Skip to main content

Assessing activity and participationLaajuus (5 cr)

Course unit code: SZZZ1523

General information


Credits
5 cr
Teaching language
Finnish

Objective

Student is competent to imply theoretical knowledge and valid assessment methods. Sudent can apply the clients perspective to the assessment process and support the client in self evaluation process. Student can critically evaluate the results of different assessment methods. He/she can choose valid and consistent methods in relation to the goals of the evaluation process and multidisciplinary team work. Student understands the validity and reliability issues of different assessment methods.

Content

Conseptualization of the measured phenomenon.
Operationalization.
Targeting, construct, and items of the measurement methods.
Deepening the understanding of validity and reliability.
Measurements in human sciences and the modern test theories.

Qualifications

Student is familiar of the steps of the evaluation process of the client’s functional or performance capacity or skills. Student have some practical experience of assessment process and using of some assessment tools.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opintojakson arviointi tapahtuu opettajan arviointina, vertaisarviointina, itsearviointina pohjautue seuraaviin kriteereihin.

5 (erinomainen) Opiskelija soveltaa hyvin asiakasarviointiin teoreettista osaamistaan ja pohtii kriittisesti tarkastelemiensa arviointi menetelmien kohdentuvuutta ja luotettavuutta. Hän osaa perustellusti valita asiakasarviointiin luotettavimmat ja soveltuvimmat arviointimenetelmät suhteessa arviointiprosessin tavoitteisiin moniammatillisen työryhmän työnjaon mukaisesti. Opiskelija argumentoi asiakkaan oman käsityksen/näkökulman merkitystä toiminnan ja osallistumisen arviointiprosessissa ja kykenee tuomaan esiin asiakkaan itsearviointiin vaikuttavia tekijöitä. Opiskelija osaa arvioida kriittisesti valitsemiensa toimintakyvyn arvioinnin tapojen tuottamaa tietoa. Opiskelija tarkastelee monipuolisesti arvioinnin luotettavuuteen vaikuttavia tekjöitä.

4 (kiitettävä) Opiskelija soveltaa asiakasarviointiin teoreettista osaamistaan ja kuvaa tarkastelemiensa arviointi menetelmien kohtentuvuutta ja luotettavuutta tutkimuksiin perustuen. Hän osaa valita asiakasarviointiin luotettavimmat ja soveltuvimmat arviointimenetelmät suhteessa arviointiprosessin tavoitteisiin. Opiskelija huomioi asiakkaan oman käsityksen/näkökulman toiminnan ja osallistumisen arviointiprosessissa. Opiskelija osaa arvioida valitsemiensa toimintakyvyn arvioinnin tapojen tuottamaa tietoa. Opiskelija tunnistaa ja tarkastelee arvioinnin luotettavuuteen vaikuttavia tekjöitä.

3 (hyvä) Opiskelija soveltaa asiakasarviointiin teoreettista osaamistaan ja kuvaa arviointi menetelmien luotettavuus tutkimuksia. Hän valitsee asiakasarviointiin soveltuvat arviointimenetelmät suhteessa arviointiprosessin tavoitteisiin. Opiskelija huomioi asiakkaan oman käsityksen/näkökulman toiminnan ja osallistumisen arviointiprosessissa. Opiskelija kuvaa valitsemiensa toimintakyvyn arvioinnin tapojen tuottamaa tietoa. Opiskelija tunnistaa arvioinnin luotettavuuteen vaikuttavia tekjöitä.

2 (tyydyttävä) Opiskelija soveltaa asiakasarviointiin teoreettista osaamistaan ja kuvaa arviointi menetelmien luotettavuus tutkimuksia. Hän valitsee asiakasarviointiin soveltuvat arviointimenetelmät. Opiskelija kuvaa osittain asiakkaan oman käsityksen/näkökulman toiminnan ja osallistumisen arviointiprosessissa. Opiskelija kuvaa valitsemiensa toimintakyvyn arvioinnin tapojen tuottamaa tietoa. Opiskelija tunnistaa ja tarkastelee arvioinnin luotettavuuteen vaikuttavia tekjöitä.

1 (välttävä) Opiskelija soveltaa asiakasarviointiin teoreettista osaamistaan ja kuvaa arviointi menetelmien luotettavuus tutkimuksia. Hän valitsee tarkasteluun asiakasarviointiin tarkoitetut arviointimenetelmät. Opiskelija kuvaa valitsemiensa toimintakyvyn arvioinnin tapojen tuottamaa tietoa. Opiskelija tunnistaa ja tarkastelee arvioinnin luotettavuuteen vaikuttavia tekjöitä.

Hylätty 0 Opiskelija ei kykene soveltamaan asiakasarviointiin teoreettista osaamistaan. Opiskelija kuvaa epäloogisesti valitsemiensa toimintakyvyn arvioinnin tapojen tuottamaa tietoa. Opiskelijaei kykene tunnistamaan arvioinnin luotettavuuteen vaikuttavia tekjöitä.

Go back to top of page