Asiakkuuksien ja myyntiprosessin hallintaLaajuus (5 op)
Tunnus: HY00CS17
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Tanja Shemeikka
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuasi osaat:
tunnistaa asiakkuuksien hallinnan merkityksen ja arvon liiketoiminnan menestystekijänä
selvittää asiakasymmärryksen ja asiakasdatan roolia osana asiakaskokemuksen muodostumista
tiedostaa myynti- ja neuvottelutaitojen merkityksen monikanavaisessa myyntiprosessissa.
Osaamiset
Ennakoiva kehittäminen
Työelämässä toimiminen
Sisältö
Asiakkaan arvon ja asiakaskokemuksen muodostuminen
Asiakkuuksien hallinta (hankinta ja ylläpito), asiakasuskollisuus, asiakaskannattavuus
Asiakasymmärrys ja asiakasdatan rooli
Myyntiprosessin (ratkaisumyynti) hallinta monikanavaisesti
Myynti- ja neuvottelutaidot