Siirry suoraan sisältöön

Infran tuotannonsuunnittelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: TR00BV03-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
04.08.2025 - 21.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
25.08.2025 - 19.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologiayksikkö
Toimipiste
Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 20
Koulutus
Rakennusmestari (AMK)
Opettajat
Petri Pelkonen
Ryhmät
TRM23KMM
Rakennusmestari (AMK)
Opintojakso
TR00BV03
Toteutukselle TR00BV03-3001 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

0-5

Tavoitteet

Opintojakson toteuttaa LAB-AMK.

Opintojakson tarkoitus

Opiskelija tuntee erilaiset aikataulumuodot ja osaa laatia alustavan yleisai-kataulun. Opiskelija osaa rakennushankkeen tuotannonohjausmenetelmät projekti- ja tehtävätasolla. Opiskelija ymmärtää rakennushankkeen ajallisen suunnittelun välttämättömyyden ja osaa laatia työaikataulun sekä viikkoai-kataulun. Opiskelija tuntee tehtäväsuunnitelmien tärkeyden ja osaa laatia tehtäväsuunnitelmia. Opiskelija ymmärtää sekä rakentamisen että toimin-nan laadun merkityksen ja osaa laatia työmaan laatusuunnitelman. Opiskeli-ja tuntee rakennushankkeen riskien hallinnan, tiedotuksen yms. ja niiden merkityksen rakennushankkeelle.
Opiskelija tuntee työturvallisuutta koskevan lainsäädännön ja aihealueen käsitteet.

Sisältö

Aikataulumuodot, aikataulujen laatiminen ja seuranta ATK:n avulla, työ-suunnittelu, laatujärjestelmät, työmaan laatusuunnitelmat ja laadunhallin-nan menettelytavat. Työmaan massansiirtojen suunnittelu. Erilaiset työmaa-ta koskevat suunnitelmat. Riskit ja niiden hallinta, tiedonkulun hallinta. Vuo-denajan merkitys infrahankkeelle.

Aika ja paikka

Lähiopetus ja verkkoluennot lähipäivinä lukujärjestyksen mukaan. Mahdollisuus seurata luentoja myös luokassa Rajakadulla.

Oppimateriaalit

Luennoilla jaettava materiaali
Infrahankkeen tuotannonhallinta, Mika Lindholm

Opetusmenetelmät

Opintojaksolla käytetään seuraavia opetusmenetelmiä:
- Luennot / Verkkoluennot,
- Harjoitustyöt / Oppimistehtävät,

Opiskelija saa ohjausta
- palaute harjoitustehtävistä
- palaute kokeista
Tekoälysovellusten vastuulliseen ja läpinäkyvään käyttämiseen kannustetaan tällä opintojaksolla.
- Kunkin oppimistehtävän ohjeissa on tarvittaessa tarkennuksia sen hyödyntämisestä tarkemmin tällä opintojaksolla.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Työmaavierailut mahdollisuuksien mukaan,
Yritysvierailut koululla mahdollisuuksien mukaan,

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat sovitaan Opintojakson ensimmäisellä kontaktitunnilla.
Opintojakson aloitustentti on suoritettava kolmen ( 3 ) viikon kuluessa opintojakson aloituspäivästä, jotta opiskeluoikeus toteutuksella säilyy.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opinnollistaminen tai Hyväksilukeminen on mahdollista Jamkin Peppi ohjeistuksessa esitetyllä tavalla.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yksi opintopiste tarkoittaa laskennallisesti keskimäärin 27 tunnin työtä. Kuormitus jakautuu eri tavoin opintojakson toteutustavasta riippuen.
-------------------
Tällä opintojaksolla ajankäyttö ja kuormitus jakautuu seuraavasti:
Kokonaiskuorma: 13 h
Kontaktiluennot: 30 h
Oppimista tukevat kotitehtävät: 40 h
Opintojaksolla tehtävät harjoitus-/projektityöt: 63 h

Varaa tällä opintojaksolla opiskeluun aikaa n. 6-9 h/vko omaa aikaasi.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa opintojakson tavoitteiden mukaisen sisällön tyydyttävästi.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa opintojakson tavoitteiden mukaisen sisällön hyvin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa opintojakson tavoitteiden mukaisen sisällön erinomaisesti.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Kurssitenttiä ei ole suoritettu hyväksyttävästi tai harjoitustyö on tekemättä.

Esitietovaatimukset

Maarakennus, väylät ja verkostot-kurssi
Infran määrä- ja kustannuslaskenta-kurssi

Lisätiedot

Arviointimenetelmät:
- Tentti,
- Harjoitustyö,
- Oppimistehtävät,

Arviointi on kehittävää, jatkuvaa, osaamistavoitteisiin pohjautuvaa, laadullista ja kriteeriperusteista ja siinä opiskelijan itsearvioinnilla on tärkeä rooli.

Ks. myös Arviointi

Siirry alkuun