Management of Accessible Tourism Services (5 op)
Toteutuksen tunnus: MT00CK85-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
-
16.03.2026 - 20.05.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Verkko-opetus
- Yksikkö
- Liiketoimintayksikkö
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 20 - 50
- Koulutus
- Bachelor's Degree Programme in Tourism Management (AMK)
- Opettajat
- Petra Blinnikka
- Riitta Koivisto
- Ryhmät
-
ZJA26KMAvoin amk, marata
-
MTM24S1Bachelor's Degree Programme in Tourism Management
-
MTM23S1Bachelor's Degree Programme in Tourism Management
-
MTM22S1Bachelor's Degree Programme in Tourism Management
- Opintojakso
- MT00CK85
Arviointiasteikko
0-5
Sisällön jaksotus
Opintojakson alussa orientoidut opintojaksolle ja aloitat itsenäisen opiskelun sekä osallistut webinaareihin teoriatiedon hankkimiseksi. Teet webinaarien välissä vaiheittain matkailuyrityksen esteettömyysanalyysiä. Opintojakson jokaisessa webinaarissa saat osatehtävän, jossa viet analyysiä eteenpäin ja sovellat teoriaa käytäntöön.
Tavoitteet
The purpose of this course is to deepen your understanding in accessible tourism. You will learn how accessibility is implemented in customer service, tourism production processes, product development and human resources management. After this course you understand the importance of service and attitude culture in managing accessible services and service production and know different methods to assess accessibility in physical environment.
Competences:
Tourism business, Ethics, Sustainable development
Learning outcomes:
You identify how accessibility can be taken into account both in customer service, production processes, product development and human resources management. You understand the importance of service and attitude culture in managing accessible services and service production. You recognize methods to assess physical accessibility.
You are able to utilise your understanding of accessibility in the development and management of the accessible tourism services.
Sisältö
Service processes and accessibility
Accessible service and attitude culture
Development of accessible services
Accessibility assessment
Management of accessible tourism services
Aika ja paikka
Opintojakson alkaessa pääset Moodle-verkko-oppimisympäristöön, jolloin saat ohjeet ennakkotehtävään. Opintojakso sisältää viisi webinaaria, joiden lisäksi opiskelet itsenäisesti opettajan ohjeiden mukaisesti. Opintojakso päättyy 20.5.2026.
Oppimateriaalit
Jamin, A., Gbadamosi, G., Stoyanova-Bozhkova, S. 2024. The ecosystem of disability inclusion in hospitality and tourism organisations: an integrative review and research agenda.
International Journal of Contemporary Hospitality Management. ISSN: 0959-6119
Opetusmenetelmät
Verkko-opintojakso, joka edellyttää osallistumistasi webinaareihin, itsenäistä työskentelyä, tehtävien suorittamisen (ennakkotehtävä ja matkailuyrityksen esteettömyysanalyysi), keskusteluun osallistumisen, omien havaintojen esittämisen sekä oman oppimisen arvioinnin.
Webinaareihin osallistuminen edellyttää toimivaa kameraa, kuulokkeita ja mikrofonia.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojakson aikana toteutat itsenäisen analyysitehtävän valitsemaasi matkailuyritykseen. Vierailevat luennoitsijat jakavat kokemuksiaan aiheesta.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Kansainvälisyys
Kansainvälinen näkökulma teemaan esimerkkien ja materiaalien kautta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Orientoituminen (5 tuntia): Tutustut oppimistavoitteisiin, sisältöihin ja tehtäviin; suunnittelet ajankäyttösi sekä henkilökohtaiset oppimistavoitteesi, teet ennakkotehtävän.
Teoreettinen tieto (60 tuntia): Osallistut webinaareihin (5 x 2 h) sekä opiskelet itsenäisesti.
Käytännön osaaminen (50 tuntia): Tutustut valitsemaasi matkailuyritykseen ja analysoit sen esteettömyyttä palvelutuotannon ja -prosessien, palvelukulttuurin, laadun sekä johtamisen näkökulmista. Analyysitehtävässä linkität teoreettista tietoa käytäntöön sekä esittelet löydöksesi opiskelijakollegoillesi.
Itsearviointi (20 tuntia): Kokoat oppimispäiväkirjaan opintojaksolla oppimastasi ja arvioit oman osaamisesi kehittymistä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Sufficient 1: You identify how accessibility can be taken into account both in customer service, production processes, product development and human resources management. You understand the importance of service and attitude culture in managing accessible services and service production. You recognize methods to assess physical accessibility.
You are able to utilise your understanding of accessibility in the development and management of the accessible tourism services.
Satisfactory 2: You understand how accessibility can be taken into account both in customer service, production processes, product development and human resources management. You can explain the importance of service and attitude culture in managing accessible services and service production. You categorize methods to assess physical accessibility. You are able to utilise your understanding of accessibility in the development and management of the accessible tourism services.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Good 3: You find solutions how accessibility can be taken into account both in customer service, production processes, product development and human resources management. You can explain the importance of service and attitude culture in managing accessible services and service production. You demonstrate methods to assess physical accessibility. You use your understanding of accessibility in the development and management of the accessible tourism services.
Very Good 4: You can compare different solutions to improve accessibility in customer service, production processes, product development and human resources management. You can explain the importance of service and attitude culture in managing accessible services and service production. You demonstrate methods to assess physical accessibility. You apply your understanding of accessibility in the development and management of the accessible tourism services.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Excellent 5: You can critically analyze different solutions to improve accessibility in customer service, production processes, product development and human resources management. You apply the importance of service and attitude culture in managing accessible services and service production. You demonstrate methods to assess physical accessibility. You apply your understanding of accessibility in the development and management of the accessible tourism services.
Esitietovaatimukset
The student understands the concepts related to accessible tourism. He/she recognizes the special characteristics and needs of the customers in accessible services.
Lisätiedot
Tehtävien arviointi pohjautuu opintojakson arviointikriteereihin, jonka lisäksi arvioit omaa oppimistasi. Hyväksytysti suorittaminen edellyttää kaikkien tehtävien tekemisen.
Opintojaksolla opiskelu edellyttää, että olet suorittanut ennakkotehtävän 3 viikon kuluessa opintojakson alkamisesta.