Let´s talk about children method in co-operation with familiesLaajuus (3 - 5 cr)
Code: SZZZ1921
Credits
3 - 5 op
Teaching language
- Finnish
Responsible person
- Jenni Ikola-Mäki, Hyvinvointiyksikkö
Objective
Opiskelija osaa käyttää työssään Lapset Puheeksi-menetelmän lokikirjaa ja keskustella perheiden kanssa voimavaralähtöisesti. Hän osaa järjestää Lapset puheeksi neuvonpidon ja toimia siinä moniammatillisen työryhmän jäsenenä tai vetäjänä. Opiskelija osaa keskustella perheiden kanssa lasten kehityksestä ja kehitysympäristöjen merkityksestä lapsen kasvulle ja hyvinvoinnille. . Opiskelija osaa kartoittaa keskeiset toimijat lapsen ja perheen elämässä ja toimia moniammatillisessa yhteistyössä perheen tarpeiden mukaisesti.
Content
Lapset puheeksi-menetelmään tutustuminen ja opetteleminen. Oma-aloitteinen toiminta moniammatillisessa yhteistyössä. Palvelujen ja eri toimijoiden yhteistyön saumattomuus perheen näkökulmasta.
Qualifications
Opiskelija hahmottaa perheiden terveyden edistämisen tavoitteita ja menetelmiä lapsiperheiden palveluiden kentässä. Opiskelijalla on ymmärrys sivistys-, sosiaali- ja terveysalan moniammatillisesta yhteistyöstä.
Assessment criteria, approved/failed
Pass;
You can use the Let´s talk about children log books and support the family in the Let´s talk about children-process.
You are able to discuss with families about child´s development and you recognize the importance of developmental environments for child´s growth and well-being.
You demonstrate an understanding of the determinants of inclusion and support for family involvement in the Let´s talk about children-process.
You demonstrate that you recognize the key players in family life in different services.
Enrollment
20.11.2023 - 04.01.2024
Timing
08.01.2024 - 20.05.2024
Number of ECTS credits allocated
3 - 5
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Online learning
Unit
School of Health and Social Studies
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 25
Degree programmes
- Degree Programme in Midwifery
- Degree Programme in Nursing
Teachers
- Jenni Ikola-Mäki
Objectives
Opiskelija osaa käyttää työssään Lapset Puheeksi-menetelmän lokikirjaa ja keskustella perheiden kanssa voimavaralähtöisesti. Hän osaa järjestää Lapset puheeksi neuvonpidon ja toimia siinä moniammatillisen työryhmän jäsenenä tai vetäjänä. Opiskelija osaa keskustella perheiden kanssa lasten kehityksestä ja kehitysympäristöjen merkityksestä lapsen kasvulle ja hyvinvoinnille. . Opiskelija osaa kartoittaa keskeiset toimijat lapsen ja perheen elämässä ja toimia moniammatillisessa yhteistyössä perheen tarpeiden mukaisesti.
Content
Lapset puheeksi-menetelmään tutustuminen ja opetteleminen. Oma-aloitteinen toiminta moniammatillisessa yhteistyössä. Palvelujen ja eri toimijoiden yhteistyön saumattomuus perheen näkökulmasta.
Learning materials and recommended literature
Material related to the method and the study module is available in a learning environment.
Information and material about the method are available on MIELI ry's website https://mieli.fi/fi
and Toimiva lapsi & perhe-työ MIELI ry https://mieli.fi/fi/kehittämistoiminta/lapset-ja-nuoret/toimiva-lapsi-perhe-työ
Teaching methods
Contact teaching online
Practicing the method with the help of pair and group work and case work
Independent practice of discussions and independent work on learning tasks
Practical training and working life connections
Discussions can be practiced in connection with internships, if it is possible during the course
Student workload
3 credits 81h;
Preliminary assignment 4h
Contact teaching online 18h (5 contacts)
Kids talk conversations 8h
Written assignments 21h
Independent work 30h
5 credits 135h;
Preliminary assignment 4h
Contact teaching online 18h (5 contacts)
Children Speak-up discussions 8h
Written assignments 38h
Learning diary 17h
Independent work 50h
Content scheduling
Independent work is timed for the entire course and the student's learning process proceeds as an alternating entity of remote contacts and independent work.
Further information for students
CampusOnline 15 seats
Open University 5 seats
Evaluation scale
Pass/Fail
Evaluation criteria, pass/failed
Pass;
You can use the Let´s talk about children log books and support the family in the Let´s talk about children-process.
You are able to discuss with families about child´s development and you recognize the importance of developmental environments for child´s growth and well-being.
You demonstrate an understanding of the determinants of inclusion and support for family involvement in the Let´s talk about children-process.
You demonstrate that you recognize the key players in family life in different services.
