Markkinoinnin perusteetLaajuus (5 op)
Tunnus: HY00CS09
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuasi osaat:
huomioida markkinoinnin vastuullisuuden ja digitalisaation markkinoinnissa
kuvata markkinointiratkaisuja huomioiden segmentointiperusteet sekä kuluttajakäyttäytymiseen liittyvät tekijät ja erilaiset kilpailukeinot sekä niiden hyödyntämisen
tunnistaa asiakaspalvelu- ja myyntityön vaiheet ja toimit niissä asiakaslähtöisesti.
Osaamiset
Työelämässä toimiminen
Eettisyys
Kestävä kehitys
Sisältö
Markkinoinnin käsite, keskeiset tehtävät ja asiakkaan arvontuotanto
Markkinoinnin toimintaympäristö
Ostoprosessi ja asiakaskäyttäytyminen
Segmentointi ja ostajapersoonat
Markkinoinnin kilpailukeinot
Asiakaspalvelu- ja myyntityön vaiheet