallin linssin läpi.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Students that successfully understand the Services Design model will acquire skills to allow them to find work in those service industries that heavily rely on the combination of an intangible diverse experience and tangible products. As an example, students in Canada have found broad employment in online services, tourism & hospitality, professional service firms including transportation, management consulting, government services, and the retail services industry.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tällä kurssilla ei ole tenttiä

Kansainvälisyys

Tämä kurssi tarjotaan osana Jamk Summer School in Leadership -kurssia: A Nordic Experience. Siihen osallistuu 150 opiskelijaa eri puolilta maailmaa, ja se tarjoaa suomalaisille opiskelijoille ja vaihto-opiskelijoille erinomaisen kansainvälisen opiskelijaverkoston.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kurssin aikataulu on lueteltu Jamkin verkkosivujen Moodle-kurssikuoressa.
Tunteja on yhteensä 15 tuntia.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Fail 0
Knowledge and Understanding: The student is unable to demonstrate the basic theoretical and conceptual knowledge. Central concepts of service design are not understood.
Transferable skills: None. The student in incapable of understanding the basic theory behind service design and has no ability to present is unable to present in writing or orally on the elements of services design.

Inadequate 1
Knowledge and Understanding: The student is able to demonstrate a superficial understanding of theoretical and conceptual knowledge. The comprehension of central concepts of service design remain vague or are largely incomplete. The ability to apply the concepts of services design to business are limited in scope and content.
Transferable skills: Negligible. The student is unable to apply the central concepts of services design to an applied business scenario; and the student has very limited abilities to communicate in English both orally and in written format on the elements of services design.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Satisfactory 2
Knowledge and Understanding: The student is able to demonstrate a basic theoretical and conceptual knowledge of services design. The majority of the central concepts of services design can be defined and the student has a rudimentary ability to apply these concepts to service businesses.
Transferable skills: The student understands the basic theory and possesses a limited ability to apply the concepts in a practical manner to service businesses. The student is able to communicate in English both in oral and written format and is able to prepare and present reports with a significant amount of direction.

Good 3
Knowledge and Understanding: The student knows the basic theoretical and conceptual knowledge of services design. Central concepts have been defined with clarity and accuracy The student displays a fairly good command of the subject area and is able to demonstrate basic applications to service businesses.
Transferable skills: The student can explain the theory of services design and with assistance, can apply the theory to services businesses. The student is able to communicate in English both in oral and written format and is able to prepare and present reports with limited amount of direction
Very Good 4
Knowledge and Understanding: The student demonstrates a thorough and consistent theoretical and conceptual knowledge of services design. Central concepts are defined with clarity, accuracy and logic. The student is able to demonstrate complete applications to service businesses.
Transferable skills: The student can explain the theory of services design and with minimal assistance, can apply the theory to services businesses. The student possesses very good skills in communicating effectively in English both in oral and written format and is able to prepare and present reports at a high level of proficiency and with almost no direction.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Excellent 5
Knowledge and Understanding: The student demonstrates an exceptional theoretical and conceptual knowledge of services design. Central concepts are defined with clarity, accuracy, logical and persuasiveness and as well contain innovative content. The student displays a command of the subject area that befits a professional practicing in the service business.
Transferable skills: The student possesses advanced knowledge in services design and can communicating in a superior manner in English both in oral and written format and is able to prepare reports and present reports at a level of proficiency matching a service professional.

Esitietovaatimukset

An introductory course in marketing.

Lisätiedot

Kurssilla on seuraavat osatekijät, jotka muodostavat arvioinnin perustan.

Sovelletun projektin osat I-VI Loppuraportti (tiimin arvosana) .6
Sovelletun hankkeen esittely (yksilöllinen arvosana) .3
Osallistuminen luokkaan (henkilökohtainen arvosana) .1
Yhteensä 1,0

Opiskelijan arviointiperusteet: Kukin opiskelija arvioidaan asteikolla 1-5 alla esitetyllä tavalla.

Riittävä 1
Tieto ja ymmärrys: Opiskelija osaa osoittaa teoreettisen ja käsitteellisen perustietämyksen. Keskeiset käsitteet on määritelty epämääräisesti. Opiskelija pystyy osoittamaan, että hän hallitsee aihealueen keskeiset käsitteet.
Siirrettävät taidot: Opiskelijan kyky kommunikoida englanniksi sekä suullisesti että kirjallisesti on hyvin rajallinen, eikä hän pysty laatimaan ja esittämään raportteja tehokkaasti.
Tyydyttävä 2
Tietämys ja ymmärtäminen: Opiskelija pystyy antamaan jonkin verran näyttöä teoreettisista ja käsitteellisistä tiedoistaan. Keskeiset käsitteet on määritelty osittain. Opiskelija tuntee aihealueen vain pintapuolisesti.
Siirrettävät taidot: Opiskelija osaa viestiä englanniksi sekä suullisesti että kirjallisesti vähäisessä määrin ja osaa laatia ja esittää raportteja hyvin.
Hyvä 3
Tietämys ja ymmärtäminen: Opiskelija tuntee kansainväliseen markkinointiviestintään liittyvät teoreettiset ja käsitteelliset viitekehykset. Keskeiset käsitteet on määritelty hyvin. Opiskelija hallitsee aihealueen hyvin.
Siirrettävät taidot: Opiskelija osaa viestiä englanniksi sekä suullisesti että kirjallisesti ja osaa laatia ja esittää raportteja asianmukaisesti.
Erittäin hyvä 4
Tietämys ja ymmärtäminen: Opiskelija osoittaa vankkaa ja oikeaa teoreettista ja käsitteellistä tietämystä. Keskeiset käsitteet on määritelty tarkasti. Opiskelija hallitsee aihealueen hyvin.
Siirrettävät taidot: Opiskelijalla on erittäin hyvät taidot kommunikoida tehokkaasti englannin kielellä sekä suullisesti että kirjallisesti ja hän osaa laatia ja esittää raportteja erittäin hyvin.
Kiitettävä 5
Tietämys ja ymmärtäminen: Opiskelija osoittaa teoreettisen ja käsitteellisen tietämyksensä yksityiskohtaisesti. Keskeiset käsitteet on määritelty tarkasti. Opiskelija hallitsee aihealueen selkeästi.
Siirrettävät taidot: Opiskelijalla on kehittyneet taidot kommunikoida tehokkaasti englannin kielellä sekä suullisesti että kirjallisesti ja hän osaa laatia raportteja ja esittää ne sujuvasti.

Siirry alkuun