Skip to main content

Game DesignLaajuus (3 cr)

Course unit code: HTP20820

General information


Credits
3 cr
Teaching language
Finnish

Objective

Opiskelija tuntee pelisuunnitteluun liittyvän perusterminologian sekä pystyy suunnittelemaan digitaalisen pelin, huomioimaan pelin toteutukseen tarvittavat resurssit sekä kuvaamaan pelin keskeisimmät mekaniikat, hahmot, tasot sekä kuvaamaan narratiivin ja äänisuunnittelun keskeiset piirteet.

Content

-Digitaaliset pelit ja niiden tyypit
-Pelisuunnittelun keskeiset käsitteet
-Suunnitteluprosessi
-Ideointi ja pelikonseptin luominen
-Monetisaatio
-Narratiivin suunnittelu
-Pelihahmot
-Kenttäsuunnittelu

Qualifications

Tietokoneen käyttötaito, perusosaaminen joltakin pelikehityksessä hyödeynnettävältä osa-alueelta: ohjelmointi, grafiikka, käsikirjoittaminen, äänisuunnittelu tai projektinhallinta

Assessment criteria, satisfactory (1)

o Kiitettävä (5): Opiskelija tuntee hyvin pelisuunnittelun käsitteet, pelisuunnitteluun liittyvät periaatteet ja menetelmät sekä pystyy luovasti soveltamaan tietotaitoaan sekä tuottamaan laadukkaan pelisuunnitteludokumentaation
o Hyvä (3-4): Opiskelija tuntee pelisuunnitteluun liittyvät, keskeisimmät käsitteet, periaatteet ja menetelmät sekä pystyy soveltamaan niitä tuottaakseen pelisuunnitteludokumentaation
o Tyydyttävä (1-2): Opiskelija ymmärtää pelisuunnitteluun liittyvät periaatteet ja menetelmät sekä pystyy tuottamaan pelisuunnitteludokumentaation.

Go back to top of page