Man in the Service EnvironmentLaajuus (5 cr)
Course unit code: MZMA0150
General information
- Credits
- 5 cr
- Teaching language
- Finnish
Objective
Opiskelija
* ymmärtää ihmistuntemuksen, ihmisten erilaisuuden ja monikulttuurisuuden merkityksen asiakaspalvelussa
* osaa soveltaa psykologista tietoa vuorovaikutustilanteissa
* tunnistaa kuluttajakäyttäytymiseen vaikuttavia psykologisia, kulttuurisia ja yhteiskunnallisia tekijöitä
* ymmärtää kuluttajakäyttäytymisen merkityksen palvelujen kehittämisen näkökulmasta
* tuntee kuluttajalainsäädäntöä ja osaa käyttää erilaisia oikeudellisia tietolähteitä
Content
* Ihmisen tarpeet, arvot, motivaatio, oppiminen ja persoonallisuus
* Ihmisen fyysinen, psyykkinen ja sosiaalinen erilaisuus mahdollisuuksina ja haasteina:
* Elämänkaari, monikulttuurisuus
* Ostopäätösprosessi
* Vuorovaikutus, roolit, sosiaalinen havaitseminen, ryhmädynamiikka
* Kuluttajakäyttäytymiseen vaikuttavat tekijät, tulevaisuuden asiakas
* Kuluttajansuoja
Qualifications
-
Assessment criteria, satisfactory (1)
1 (välttävä) – 2(tyydyttävä) Opiskelija tunnistaa asiakkaan käyttäytymiseen vaikuttavia keskeisiä tekijöitä.
3 (hyvä) – 4(kiitetävä) Opiskelija hallitsee arvosanan 1-2 vaadittavan ydinosaamisen lisäksi alla olevat asiat. Opiskelija ymmärtää asiakkaan käyttäytymisen syys-seuraussuhteita ja kykenee soveltamaan oppimaansa.
5(erinomainen) Opiskelija hallitsee arvosanan 3-4 vaadittavan keskeisen osaamisen lisäksi alla olevat asiat. Opiskelija kykenee analysoimaan oppimaansa ja pohtimaan asiakkaan käyttäytymiseen liittyviä ilmiötä kriittisesti ja innovatiivisesti.