Finnish
Opintojakso perustuu ensisijaisesti verkkopedagogiikkaan ja opetusmenetelminä ovat itsenäiset ja pienryhmissä tehtävät oppimistehtävät. Opintojaksolla toteutaan case stydy- oppimistehtävä, jossa pienryhmissä suunnitellaan, toteutetaan ja arvioidaan elämäntapaohjausta aidoille asiakkaille todettuihin tarpeisiin perustuen. Lisäksi opintojaksolla hyödynnetään flipped learning-menetelmää aloitus- ja lopetusseminaareissa. Seminaareihin valmistaudutaan etukäteen annettujen ohjeiden perusteella. (not translated)
Absetz, P. & Honkonen, N. 2011. Elämäntatapamuutoksen tukeminen tervyedenhuollossa: vaikuttavuus ja keinot. Duodecim 127: 21, s. 2265-2272.
Aro, A., Mutanen, M. & Uusitupa, M. (toim.). 2012. Ravitsemustiede. Duodecim.
Fogelholm, M., Vuori, I. & Vasankari, T. (toim.). 2011. Terveysliikunta. Duodecim.
UKK-instituutti. Liikkumisen suositukset. www.ukkinstituutti.fi/liikkumisensuositus
Valtion ravitsemusneuvottelukunta. 2014. Terveyttä ruoasta. Suomalaiset ravitsemussuositukset.
Täydentävä kirjallisuus, joka valitaan Case Studyn tehtävää varten. (not translated)
Maaret Rutanen, Maija Jylhä
Case -tehtävä voidaan toteuttaa työelämäyhteistyössä. (not translated)
15.03.2021 - 21.05.2021
Seminaarit ja niihin valmistautuminen 1 op.
Case study 2 op.
Verkko-opiskelu itsenäisissä tehtävissä 2 op. (not translated)
Alkuseminaari pidetään opintojakson ensimmäisellä viikolla. Opintojakso etenee viikottaisilla tehtävillä. (not translated)
Avoin AMK 25 paikkaa
Campus Online 15 paikkaa
Opintojakson tehtävien arvioinnissa hyödynnetään osaamisen määrittelyssä vertaisarviointia, itsearviointia ja opettajan antamaa palautetta. (not translated)
Online learning
5 cr
Hyvinvointiyksikkö