Prerequisites
Opiskelija hahmottaa perheiden terveyden edistämisen tavoitteita ja menetelmiä lapsiperheiden palveluiden kentässä. Opiskelijalla on ymmärrys sivistys-, sosiaali- ja terveysalan moniammatillisesta yhteistyöstä.
Enrollment
01.11.2022 - 05.01.2023
Timing
09.01.2023 - 19.05.2023
Number of ECTS credits allocated
3 - 5
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Online learning
Unit
School of Health and Social Studies
Campus
Lutakko Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
15 - 15
Degree programmes
- Degree Programme in Midwifery
- Degree Programme in Nursing
Teachers
- Jenni Ikola-Mäki
Objectives
Opiskelija osaa käyttää työssään Lapset Puheeksi-menetelmän lokikirjaa ja keskustella perheiden kanssa voimavaralähtöisesti. Hän osaa järjestää Lapset puheeksi neuvonpidon ja toimia siinä moniammatillisen työryhmän jäsenenä tai vetäjänä. Opiskelija osaa keskustella perheiden kanssa lasten kehityksestä ja kehitysympäristöjen merkityksestä lapsen kasvulle ja hyvinvoinnille. . Opiskelija osaa kartoittaa keskeiset toimijat lapsen ja perheen elämässä ja toimia moniammatillisessa yhteistyössä perheen tarpeiden mukaisesti.
Content
Lapset puheeksi-menetelmään tutustuminen ja opetteleminen. Oma-aloitteinen toiminta moniammatillisessa yhteistyössä. Palvelujen ja eri toimijoiden yhteistyön saumattomuus perheen näkökulmasta.
Learning materials and recommended literature
Material related to the method and the study module is available in a learning environment.
Information and material about the method are available on MIELI ry's website https://mieli.fi/fi
and Toimiva lapsi & perhe-työ MIELI ry https://mieli.fi/fi/kehittämistoiminta/lapset-ja-nuoret/toimiva-lapsi-perhe-työ
Teaching methods
Contact teaching online
Practicing the method with the help of pair and group work and case work
Independent practice of discussions and independent work on learning tasks
Practical training and working life connections
Discussions can be practiced in connection with internships, if it is possible during the course
Student workload
3 credits 81h;
Preliminary assignment 4h
Contact teaching online 18h (5 contacts)
Kids talk conversations 8h
Written assignments 21h
Independent work 30h
5 credits 135h;
Preliminary assignment 4h
Contact teaching online 18h (5 contacts)
Children Speak-up discussions 8h
Written assignments 38h
Learning diary 17h
Independent work 50h
Content scheduling
Independent work is timed for the entire course and the student's learning process proceeds as an alternating entity of remote contacts and independent work.
Further information for students
CampusOnline 10 seats
Open University 5 seats
Evaluation scale
Pass/Fail
Evaluation criteria, pass/failed
Pass;
You can use the Let´s talk about children log books and support the family in the Let´s talk about children-process.
You are able to discuss with families about child´s development and you recognize the importance of developmental environments for child´s growth and well-being.
You demonstrate an understanding of the determinants of inclusion and support for family involvement in the Let´s talk about children-process.
You demonstrate that you recognize the key players in family life in different services.
Prerequisites
Opiskelija hahmottaa perheiden terveyden edistämisen tavoitteita ja menetelmiä lapsiperheiden palveluiden kentässä. Opiskelijalla on ymmärrys sivistys-, sosiaali- ja terveysalan moniammatillisesta yhteistyöstä.
Enrollment
01.08.2022 - 25.08.2022
Timing
29.08.2022 - 21.12.2022
Number of ECTS credits allocated
3 - 5
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Online learning
Unit
School of Health and Social Studies
Campus
Lutakko Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
15 - 15
Degree programmes
- Degree Programme in Midwifery
- Degree Programme in Nursing
Teachers
- Jenni Ikola-Mäki
Objectives
Opiskelija osaa käyttää työssään Lapset Puheeksi-menetelmän lokikirjaa ja keskustella perheiden kanssa voimavaralähtöisesti. Hän osaa järjestää Lapset puheeksi neuvonpidon ja toimia siinä moniammatillisen työryhmän jäsenenä tai vetäjänä. Opiskelija osaa keskustella perheiden kanssa lasten kehityksestä ja kehitysympäristöjen merkityksestä lapsen kasvulle ja hyvinvoinnille. . Opiskelija osaa kartoittaa keskeiset toimijat lapsen ja perheen elämässä ja toimia moniammatillisessa yhteistyössä perheen tarpeiden mukaisesti.
Content
Lapset puheeksi-menetelmään tutustuminen ja opetteleminen. Oma-aloitteinen toiminta moniammatillisessa yhteistyössä. Palvelujen ja eri toimijoiden yhteistyön saumattomuus perheen näkökulmasta.
Learning materials and recommended literature
Material related to the method and the study module is available in a learning environment.
