Digitaalisten palvelujen johtaminenLaajuus (5 op)
Tunnus: MZ00CL25
Laajuus
5 op
Vastuuhenkilö
- Karoliina Väisänen
Osaamistavoitteet
Opintojakson tarkoitus
Digitaalisten palvelujen johtaminen on moniulotteinen prosessi. Asiakkaille digitaalisten palvelujen tulee olla helppokäyttöisiä ja tarjota lisäarvoa.Digitaalisten palvelujen johtamisessa on tärkeää seurata ja mitata digitaalisten palvelujen tehokkuutta ja vaikuttavuutta. Erilaisia mittareita voidaan käyttää digitaalisten palvelujen kehittämisen ja johtamisen tukena.
Osaamiset
Opintojakson tavoite
Ymmärrät yrityksen strategian ja digitaalisten palvelujen kehittämisen ja johtamisen yhteyden. Tiedät organisaatioiden vastuualueet ja roolit digitaalisten palvelujen kehittämiseen ja johtamiseen. Ymmärrät oikeiden teknologioiden valinnan merkityksen organisaatioiden digitaalisten palvelujen kehittämiselle ja johtamiselle. Tunnistat asiakaskokemuksen merkityksen palvelujen johtamisellle.
Sisältö
Digitaalisten palvelujen kehittäminen yrityksessä
Organisaatiotason digitaalisten palvelujen johtaminen
Organisaation teknologiavalinnat
Asiakaskokemus osana digitaalisten palvelujen johtamista
Digitaalisten palvelujen mittarit tehokkuuteen ja vaikuttavuuteen