Information and material about the method are available on MIELI ry's website https://mieli.fi/fi
and Toimiva lapsi & perhe-työ MIELI ry https://mieli.fi/fi/kehittämistoiminta/lapset-ja-nuoret/toimiva-lapsi-perhe-työ
Teaching methods
Contact teaching online
Practicing the method with the help of pair and group work and case work
Independent practice of discussions and independent work on learning tasks
Practical training and working life connections
Discussions can be practiced in connection with internships, if it is possible during the course
Student workload
3 credits 81h;
Preliminary assignment 4h
Contact teaching online 18h (5 contacts)
Kids talk conversations 8h
Written assignments 21h
Independent work 30h
5 credits 135h;
Preliminary assignment 4h
Contact teaching online 18h (5 contacts)
Children Speak-up discussions 8h
Written assignments 38h
Learning diary 17h
Independent work 50h
Content scheduling
Independent work is timed for the entire course and the student's learning process proceeds as an alternating entity of remote contacts and independent work.
Further information for students
CampusOnline 10 seats
Open University 5 seats
Evaluation scale
Pass/Fail
Evaluation criteria, pass/failed
Pass;
You can use the Let´s talk about children log books and support the family in the Let´s talk about children-process.
You are able to discuss with families about child´s development and you recognize the importance of developmental environments for child´s growth and well-being.
You demonstrate an understanding of the determinants of inclusion and support for family involvement in the Let´s talk about children-process.
You demonstrate that you recognize the key players in family life in different services.
Prerequisites
Opiskelija hahmottaa perheiden terveyden edistämisen tavoitteita ja menetelmiä lapsiperheiden palveluiden kentässä. Opiskelijalla on ymmärrys sivistys-, sosiaali- ja terveysalan moniammatillisesta yhteistyöstä.
Enrollment
01.11.2021 - 09.01.2022
Timing
03.01.2022 - 20.05.2022
Number of ECTS credits allocated
3 - 5
Mode of delivery
Face-to-face
Unit
School of Health and Social Studies
Teaching languages
- Finnish
Seats
15 - 15
Degree programmes
- Degree Programme in Midwifery
- Degree Programme in Nursing
Teachers
- Jenni Ikola-Mäki
Objectives
Opiskelija osaa käyttää työssään Lapset Puheeksi-menetelmän lokikirjaa ja keskustella perheiden kanssa voimavaralähtöisesti. Hän osaa järjestää Lapset puheeksi neuvonpidon ja toimia siinä moniammatillisen työryhmän jäsenenä tai vetäjänä. Opiskelija osaa keskustella perheiden kanssa lasten kehityksestä ja kehitysympäristöjen merkityksestä lapsen kasvulle ja hyvinvoinnille. . Opiskelija osaa kartoittaa keskeiset toimijat lapsen ja perheen elämässä ja toimia moniammatillisessa yhteistyössä perheen tarpeiden mukaisesti.
Content
Lapset puheeksi-menetelmään tutustuminen ja opetteleminen. Oma-aloitteinen toiminta moniammatillisessa yhteistyössä. Palvelujen ja eri toimijoiden yhteistyön saumattomuus perheen näkökulmasta.
Learning materials and recommended literature
Material related to the method and the study module is available in a learning environment.
Information and material about the method are available on MIELI ry's website https://mieli.fi/fi
and Toimiva lapsi & perhe-työ MIELI ry https://mieli.fi/fi/kehittämistoiminta/lapset-ja-nuoret/toimiva-lapsi-perhe-työ
Teaching methods
Contact teaching online
Practicing the method with the help of pair and group work and case work
Independent practice of discussions and independent work on learning tasks
Practical training and working life connections
Discussions can be practiced in connection with internships, if it is possible during the course
Student workload
3 credits 81h;
Preliminary assignment 4h
Contact teaching online 18h (5 contacts)
Kids talk conversations 8h
Written assignments 21h
Independent work 30h
5 credits 135h;
Preliminary assignment 4h
Contact teaching online 18h (5 contacts)
Children Speak-up discussions 8h
Written assignments 38h
Learning diary 17h
Independent work 50h
Content scheduling
Independent work is timed for the entire course and the student's learning process proceeds as an alternating entity of remote contacts and independent work.
Further information for students
CampusOnline 10 seats
Open University 5 seats
Evaluation scale
Pass/Fail
Evaluation criteria, pass/failed
Pass;
You can use the Let´s talk about children log books and support the family in the Let´s talk about children-process.
You are able to discuss with families about child´s development and you recognize the importance of developmental environments for child´s growth and well-being.
You demonstrate an understanding of the determinants of inclusion and support for family involvement in the Let´s talk about children-process.
You demonstrate that you recognize the key players in family life in different services.
Prerequisites
Opiskelija hahmottaa perheiden terveyden edistämisen tavoitteita ja menetelmiä lapsiperheiden palveluiden kentässä. Opiskelijalla on ymmärrys sivistys-, sosiaali- ja terveysalan moniammatillisesta yhteistyöstä.